jas/trui/windstopper

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
LadyHeather
Reisexpert

jas/trui/windstopper

Bericht door LadyHeather »

ik wil naar Indonesie eigenlijk geen jas mee nemen omdat dit toch al snel redelijk wat plek in beslag neemt. Nou zit ik (oa na eerdere berichtjes op dit forum) te denken aan een vest (omdat dat is heel veel situaties fijn kan zijn :) ) en een windstopper achtig iets om het warmer te maken indien nodig. Alleen ben ik niet zo heel goed thuis in de windstoppers dus ik vroeg me af wat jullie hebben/mij adviseren? welk merk, model, type?
Zijn windstoppers ook altijd water afstotend of zit daar nog verschil in?
Selalu mencari...
Erik
Site Admin

Re: jas/trui/windstopper

Bericht door Erik »

Volgens mij zijn alle windstoppers ook waterafstotend. In ieder geval voor spat water e.d. De vraag ik voroal wat wil je er aan uitgeven. Vaak is het hoe duurder, hoe beter materiaal (gaat dus ook langer mee) en meer comfort (denk aan beter voeringen e.d.). Binnenkort zijn er weer outdoor dumpdagen in de rai (dacht ik) waar je dan voor een goedkopere prijs outdoor kleding kunt kopen. Ik neem aan dat je de twee reviews op de site hebt gelezen?
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

een gewone regenjas neemt minder plek in, is lichter en goedkoper. Een goede fleece er onder en je bent klaar. Fleece hoeft niet dik te zijn als de wind er maar niet dwars doorheen gaat. De meeste hebben een soort lining.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Een fleece met regenjas is misschien wel een oplossing maar ik vind het niet te vergelijken met een windstopper.
bolletjeom
Reisexpert

Klopt maar indonesie is nu niet echt een bestemming waar wind een probleem is. Als ze naar patagonie zou gaan had ik ander advies gegeven. Ik heb in indo maar een keer of 4 behoefte gehad aan een vest en niet eens een regenjas.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Een regenjas is al snel te warm in Indonesie.... Je kan beter gewoon nat worden of wachten tot de bui over is! :Y

Een fleece is echter wel een aanrader, of op zijn minst iets met lange mouwen. Ik heb ECHT vaak niet genoeg aan een T-shirt met lange mouwen in de avonden - al hangt het natuurlijk heel erg af van het gebied waar je bent.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
LadyHeather
Reisexpert

Ik neem absoluut een vest mee! Heb eerder vrijwel iedere avond mijn vest aan gehad, en soms lekker met sjaal dus ga zeker niet zonder. Maar vroeg me meer gewoon af om het lekker is om mee te hebben, iets wat de wind een beetje buiten houd en samen met een vest lekker warm is (voor het geval dat) dat het eventueel waterdicht zou zijn is meer een fijne bijkomstigheid :)

Als ik het goed begrijp vinden jullie het voor Indonesie een beetje overdreven en zouden jullie het bij alleen een vest laten?
Selalu mencari...
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Als je bv de Bromo of de Kelimutu wilt beklimmen met zonsopkomst, dan is meer zeker aan te raden. Misschien zelfs een muts! Slaap je 's avonds in een stadje of dorp, dan is een vest voldoende. Aan zee is dat zelfs teveel.
LadyHeather
Reisexpert

Jenny schreef:Als je bv de Bromo of de Kelimutu wilt beklimmen met zonsopkomst, dan is meer zeker aan te raden. Misschien zelfs een muts! Slaap je 's avonds in een stadje of dorp, dan is een vest voldoende. Aan zee is dat zelfs teveel.
thnx voor je advies. Ik ben er nog steeds niet helemaal uit, maar neig er toch naar wel iets extra's mee te nemen. Heb het zowel bij het Dieng Plateau als bij Bromo best een beetje koud/fris gehad met 'alleen' lange mouwen, een vest, een sjaal en een sarong dus denk dat iets extra's toch wel lekker is om mee te hebben. Zal binnenkort wel ff naar een winkel gaan en gewoon ff rond kijken...
Selalu mencari...
bolletjeom
Reisexpert

als je graag zo'n ding wilt hebben moet je het vooral doen. hij komt ook ergens anders wel een keer van pas. Maar als je op je budget moet letten dan vind ik het voor deze bestemming een beetje een overbodige uitgave want die dingen zijn niet goedkoop.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Als je iets van Nomad wilt kan de prijs oplopen, maar als je bv bij Declathon gaat shoppen dan kan de prins heel erg meevallen.
Angela82
Reisexpert

Bericht door Angela82 »

Jenny schreef:dan kan de prins heel erg meevallen.
_O- _O- _O-

Prinsen in de winkel te vinden *O* Lama komeeee ;)
bolletjeom
Reisexpert

_O- hahaha..... vond het ook al een heerlijke verspreking! als ze prinzen verkopen ga ik snel eens kijken ;)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Hmmmmm, mss moet ik niet m'n foon gebruiken om te internetten...
Plaats reactie