Café Verweggistan
Re: Café Verweggistan
Geniet ervan!
Wat is het rustig op het forum.... of lijkt dat maar?
Wat is het rustig op het forum.... of lijkt dat maar?
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
- bolletjeom
- Reisexpert
volgens mij valt het wel mee. Ik heb er iedere dag een flinke kluif aan om alles door te lezen. Maar gekletst word er niet zoveel.
Heb tot nu toe vandaag ook nog niet veel te melden.
Heb tot nu toe vandaag ook nog niet veel te melden.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Het zal me wel opvallen omdat ik geen werk heb deze week en dus thuis zit. Op zich ook wel goed want ik moet nog wel wat regelen en vertrek over 19 dagen.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Kan het zijn dat ik hier nog niets gelezen heb over het fantastische nieuws in verband met het Mongools visum? Ik denk dat dit wel een nieuwsberichtje verdient 
Sinds een tweetal weken kan je namelijk een Mongools visum in Nederland krijgen, meer bepaald in Breda. Ideaal voor Nederlanders die anders helemaal naar Brussel moesten

Sinds een tweetal weken kan je namelijk een Mongools visum in Nederland krijgen, meer bepaald in Breda. Ideaal voor Nederlanders die anders helemaal naar Brussel moesten

Ik zou zeggen schrijf even een mooi berichtje, mail het naar nieuws@aroundtheglobe.nl en dan plaats ik het gelijk.
- Anders bedankt voor de tip en heb ik dit weekend tijd ernaar te kijken en zelf wat te schrijven!
- Anders bedankt voor de tip en heb ik dit weekend tijd ernaar te kijken en zelf wat te schrijven!
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Ik heb iets opgestuurd. Geen idee of het goed is, aangezien het mijn eerste nieuwsbericht voor ATG is 

Kijk eens op de hoofdpagina will, en thx voor het insturen! 

http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
- bolletjeom
- Reisexpert
hebben jullie leuke plannen voor het weekend??
ik heb net kaartjes besteld voor de film The American. Een film lang alleen george clooney. Jeroen weet dat nog niet...haha. Mijn collega's waren er erg enthusiast over. wel echt een filmhuisfilm. Mooie beelden (anton corbijn), traag maar toch intrigerend. Ik ben benieuwd!
Mijn broertje is jarig dus ik heb een feestje, mijn fiets moet dringend naar de fietsenmaker omdat vaak onverwacht doortrappen pijnlijk is, ik ga eens langs een opticien want die beeldschermen zijn steeds slechter te lezen en verder nu nog even The voice kijken, wat boodschappen doen, babykadootjes kopen etc etc.
Druk maar wel leuk weekend
ik heb net kaartjes besteld voor de film The American. Een film lang alleen george clooney. Jeroen weet dat nog niet...haha. Mijn collega's waren er erg enthusiast over. wel echt een filmhuisfilm. Mooie beelden (anton corbijn), traag maar toch intrigerend. Ik ben benieuwd!
Mijn broertje is jarig dus ik heb een feestje, mijn fiets moet dringend naar de fietsenmaker omdat vaak onverwacht doortrappen pijnlijk is, ik ga eens langs een opticien want die beeldschermen zijn steeds slechter te lezen en verder nu nog even The voice kijken, wat boodschappen doen, babykadootjes kopen etc etc.
Druk maar wel leuk weekend
Morgen pilates en een feestje (moet fotograferen). Vanmiddag echter niet leuk nieuws gehad, ik moet wat dingen uitzoeken dus ik ben blij als het straks weer maandag is!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Die had ik wel: ik zou morgenochtend naar Taiwan gaan vliegen. De afgelopen week echter een hoop stress op de zaak gehad, wat vanmiddag op het moment dat ik naar huis wilde gaan tot een laaiende ruzie met m'n afdelingschef leidde. Anderhalve dag voor vertrek werd er nog even een noodgeval van een dag werk tussendoor gedrukt, een paar andere werkzaamheden moesten hoe dan ook toch ook nog af, dus dan schieten een paar dingen er uiteraard bij in. En dan wordt mij verweten dat ik de boel niet goed overgedragen heb (iets wat me zelf weken heeft gekost om te doorgronden had ik even in een kwartiertje aan een collega die er nog helemaal niks vanaf weet moeten overdragen, terwijl ik er van uitging dat ik het aan iemand anders die het wel kende moest overdragen), ik naaide mijn collega's, ik probeerde mijn problemen af te schuiven, dat soort gedoe. Maar ik moest echt weg, ik moest nog even de stad in, en morgen om 9 uur moet ik in de trein zitten. Witheet van woede weggegaan.bolletjeom schreef:hebben jullie leuke plannen voor het weekend??
Eerste gevoel was dan dat ik blij was dat ik drie weken niks met de hele shitzooi te maken zou hebben, drie weken rust. Maar dan begint het toch te knagen. En wil ik dan wel drie weken in m'n uppie aan de andere kant van de wereld zitten? Nee dus. Maar ja, annuleren is ook even een stap, al is het maar vanwege de gemaakte kosten die voor een aanzienlijk deel niet te annuleren zijn (vlucht van €900).
Uiteindelijk m'n baas gebeld, vooral om gewoon m'n hart te luchten over de hele gang van zaken, te kijken hoe hij over de situatie dacht, en met enige hoop dat er wellicht iets te regelen zou zijn. Hij is hierin gekomen, besproken hoe de afgelopen paar dagen verlopen zijn, en hoe ik nu tegen m'n te maken reis aan kijk. Zijn advies was heel helder: bij twijfel gewoon niet gaan. Dan gewoon een paar dagen rustig thuis op adem komen, niet druk maken over de kosten, dat zou hij wel regelen. En dan gewoon over een maandje met een iets rustigere voorbereiding alsnog een vakantie plannen.
Nu dus het dilemma: ga ik wel of ga ik niet? Enerzijds kijk ik er weken naar uit, en nu na dat gesprek voel ik me ook al wel weer een stuk beter. En misschien heb ik die trip ook net even nodig om het allemaal achter me te laten. Maar anderzijds zit ik toch nog steeds met de angst dat als ik wel ga ik me daar ook niet lekker ga voelen, en ofwel nog voor de vlucht rechtsomkeer maak, ofwel in Taipei de eerste de beste vlucht naar huis boek. Ik weet het gewoon echt even niet.
Ik ga nu gewoon even kijken of ik zo snel een kant-en-klare reis voor begin december tegenkom waar ik direct enthousiast over wordt, dat zou de keuze wel makkelijker maken. En sowieso gewoon m'n tas inpakken, kijk ik desnoods morgenvroeg nog wel of ik de hele boel alsnog afblaas. Maar prettig is de hele gang van zaken in ieder geval niet.
Iemand wellicht eerder in zo'n situatie gezeten? Elk advies is momenteel welkom...
- bolletjeom
- Reisexpert
ik zou denk ik mijn baas tegemoet komen. zeker als hij zegt dat ik me geen zorgen moet maken over de kosten.
Lijmen wat er te lijmen valt. De kans dat je onderweg er te veel mee bezig blijft en opziet tegen weer terugkomen lijkt me groot.
Maar dat is puur gebaseerd op hoe ik je verhaal lees. ik was er niet bij dus weet niet hoe het echt zit en hoe ik me dan zou voelen.
Sterkte met de beslissing
Lijmen wat er te lijmen valt. De kans dat je onderweg er te veel mee bezig blijft en opziet tegen weer terugkomen lijkt me groot.
Maar dat is puur gebaseerd op hoe ik je verhaal lees. ik was er niet bij dus weet niet hoe het echt zit en hoe ik me dan zou voelen.
Sterkte met de beslissing
Ik zou op reis gaan.... Uiteraard zou ik me schuldig voelen de eerste dag, maar dat zou denk ik over zijn als ik het vliegtuig uitstap.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Dank voor jullie reacties, hoe verschillend ze dan ook zijn.
Het is overigens niet eens zozeer schuldig voelen (al hakt zo'n opmerking er best wel even in uiteraard), maar meer dat als ik nu wel ga enerzijds de ellende gewoon drie weken vooruit wordt geschoven en ik straks in een nog veel grotere pleuriszooi terugkom, en anderzijds dat ik mezelf drie weken lang ga zitten opvreten over wat er allemaal mis is. Kortom, dat ik met alles bezig ben behalve van m'n vakantie genieten.
Maar de hele situatie maakt ook wel duidelijk dat ik toch ook gewoon heel erg hard aan een vakantie toe ben. En na die aanvaring van vanmiddag kijk ik er ook niet bepaald naar uit volgende week te gaan werken.
Voor beide opties valt daarom wel wat te zeggen. Ik ga nu gewoon m'n spullen inpakken, en bepaal waarschijnlijk pas morgenvroeg wat ik doe. Had ook al wel even naar alternatieven gekeken, maar als ik ga schuiven zou ik begin december uitkomen, en dat is blijkbaar voor groepsreizen niet de meest populaire periode, ik kan zo snel geen enkele reis vinden die me echt aanspreekt. En om nu de hele reis gewoon een maand te verzetten...
Op dit moment neig ik naar wel gewoon gaan, maar tijdens het typen van dit bericht ben ik volgens mij al drie keer van mening veranderd...
Het is overigens niet eens zozeer schuldig voelen (al hakt zo'n opmerking er best wel even in uiteraard), maar meer dat als ik nu wel ga enerzijds de ellende gewoon drie weken vooruit wordt geschoven en ik straks in een nog veel grotere pleuriszooi terugkom, en anderzijds dat ik mezelf drie weken lang ga zitten opvreten over wat er allemaal mis is. Kortom, dat ik met alles bezig ben behalve van m'n vakantie genieten.
Maar de hele situatie maakt ook wel duidelijk dat ik toch ook gewoon heel erg hard aan een vakantie toe ben. En na die aanvaring van vanmiddag kijk ik er ook niet bepaald naar uit volgende week te gaan werken.
Voor beide opties valt daarom wel wat te zeggen. Ik ga nu gewoon m'n spullen inpakken, en bepaal waarschijnlijk pas morgenvroeg wat ik doe. Had ook al wel even naar alternatieven gekeken, maar als ik ga schuiven zou ik begin december uitkomen, en dat is blijkbaar voor groepsreizen niet de meest populaire periode, ik kan zo snel geen enkele reis vinden die me echt aanspreekt. En om nu de hele reis gewoon een maand te verzetten...
Op dit moment neig ik naar wel gewoon gaan, maar tijdens het typen van dit bericht ben ik volgens mij al drie keer van mening veranderd...
Ik zou me nog niet zo zorgen maken over de pleuriszooi. Als het je 'probleem' niet is, moet je het ook niet (laten) maken. Iedereen heeft recht op zijn eigen problemen zeg ik maar
Maar ik zou wel van tevoren nadenken of je de zaken van je af kunt zetten en tegen de 'ellende' op kunt als je terug komt. Als gemoeds rust erg belangrijk is, dan zou ik niet gaan. Ik weet niet of je baas en afdelingschef dezelfde personen zijn. Mocht dat niet zo, dan zou ik niet gaan en het met je afdelings chef nog uitpraten, anders backfired het als je terugkomt.