rondreis zuiden thailand

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
simme

rondreis zuiden thailand

Bericht door simme »

hoi

Ik ga binnenkort rondtrekken in thailand met rugzak en vroeg me af of jullie misschien ideeen hebben
voor het zuiden van thailand en de eilanden te doen, waar ik best start en enzv...
Ik heb twee a drie maanden.

alvast bedankt

s
Jenny
Reisexpert

Re: rondreis zuiden thailand

Bericht door Jenny »

Heb je die tientallen andere draadjes op dit forum over dit onderwerp reeds gelezen?

Twee maanden voor alleen het zuiden van Thailand lijkt me erg lang, ik zou zeker ook het noorden meepakken! Houd rekening met je visum, het standaard visum wat je op het vliegveld krijgt is maar 30 dagen geldig.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
simme

Bericht door simme »

hoi,

bedankt voor je snelle reaktie, heb de andere draadjes gelezen maar misschien is recenter nieuws?
Ik ga drie maand naar thailand voor het noorden heb ik 1 maand uitgeteld nu nog het zuiden?
Voor mij visa ga ik een tourist visa aanvragen (ambasade in bxl) met twee entries van 59 dagen.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

het land verandert niet echt dus nieuwtjes zul je niet snel vinden.
ik heb ook een vermoeden dat je visum constructie niet werkt maar misschien begrijp ik je verkeerd.

iets onbekendere hoogtepunten in het zuiden zijn Khao Sok nationaal park en het eilandje Koh Lipe (of iets in die buurt) zijn leuk en nog niet heel erg ontdekt. Verder is er in het zuiden behalve eilanden niet echt heel veel te zien of doen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
simme

Bericht door simme »

@bolletjeom

Dit is het visa dat ik wil aan vragen, komt recht streeks van website thaise consulaat :

Een toeristenvisum met 2 ingangen (2 entries) geeft recht op 2 x 59 dagen in het land.
U blijft max. 59 dagen aan één stuk in het land, gaat dan de grens over bvb. Cambodja en kan dezelfde dag
nog Thailand terug binnengaan. Er bestaan bussen die enkel deze dienst bieden aan de landgrenzen.
Hierna kan u wederom voor max 59 dagen in Thailand verblijven.
Uitoefenen van beroepsactiviteiten is NIET toegestaan.

Hoop dat dit klopt (staat toch op zo op site)

Ga zeker de eilanden die je voorsteld aangaan ;-)
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

staat idd zo op de site. heb het even nagekeken,
Vreemd, ik was in de veronderstelling dat je max 60 dagen er mocht zijn. mijn mistake
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
simme

Bericht door simme »

no problem, btw mooie webblog met goede info. .
marnix

Bericht door marnix »

Ben juist een week terug uit Thailand. Het diepe zuiden is zeer aangenaam om door te reizen. Maar 2 maand is wat veel Het is niet zo een veilige plaats om door te reizen De laatste week zijn daar weer doden gevallen bij een of andere demonstratie Ik zou daar wel aan denken Met het zuiden bedoel ik hier de provincies tegen Malaysia
De groetjes en een aangename reis
Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ingritaaa »

Ik vond het zuiden van Thailand erg leuk om doorheen te reizen, je moet wel echt fan zijn van eilanden wil je daar lange tijd doorbrengen. Het gevoel van onveiligheid heb ik absoluut niet meegemaakt maar er waren toen ik er was alleen politieke spanningen in Bangkok.

Je kunt ook nog besluiten naar Maleisie te gaan. Je krijgt een visum bij aankomst en Maleisie heeft ook een aantal grote steken en mooie eilanden. Zo kun je jouw reistijd een beetje vullen. Je kunt natuurlijk via het westen naar Maleisie gaan en de eilanden Phi Phi, Phuket en een aantal steden aandoen. Terug naar Bangkok kun je via het oosten doen met Tioman, Pahgnan, Koh Tao. Is maar een ideetje. Sowieso een goede keus om naar Thailand te gaan!

ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika

Smartties
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Smartties »

Hoi Simme,

Ik heb goede verhalen gehoord over Kao Sok National Park. Je kan hiervan ook filmpjes vinden op youtube.
Als je van zon, zee en strand houd dan zijn de eilanden natuurlijk geweldig. Met een bucket over de Full Moon Party op Koh Panghan struinen of lekker in een hangmat een boekje lezen met Jack Jonson op de achtergrond 8-) .
Full Moon Party Koh Panghan
Full Moon Party Koh Panghan
mini-IMG_3110.JPG (23.95 KiB) 682 keer bekeken
Uiteraard ben je welkom om hier op Koh Tao te komen duiken mocht je deze richting op komen! :)
Verder kan je natuurlijk ook kayaken, snorkelen etc.
Onderwater Tafereeltje, Koh Tao
Onderwater Tafereeltje, Koh Tao
mini-IMG_1216.JPG (30.88 KiB) 678 keer bekeken
View Point op Koh Nag Yuan naast Koh Tao
View Point op Koh Nag Yuan naast Koh Tao
mini-IMG_0923.JPG (34.39 KiB) 678 keer bekeken
Ook heb je hier in de buurt het Ang Tong Marine Park wat erg mooi moet zijn. Helaas heb ik er nog altijd geen geschikt moment voor gevonden om het zelf te bekijken maar het moet er zo uit zien:
Uitzicht Ang Tong Marine Park
Uitzicht Ang Tong Marine Park
mini-22731_100285693340070_100000759185300_6318_5825990_n.jpg (19.89 KiB) 678 keer bekeken
Wat veiligheid betreft heb je bij steden als Hat Yai soms bomaanslagen en ongeregeldheden maar hier heb je verder weinig te zoeken tenzij je op doorreis bent naar Maleisie (ik was er vorige week nog)

Veel plezier en succes verder met de voorbereiding van je reis en mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag!

Groetjes,

Ties
''het leven is simpel, het moeilijkste dat er is is simpel leven''

Ties Lahlali
Padi Specialty Instructor #972625
Koh Tao, Thailand
www.DuikenInThailand.info
Volg ons op Facebook
Plaats reactie