Backpacken door malesie,indonesie,cambodia
Backpacken door malesie,indonesie,cambodia
Hoi,
Ik vertrek eind januari 2011 richting Zuid oost azie. IK ga door de volgende landen backpacken:
Malesie, Indonesie, Borneo, Vietnam, Cambodia, Laos, Thailand. Ik heb hier ongeveer 4 maanden voor uitgetrokken.
Ik heb ongeveer een budget van 3000 euro. Ik vroeg me af of dat wel genoeg is. Ik wil het wel low cost houden.
Zijn er mensen hier die met een krappe budget toch een geweldige tijd hebben meegemaakt?
Please do share your experiences!
Groetjes
Ik vertrek eind januari 2011 richting Zuid oost azie. IK ga door de volgende landen backpacken:
Malesie, Indonesie, Borneo, Vietnam, Cambodia, Laos, Thailand. Ik heb hier ongeveer 4 maanden voor uitgetrokken.
Ik heb ongeveer een budget van 3000 euro. Ik vroeg me af of dat wel genoeg is. Ik wil het wel low cost houden.
Zijn er mensen hier die met een krappe budget toch een geweldige tijd hebben meegemaakt?
Please do share your experiences!
Groetjes
Re: Backpacken door malesie,indonesie,cambodia
3000 euro voor 4 maanden is niet echt een heel krap budget hoor, zou het gemiddeld noemen. Er zijn duizenden backpackers die met jouw budget if minder in zuid-oost azie een geweldige tijd hebben.
Als je uitgaat van 20 euro per dag heb je nog 600 euro over voor extra's zoals binnenlandse vluchten, een keertje duiken etc.
Als je uitgaat van 20 euro per dag heb je nog 600 euro over voor extra's zoals binnenlandse vluchten, een keertje duiken etc.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
thanx voor je reactie.Tikva schreef:3000 euro voor 4 maanden is niet echt een heel krap budget hoor, zou het gemiddeld noemen. Er zijn duizenden backpackers die met jouw budget if minder in zuid-oost azie een geweldige tijd hebben.
20 euro per dag inclusief slaapkamer?
Owja, nog iets: wat voor rugzak moet ik hebben? een 65 liter?
20 E per dag zeker inc. slaapkamer. is meeer dan genoeg joh! wat voor rugzak je nodig hebt ligt eraan wat je mee wilt nemen; is het je eerste keer backpacken dan neem je waarcshijnlijk veel te veel mee dus grote rugzak kan geen kwaad >:)
je wilt ook wel heel veel landen bezoekn in 4 maanden (borneo is geen land trouwnes
). persoonlijk zou ik het veel rustiger aan doen. wil je dit alles toch bezoeken kijk dan van tevoren ff goed naar afstanden enzo; deze zijn vaak groter dan je denkt, vooral in indonesië.
je wilt ook wel heel veel landen bezoekn in 4 maanden (borneo is geen land trouwnes

amassakoul
Hoi Tom,tom schreef:20 E per dag zeker inc. slaapkamer. is meeer dan genoeg joh! wat voor rugzak je nodig hebt ligt eraan wat je mee wilt nemen; is het je eerste keer backpacken dan neem je waarcshijnlijk veel te veel mee dus grote rugzak kan geen kwaad >:)
je wilt ook wel heel veel landen bezoekn in 4 maanden (borneo is geen land trouwnes). persoonlijk zou ik het veel rustiger aan doen. wil je dit alles toch bezoeken kijk dan van tevoren ff goed naar afstanden enzo; deze zijn vaak groter dan je denkt, vooral in indonesië.
Bedankt voor je reactie. Dit is mijn eerste keer backpacken en ik heb al beetje gelezen wat je allemaal echt nodig hebt. Wat betreft kleding enzo, dat kan ik daar ook wel kopen. Dus ik reis licht.
Borneo is geen land inderdaad, misschien had ik het anders moeten verwoorden.
Hoe zou je me aanraden om het rustig aan te doen?bedoel je, minder landen?
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Hey!
Ik ga samen met mijn vriend 5 maanden naar zuid oost azie en wij hebben een dagbudget van 15 euro pp aangehouden. Dus wat jou budget betreft zit het wel goed! Maar is die 3000 euro exclusief visa, ticket, vaccinaties enz? Of inclusief?
Ik zou ook misschien wat minder landen kiezen. Ik heb zelf 5 maanden voor Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja, Maleisie en Singapore. Het lijkt me juist fijner om veel van een land te zien en dat je af en toe ook gewoon lekker rustig aan kan doen ipv een te land gehaast te doen, zodat je alleen maar bepaalde highlights ziet.
Backpack 65 liter is meer dan zat volgens mij. Als ik het goed heb heeft mijn vriend ook 65 liter.
Ik ga samen met mijn vriend 5 maanden naar zuid oost azie en wij hebben een dagbudget van 15 euro pp aangehouden. Dus wat jou budget betreft zit het wel goed! Maar is die 3000 euro exclusief visa, ticket, vaccinaties enz? Of inclusief?
Ik zou ook misschien wat minder landen kiezen. Ik heb zelf 5 maanden voor Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja, Maleisie en Singapore. Het lijkt me juist fijner om veel van een land te zien en dat je af en toe ook gewoon lekker rustig aan kan doen ipv een te land gehaast te doen, zodat je alleen maar bepaalde highlights ziet.
Backpack 65 liter is meer dan zat volgens mij. Als ik het goed heb heeft mijn vriend ook 65 liter.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Reisagenda '15:
Hoi Lisette!lisette-van-beek schreef:Hey!
Hoe ga je dat doen?15 euro pp?welke landen wil je gaan bezoeken?Wat zal ik doen, Vietnam dan laten vallen of indonesie ?
Daar heb je wel gelijk in, ik wil ook niet haastig door al die landen gaan.misschien dat ik vietnam dan heel snel doe, zodat ik meer tijd kan doorbrengen in andere landen?
3000 euro is exclusief ticket( die heb ik al betaald) ik moet nog vaccinaties doen en visa card aanrvagen? Zit ik nog goed?
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Ik bezoek Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja, Maleisie (+borneo) en Singapore. Ik weet niet welk land je het beste kan laten vallen maar ik weet wel dat je naar indonesie wilt, het je meer tijd en geld gaat kosten. Vietnam is goedkoper en je heft er minder tijd nodig.Mosafir schreef: Hoi Lisette!
Hoe ga je dat doen?15 euro pp?welke landen wil je gaan bezoeken?Wat zal ik doen, Vietnam dan laten vallen of indonesie ?
Daar heb je wel gelijk in, ik wil ook niet haastig door al die landen gaan.misschien dat ik vietnam dan heel snel doe, zodat ik meer tijd kan doorbrengen in andere landen?
3000 euro is exclusief ticket( die heb ik al betaald) ik moet nog vaccinaties doen en visa card aanrvagen? Zit ik nog goed?
ja ik heb 15 euro per dag aangehouden. Ik weet dat het best krap is, maar ik heb van veel mensen gehoord die het daarmee gered hebben. Die 15 euro is echt voor het leven daar: Onderdak, eten, vervoer en tourtjes. Visum enzo heb ik er al afgetrokken.
Van die 3000 euro moet je dus ook nog visums, vaccinaties, malariamaatregelen en andere spullen (backpack, andere reisbenodigdheden enz) voor kopen? Als je zegt wat je allemaal met die 3000 euro gaat betalen kan ik een indicatie geven van hoe duur het is.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.
Reisagenda '15:
Reisagenda '15:
Ik zou zelf denk ik kiezen voor of maleisië en indonesië of thai,camb,laos,vietnam. je kan natuurlijk wel meer doen, dankzij goedkoop vliegen met airasia, maar je zult je dan meer moeten 'haasten'. mijn ervaring is dat je dan opplekken komt die je fantastisch vindt en langer wilt blijven hangen. als je dan persé de rest ook nog wilt zien kan dat dus niet. maak een globaal plan en laat alles open voor als je eenmaal daar bent; je hebt dan altijd de optie om wel of niet naar bijv. indo te gaan afhankelijk van de tijd die je overhoudt.
maak je over geld echt geen zorgen. laos cambodja thailand indonesië deed ik allemaal met gemiddled minder dan 10 E per dag, voor eten, slapen enzo. je maakt extra kosten als je bepaalde dingen wilt doen; duiken, trekkings, scooter huren enzo, hier heb ik meestal een apart potje voor.
kleding daar kopen; vaak zijn er geen grote maten beschikbaar!
maak je over geld echt geen zorgen. laos cambodja thailand indonesië deed ik allemaal met gemiddled minder dan 10 E per dag, voor eten, slapen enzo. je maakt extra kosten als je bepaalde dingen wilt doen; duiken, trekkings, scooter huren enzo, hier heb ik meestal een apart potje voor.
amassakoul
Ja inderdaad, indonesie is geen klein landje. Daar moet ik dus goed overnadenken. Het maakt mij opzich niks uit, ik ben wel voor low cost backpack en ik wil echt "surviven"zeg maar op een avontuurlijke manier.lisette-van-beek schreef:Ik bezoek Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja, Maleisie (+borneo) en Singapore. Ik weet niet welk land je het beste kan laten vallen maar ik weet wel dat je naar indonesie wilt, het je meer tijd en geld gaat kosten. Vietnam is goedkoper en je heft er minder tijd nodig.Mosafir schreef: Hoi Lisette!
ja ik heb 15 euro per dag aangehouden. Ik weet dat het best krap is, maar ik heb van veel mensen gehoord die het daarmee gered hebben. Die 15 euro is echt voor het leven daar: Onderdak, eten, vervoer en tourtjes. Visum enzo heb ik er al afgetrokken.
Van die 3000 euro moet je dus ook nog visums, vaccinaties, malariamaatregelen en andere spullen (backpack, andere reisbenodigdheden enz) voor kopen? Als je zegt wat je allemaal met die 3000 euro gaat betalen kan ik een indicatie geven van hoe duur het is.
Van die 3000 ga ik alleen de visums ermee betalen. vaccinaties, backpack heb ik weer ander potje voor. Dus van 3000 gaat er visums vanaf.
Misschien is het handig als ik mijn globale route effe kenbaar maak.tom schreef:Ik zou zelf denk ik kiezen voor of maleisië en indonesië of thai,camb,laos,vietnam. je kan natuurlijk wel meer doen, dankzij goedkoop vliegen met airasia, maar je zult je dan meer moeten 'haasten'. mijn ervaring is dat je dan opplekken komt die je fantastisch vindt en langer wilt blijven hangen. als je dan persé de rest ook nog wilt zien kan dat dus niet. maak een globaal plan en laat alles open voor als je eenmaal daar bent; je hebt dan altijd de optie om wel of niet naar bijv. indo te gaan afhankelijk van de tijd die je overhoudt.
Ik kom aan in Kuala lumpur, dan ga ik zuidwaarst richting Singapor, vandaar oversrpingen naar indonesie tot aan balo of net voorbij Jakarta. vandaar vlieg ik naar borneo (ik zit te twijfelen of ik aan de indonesiche kant of malesische kant wil landen). Nadat ik klaar ben met borneo, vlieg ik naar noord vietnam en van weer zuidwaarst om zo cambodia binnen te komen. Vanaf cambodia richting het noorden en dan zo Laos binnenkomen en en via het noorden van Laos thailand binnenkomen en dan helemaal zuidwaarts, tot ik malesie( kuala lumpur heb bereikt).
Wat vind je van de route?
Reis je alleen? Mijn ervaring met bovenstaande landen is dat je met zijn tweetjes voor 15 euro kan rondkomen, maar dat dat in je eentje toch echt niet lukt..... Zeker wanneer je op plekken komt waar het OV niet voor de deur stopt, en je een enkele keer moet terugvallen op een taxi (of motortaxi of fietstaxi).
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
naar indonesië gaan hoeft je helemaal niet meer geld te kosten hoor; van KL vloog ik voor 14 euro naar banda aceh; het leven daar is echt niet duurder dan in vietnam, eerder goedkoper.
maleisich borneo of kalimantan; tja je zegt avontuur te willen; dan zou ik zeker voor kalimantan gaan. reizen hier is echter een stuk lastiger, tijdrovender en vaak ook duurder (hoewel maleisich borneo duurder is qua eten/overnachtingen ben je in kalimantan veel meer geld kwijt aan het reizen zelf; je zult bijv. vaak zelf een boot moeten charteren). aangezien het je eerste keer backpacken is lijkt mal.borneo een voor de hand liggende keuze (engels, infrastructuur, bananapancakes). anderzijds: gewoon naar kalimantan gaan als je dat wilt; gelijk lekker in het diepe springen.
maleisich borneo of kalimantan; tja je zegt avontuur te willen; dan zou ik zeker voor kalimantan gaan. reizen hier is echter een stuk lastiger, tijdrovender en vaak ook duurder (hoewel maleisich borneo duurder is qua eten/overnachtingen ben je in kalimantan veel meer geld kwijt aan het reizen zelf; je zult bijv. vaak zelf een boot moeten charteren). aangezien het je eerste keer backpacken is lijkt mal.borneo een voor de hand liggende keuze (engels, infrastructuur, bananapancakes). anderzijds: gewoon naar kalimantan gaan als je dat wilt; gelijk lekker in het diepe springen.
amassakoul
wat jenny zegt is zeker waar; in je eentje is het allemaal een stuk duurder. kamer is bijna altijd twee-persoons en je krijgt zelden korting als je die in je eentje bezet. oplossing; kamer delen met andere toeristen, zelfde geld voor taxi's en bijvoorbeeld ook trekkings.
geruststelling; ik heb daar zowel met zijn tweeën als in mijn eentje gereisd en ook alleen zat ik gemiddled onder de 15 euro per dag.
geruststelling; ik heb daar zowel met zijn tweeën als in mijn eentje gereisd en ook alleen zat ik gemiddled onder de 15 euro per dag.
amassakoul