Vrijwilligerswerp Siem Reap Cambodja

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
MoonvanK

Vrijwilligerswerp Siem Reap Cambodja

Bericht door MoonvanK »

Hallo

Laatst heb ik hier ik al een bericht geplaatst over Cambodja, Laos en Indonesie;Java en Bali.
Nu heb ik geboekt en vertrek ik 5 januari richting Siem Reap om daar voor 12 weken vrijwiligerswerk te gaan doen, vervolgens wil ik een maand in Laos blijven en vanuit daar naar Jakarta vliegen om richting het Oosten/Bali te reizen tot mijn geld op is, maar globaal gezien zie ik dat als 1 tot anderhalf maand. (Ik heb een jaar lang geldig terugticket vertrekkend vanuit Denpasar dus het maakt niet echt uit wanneer ik terug vlieg)

vrijwilligerswerk en het vliegticket zijn al betaald en nu kom ik voor vertrek op het bedrag van 1500 aan reisgeld, ik denk dat het wat aan de krappe kant is, maar ik mag van mijn ouders lenen dus heel veel zorgen hoef ik me niet te maken. Maar is het te doen met die 1500 euro? Daarvan moet ik nog dus betalen AirAsia ticket vanuit Laosm naar Java, wat duurdere bezienwaardigheden (Ankor Wat oa) Surfen in Pangandaran (of ergens anders) en natuurlijk eten drinken en overnachten. Alles met een budgetgedachte.

Ook lees ik op het internet dat ik al te laat ben voor sommige inentingen. En hoe zit het met Rabies en Malaria, wat wel te doen en wat niet? Morgen bel ik mijn huisarts voor een afspraak dus hij zal het ook wel weten, maar toch vraag ik het ook aan jullie.

En dan nog een vraag ik zit namelijk in over het visum in Indonesie, zal ik gewoon een visum voor 60 dagen aan gaan vragen bij de Ambassade van Indonesie te Den Haag? Ik denk van wel he. :P

Goed, dat was het weer even van nu. Zoveel zin!!
Groetjes

Edit: Ik ben volgende week jarig en krijg de inentingen voor mijn verjaardag en met kerst visumkosten Indonesie en reisverzekering gaan mijn ouders betalen. Dus die ziiten ook niet bij de 1500 uin.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: Amsterdam-Siem Reap;geboekt! Enkele vragen.

Bericht door Moira »

Hallo,

Ik zou voor intentingen naar de GGD gaan die weten er veel meer van dan een huisarts en kunnen je veel beter informeren.
Verder moet je als je een visum van 60 dagen voor Indonesie wil gaan aanvragen een bewijs hebben dat je binnen 60 dagen het land weer gaat verlaten heb je dit niet zul je het visum niet krijgen. Dit kan een vlieg of boot ticket zijn naar een ander land.

gr van Moira
MoonvanK

Bericht door MoonvanK »

Ik heb een terugticket vanuit Denpasar. Kan ik m dan wel onarrival aanvragen? Of beter in DenHaag aanvragen? want ik weet de precieze data nog niet dat ik in Indonesie ben, of maakt dat niet uit?

En nog twee vragen:
Zal ik een creditcard aanschaffen?
Ik heb een paar keer gelezen dat dat soms wel heel handig kan zijn, bijvoorbeeld boeken met Airasia..

Welke reisgidsen zijn fijn?
Ik heb al een trotter geleent bij de bieb over Cambodja en Laos, ik vond het heel fijn werken. Maar iedereen heeft het toch wel over Lonely planet..

Groetjes
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Je wilt toch langer dan 30 dagen naar Indonesie? Zo ja, dan moet je je visum vantevoren regelen.

Als je je visum aanvraagt, dan moet je er rekening mee houden dat je binnen afzienbare tijd het land in moet. Voor jou betekent dat, dat je je visum waarschijnlijk niet in NL aan kan vragen. Ik heb je al eerder aangeraden om dit in Kuala Lumpur te doen, omdat dit een gangbaardere plek is dan Laos. Maar daar kan het wellicht ook.... Alleen duurt het waarschijnlijk langer.

Lonely Planet of Rough Guide, ach, in beide boeken staan tips. Qua lay-out geef ik de voorkeur aan de LP, omdat ik dit gewend ben. Maar het is echt niet zo dat je met een andere gids ineens verdwaald. Misschien slaap je niet in hetzelfde hostel waar de meeste LP reizigers in slapen, nou en???? Het is soms ook lekker om niet te doen wat de massa doet.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik wist niet dat airasia op laos vloog...
Check dat eens!
Creditcard is noodzakelijk als je online een vlucht wilt boeken. En voor noodgevallen. Stel dat je in een ziekenhuis terecht komt.
Ja, je bent verzekerd maar je moet wel voorschieten.

Om je budget maak ik me ook zorgen. Reken op minimaal 150 euro per week. Ik weet niet hoeveel kosten je hebt tijdens het project. Ik zelf zou met dit geld ongeveer 8 weken kunnen reizen. Incl betaalbare vlucht en ankor.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
MoonvanK

Bericht door MoonvanK »

Na wat research moet ik inderdaad naar Thailand om naar Jakarta te kunnen vliegen. Ik zal dus een paar (reis)dagen ook in Thailand zijn om mijn geboekte reis naar Indonesie te kunnen halen.

De creditcard ga ik sowieso bestellen na wat meer adviezen die ik afgelopen dagen he gehad.

En dan mijn buget, ht zal meer zijn en wel 2000 euro.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Als je dan toch in Thailand bent, kan je daar gelijk je visum voor Indonesie regelen
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
MoonvanK

Bericht door MoonvanK »

Weer vragen.
Kan ik makkelijk vanuit het Noorden van Laos naar Bangkok reizen? (maakt anders trouwens ook niet uit als het langer duurt hoor..) Ik weet dat het van Bangkok naar Vientieane (noem ik nu de goede steden?) wel makkelijk te reizen is.. maar andersom?

En kan ik in Bangkok dat visum van 60 dagen regelen in Indonesie? Ik vlieg dan naar Jakarta naar iemand die ik ken, maakt het dat dan makkelijker (sponserbreif?)

Alvast weer bedankt
Plaats reactie