Stage lopen in Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
sophie-nagel

10 maanden stage Australie

Bericht door sophie-nagel »

In 2006 ben ik met mijn ouders op vakantie geweest naar Australie en ik was meteen verliefd, nu doe ik hogere hotel school en ik zou heel erg graag stage willen lopen in Australie. Alleen duurt deze stage 10 maanden en heb net een beetje snel zitten zoeken op internet voor een visum, maar klopt het dat je maar voor maximaal 6 maanden bij dezelfde werkgever mag werken!? Dus dat ik die stage eigenlijk wel kan vergeten.. :'( heeft iemand hier ervaring mee en hoe heb je dit opgelost??
Alvast bedankt! ^O^
ketting
Reisexpert

Re: 10 maanden stage Australie

Bericht door ketting »

Vraag een Occupational Trainee Visum aan. Is twee jaar geldig.
Mirjam Sleeboom

Facebook comment

Bericht door Mirjam Sleeboom »

Volgens mij kan je werkgever na 6 maanden verlening aanvragen. Dan zegt hij dat je belangrijk bent voor zijn bedrijf. ( ben je ook want je doet waarschijnlijk een onderzoek). Maar dat was 4 jaar geleden dat het zo was. Dus ik weet niet of dat nu nog zo is. Iig succes! Ik wil ook wel weer terug.
Mirjam Sleeboom

Facebook comment

Bericht door Mirjam Sleeboom »

Bedacht me ineens dat ze hier beurzen houden voor als je in australie wilt werken. Ff gegoogled en je kan er ook info over stage lopen vinden incl. Bedrijven die stagaires zoeken! http://www.emigratiebeurs.nl/nl/
funnyflower
Reiziger

Re: 10 maanden stage Australie

Bericht door funnyflower »

Je moet samen met je stagebedrijf een Occupational Trainee Visa aanvragen.

DIt is dus een heel ander visum dan het Working Holiday visum waar jij het volgens mij over hebt (dat je maar max 6 mnd mag werken voor 1 werkgever). WHV kun je gebruiken om na je stage te reizen/werken etc :)
Home is where the heart is, away is where the soul sings!
chrst

Re: huisvesting Sydney

Bericht door chrst »

Hoi Marisa.

Eind augustus vertrek ik naar Sydney om stage te lopen.
Is het in orde geraakt met je visum? Voor mijn huisvesting heb ik het stagehuis de opdracht gegeven om ergens in sydney iets te zoeken wat redelijk is van prijs. maar intussen dat nog niet in orde maar ik zal sowieso de eerste nachten in een hostel logeren.
Wanneer ga je precies vertrekken? Het zou leuk zijn om een keer af te spreken in Sydney.

Groeten,
Christa
Eems92

Marketing stage gericht op innovatie in Australie gezocht!

Bericht door Eems92 »

Heyhey! Ik en 2 mede-studenten zijn op zoek naar een stage voor een half jaar in Australie. Wij zijn 3 HBO-studenten die een marketing opleiding volgen, vooral gericht op innovatie. Hebben jullie toevallig een stage-adresje voor ons? En misschien ook nog wat tips of adressen m.b.t. verblijf? Ik hoop van jullie te horen!
Groetjes, Amy
Erik
Site Admin

Re: Marketing stage gericht op innovatie in Australie gezoch

Bericht door Erik »

De beste tip die ik je kan geven is om zoveel mogelijk bedrijven aan te schrijven.
Nienke Krook
Reisexpert
Contacteer:

Re: Marketing stage gericht op innovatie in Australie gezoch

Bericht door Nienke Krook »

Hi Amy,

Ik heb in Sydney via een vriendin een weekje in het stagehuis doorgebracht. Daar zitten alleen maar Nederlandse studenten die stage in Sydney lopen. Ze bemiddelen ook bij stages. Het huis was echt superrelaxed, vlakbij Bondi en de mensen waren erg aardig.

Kijk eens op: http://www.stagehuis.nl/

Verder kun je onder andere stages regelen via Kilroy (http://travels.kilroyworld.nl), EF (http://google.ef.com/) en Studentsgoabroad (http://www.studentsgoabroad.com/).

Hopelijk heb je hier iets aan, Succes!
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
AnkeX

stage australie gezocht vanaf september

Bericht door AnkeX »

Momenteel ben ik 2e jaars student International Business and Management Studies en op zoek naar een stage in australie. Ik zoek een stage het liefst met betrekking op marketing, pr en promotie, heeft iemand ervaring daarmee, tips om aan een stage daar te komen,of een bedrijf waarbij ik kan solliciteren? Alvast bedankt!
Erik
Site Admin

Re: stage australie gezocht vanaf september

Bericht door Erik »

Hey Anke,

Ik vond hier een soortgelijke vraag. marketing-stage-gericht-innovatie-austr ... t7913.html

Misschien kun je de persoon die deze vraag gesteld heeft eens een berichtje sturen. Ongetwijfeld dat zij nu weet hoe het werkt.
Henrieke

Stage lopen in Australië!

Bericht door Henrieke »

hallo!
mijn plannen zijn om een half jaar stage te lopen in Australie. Nu las ik dat ik daarvoor een Occupational Trainee visa moet aanvragen. Maar weet iemand hoe lang het duurt voordat deze aanvraag rond is en ik naar Australie kan vertrekken om stage te lopen?
groetjes!
jdeheij
Reiziger
Contacteer:

Re: Stage lopen in Australië!

Bericht door jdeheij »

Ik ben ook hard bezig om mijn stage te regelen. Ik moet het het helaas ook via occupational trainee visa doen. Is working holiday visa niet mogelijk voor jou? Helaas kan ik hem niet meer aanvragen.
Maar ik heb van horen zeggen dat het occupational trainee visa toch wel een tijd duurt en dat je toch rekening moet houden met een halfjaar.
Henrieke

Bericht door Henrieke »

oei! dat zou ik dan al niet meer halen.
maar ik heb nog nooit een working holyday visa aangevraagd dus dat kan nog prima. maar daarmee zou ik dus wel een half jaar stage kunnen lopen?
jdeheij
Reiziger
Contacteer:

Bericht door jdeheij »

oh working holiday visa is zo aangevraagd. Dat is geen enkel probleem daarmee kan je een jaar werken in australie dus ook stage lopen mits je niet ouder bent dan 30 jaar
Plaats reactie