Overstroming Thailand

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
bolletjeom
Reisexpert

Re: Overstroming Thailand

Bericht door bolletjeom »

nachtbussen rijden nog wel tussen Bangkok en Chiang mai
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Thailandblog.nl
Contacteer:

Bericht door Thailandblog.nl »

Het is goed om de website van het Thaise weerinstituut in de gaten te houden er zijn al een paar keer weerwaarschuwingen afgegeven. De site is ook in het Engels en erg duidelijk: http://www.tmd.go.th/en/.

Op Thailandblog staat ook een update per dag, zodat je de actualiteit kan volgen: http://www.thailandblog.nl/nieuws/reisa ... -thailand/
liquid_ice

Bericht door liquid_ice »

Ik heb vorige week de nachtbus tussen chang mai en Bangkok gebruikt, het was goed te doen. De trein reed inderdaad niet vanwege overstromingen.

Ben ook net terug vanaf Bangkok en daar waren geen problemen, maar overal gaven ze je wel informatie over welke gebrieden de "probleem" gebieden zijn.
Thailandblog.nl
Contacteer:

liquid_ice schreef:Ik heb vorige week de nachtbus tussen chang mai en Bangkok gebruikt, het was goed te doen. De trein reed inderdaad niet vanwege overstromingen.

Ben ook net terug vanaf Bangkok en daar waren geen problemen, maar overal gaven ze je wel informatie over welke gebrieden de "probleem" gebieden zijn.
Dat klopt, helaas denken veel toeristen dan Bangkok ook onder water staat of zo. Daar is geen sprake van.
Ik heb net een artikel van Co van Kessel geplaatst die daar al 35 jaar woont. Hij gaat iedere dag kijken bij de rivier en er valt weinig te melden, behalve dat het nu heerlijk is in Bangkok. Niet te heet.

Hier het artikel: http://www.thailandblog.nl/steden/geen- ... n-bangkok/

Ook op Khao San Road is alles normaal, geen wateroverlast.
bolletjeom
Reisexpert

volgens mijn bronnen rijden de treinen in het noorden weer.

Moira maakte in een ander topic net melding van een stevige storm op Ko Tao waardoor op dit moment er boten uitvallen.
Thailandblog.nl
Contacteer:

bolletjeom schreef:volgens mijn bronnen rijden de treinen in het noorden weer.

Moira maakte in een ander topic net melding van een stevige storm op Ko Tao waardoor op dit moment er boten uitvallen.
Ja dat kan kloppen, er is voor het zuiden een weerswaarschuwing afgegeven. Na de tyfoon Megi is er nu een nieuwe tyfoon actief met de naam Chaba. Hoewel deze tyfoon zich richting Japan verplaatst, kan deze ook het weer in Thailand beïnvloeden. Het gaat om de de zuidelijk provincies: Prachuap Khiri Khan, Chumphon, Surat Thani, Nakhon Si Thammarat, Phatthalung, Ranong, Phangnga, Phuket, Krabi, Trang, Satun, Songkhla, Pattani, Yala en Narathiwat.

Op 28 oktober is er een weerswaarschuwing afgegeven voor: Prachuap Khiri Khan, Chumphon, Surat Thani, Nakhon Si Thammarat, Phatthalung, Songkhla, Ranong en Phang-nga.

Je kunt het beste de website van het Thaise KNMI raadplegen die is erg goed en Engelstalig: http://www.tmd.go.th/en/

Groet,

Peter
Mootje
Vakantieganger

Bericht door Mootje »

Gaat lekker zo, tsunami indonesie, vulkaanuitbarsting op java. Kan ik nog wel veilig naar Maleisie?
Thailandblog.nl
Contacteer:

Mootje schreef:Gaat lekker zo, tsunami indonesie, vulkaanuitbarsting op java. Kan ik nog wel veilig naar Maleisie?
Dat durf ik niet te zeggen. Ben alleen op de hoogte van Thailand.
bolletjeom
Reisexpert

je kunt overal veilig heen!!
je kunt veilig naar Thailand en je kunt veilig naar Indonesie!!!
Toeristen in Thailand ondervinden nauwelijks hinder van de overstromingen en echt gevaarlijk is ondergestroomd land nu ook weer niet. Tsunami's zijn uiterst zeldzaam en tegenwoordig is er een goed allarmerings systeem dus mocht je ergens aan de kust zitten en er is een aardbeving in zee is de kans groot dat je tijdig weg kunt komen. Vergeet niet dat er over het algemeen jaren tussen de verschillende Tsunami's zitten en dat je dan ook nog eens net op dat stukje kust moet zijn om er last van te hebben.
De uitbarsting van de Merapi is vervelender omdat je nu niet in Yogjakarta wil zijn omdat je dan alleen as in ademt en omdat Borobordur gesloten is. Midden Java omzeilen is op dit moment wel verstandig. Niet omdat je zo'n groot risico loopt om geraakt te worden door puin maar omdat je er nu niets te zoeken hebt. dus ga lekker naar Sumatra, ball, lombok, kalimantan, flores etc

je vraag over Maleisië: Ja, daar kun je gewoon heen. Daar is de afgelopen tijd niets spannends gebeurd.
punkstersnip

Bericht door punkstersnip »

Fijn zeg, deze updates!

Weet iemand wat de beste manier is om van Bangkok naar Chiang Mai te komen? Ik denk dat ik daar zondag naar toe zal reizen (kom donderdag in Bangkok aan en zal daar eerst even wat blijven rondhangen, even 'wennen')
Thailandblog.nl
Contacteer:

punkstersnip schreef:Fijn zeg, deze updates!

Weet iemand wat de beste manier is om van Bangkok naar Chiang Mai te komen? Ik denk dat ik daar zondag naar toe zal reizen (kom donderdag in Bangkok aan en zal daar eerst even wat blijven rondhangen, even 'wennen')
Je kunt met de trein. De nachttrein is leuk en relaxt. Of vliegen. Er zijn low-cost maatschappijen die op Chiang Mai vliegen.
Met de bus kan ook. Maar dat heeft niet mijn voorkeur.

Hier een artikel over de nachttrein: http://www.thailandblog.nl/khun-peter/n ... hiang-mai/
punkstersnip

Ik wil graag met de (nacht)trein, lijkt mij een leuke en bijzondere ervaring. Rijdt deze alweer?
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Gisteren net gehoord dat er de komende 3 dagen geen boten van het vaste land naar Koh Tao, Koh Phangan en Koh Samui zullen varen. Dus wij zitten om het even zo te zeggen opgesloten op dit eiland. Het is best heftig hier winden die goed te keer en de zee is echt zeer onrustig. Alle vissersboten die liggen hier nu in Sairee in de baai en in Chalok Baan Kao. Duiken doen ze nog wel maar dan alleen in de huisriffen.
Als ik weer meer nieuws heb zal ik het laten weten.

groetjes van Moira die zo de wind even gaat trotseren gelukkig is het wel droog.
Thailandblog.nl
Contacteer:

Moira schreef:Hallo,

Gisteren net gehoord dat er de komende 3 dagen geen boten van het vaste land naar Koh Tao, Koh Phangan en Koh Samui zullen varen. Dus wij zitten om het even zo te zeggen opgesloten op dit eiland. Het is best heftig hier winden die goed te keer en de zee is echt zeer onrustig. Alle vissersboten die liggen hier nu in Sairee in de baai en in Chalok Baan Kao. Duiken doen ze nog wel maar dan alleen in de huisriffen.
Als ik weer meer nieuws heb zal ik het laten weten.

groetjes van Moira die zo de wind even gaat trotseren gelukkig is het wel droog.
Er is door het Thaise KNMI een weerswaarschuwing afgegeven voor de komende drie dagen. Dat heeft te maken met de tyfoon Chaba die bij China ligt. Er is een hogedruk gebied ontstaan die invloed heeft op het weer in Thailand. In Bangkok voelt het met 21 graden vanochtend zelfs koud aan.

Warning
"Tropical Depression in Gulf and cool over upper Thailand"
No. 4 Time Issued : November 01, 2010

At 10.00 a.m., the tropical depression in the lower Gulf of Thailand was centered about 270 km southeast of Songkhla or at Lat 6.5 oN, Long 103.0 oE, with sustained wind about 50 km/hr. It is now moving northwest at a speed of 15 km/hr. Tonight, this depression is expected to pass lower southern provinces: Pattani, Songkhla, Phatthalung, Nakhon Si Thammarat, Satun, Trang, Krabi, Phuket and Phang-nga. Widespread and torrential rain is likely much of the South from Surat Thani southward with wave height 3-5 meters in the Gulf. People in risky areas along hill slope near waterways and in lowlands should beware of severe weather and possible flash flood. The disaster areas include Surat Thani, Nakhon Si Thammarat, Phatthalung, Songkhla, Pattani, Yala, Narathiwat, Krabi, Trang and Satun. Residents along eastern south-coast should beware of force wind and high surge inshore. All ships in the Gulf keep ashore over this period.
During 3-4 days, the ridge of intense high pressure from China still covers Thailand. Cool and cold weather with windy are likely in upper part of the country while minimum temperature in the upper North and Northeast reach 12-16 oC and on the mountaintops 6-12 oC.
This severe weather conditions will be issued and notified periodically.

The advisory is in effect for Thailand from 1 November 2010
Issued at 11.30 a.m.

Weather Forecast Bureau, Meteorological Department
Ministry of Information and Communication Technology
punkstersnip

Poe, ik was net zo blij om de kou hier te ontvluchten..en dan blijkt het in Thailand ook nogal tegen te vallen momenteel.
Hopelijk waait de boel snel over en ondervind ik er niet al te veel hinder van :) Ik kom er immers voor wat peace and quiet.
Plaats reactie