Overstroming Thailand

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
punkstersnip

Overstroming Thailand

Bericht door punkstersnip »

Hai,

Ik heb een paar weken geleden het volgende ticket geboekt:
vertrek 3 november -> 2 maanden in Thailand (aankomst en vertrek Bangkok)
2 januari - 9 januari -> week Taiwan :)
10 januari - 2 juli -> Sydney (en wie weet waar)

Een paar dagen geleden heb ik mij aangemeld bij een klooster in Chiang Mai, om daar 21 dagen te gaan mediteren.
Daarna zal ik graag naar wat eilandjes gaan, om tot rust te komen en in de zon de feestdagen te vieren.

Gisteren zag ik echter dat Thailand voor een kwart onder water staat en dat dit - door het gebrek aan dammen - komend weekend ook richting Bangkok zal lopen. Ik ben een beetje onzeker over mijn trip; staat Bangkok bij mijn aankomst onder water, kan ik wel met de (nacht)trein naar Chiang Mai, waar kan ik daar na naartoe. Maar vooral: ben ik veilig?

Of kan ik beter een retourtje Kuala Lumpur of waar dan ook boeken?

Aargh, wat vervelend dit. In eerste plaats voor de bevolking daar natuurlijk, maar ook voor mijzelf.

Ik hoor graag wat jullie van de situatie denken, en of er ook mensen zijn die in deze periode die kant uitgaan :)
Dexter
Reisexpert

Re: Overstroming Thailand

Bericht door Dexter »

Ik zou even de situatie aankijken. Eventueel zou je een vlucht van BKK naar chiang mai kunnen boeken. Cool dat je gaat mediteren in de Doi Suthep :)
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Volgens de nieuwsberichten zijn er in Bangkok geen problemen. Ze doen alles om het water ronddom de stad te laten lopen.
Je kunt de bangkokpost ook in het engels lezen via internet.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
punkstersnip

Ik las op de site van de Wereldomroep (geloof ik) dat het water dit weekend naar Bangkok komt (23/24).

Ik vind het gewoon een beetje lastig inschatten en onzeker allemaal :(

dit helpt ook niet echt -> http://www.lonelyplanet.com/thailand/tr ... cles/76116
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Ik werk in Nederland bij een reisagent. Wij hebben contact gehad met onze lokale agent over deze situatie aangezien we er klanten hebben zitten en er overmorgen groepen vertrekken.
De provincies die op dit moment getroffen zijn worden zelden bezocht door toeristen.(oosten)
Khao Yai NP is deels ontoegankelijk maar kan nog wel bezocht worden. De trein tussen Ayuthaya en Pak Chong heeft last van het water maar met de bus kan je nog wel daar komen (en weer weg)
Vooralsnog verwachten ze lokaal geen problemen in Bangkok. Het is sinds gister ook gestopt met regenen.
Verdere gebieden waar toeristen wel eens komen die misschien wat last ondervinden zijn Trat en Lopburi.

Al met al maken wij en onze locale agent zich geen zorgen en gaan alle reizen gewoon door zoals gepland.
Dus ik zou me als ik jou was ook niet te druk maken. Er is ter plekke altijd wel een oplossing mocht het nodig zijn
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
punkstersnip

Bedankt voor je uitgebreide reactie Bolletjeom. Ik ben nog niet echt gerustgesteld, maar dat komt ook omdat er weinig informatie te vinden is en dit mijn eerste keer in Thailand zal zijn... Ik denk ineens: wow, wat kan er allemaal gebeuren?
ik wacht het allemaal wel even af en hoopt dat het meevalt wanneer ik er naartoe ga (november en december).

Hebben jullie nog leuke tips voor na mijn periode in het klooster (11 nov -1 dec) ? Fijne eilandjes om te bezoeken (niet te duur en geen aso-toeristen en Full Moon Party-gedoe) ? Een leuke trip, een bijzondere ervaring die je zelf niet gemist zou willen hebben?
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Punkstersnip,

ik zou zeker naar khao sok NP gaan. Ligt relatief dicht tegen krabi. Wij hebben er 3 dagen op een bamboovlot en prauw rondgedobberd en dieren (longtails,gibbons,herten, ...) bekeken en genoten van de prachtige omgeving.
Slapen kan je op een hutje in het meer, je kan er ook kanovaren en vissen als je dat wil.

Gebruik de zoekfunctie op het forum eens, er is al redelijk wat geschreven over Khao Sok
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hier zijn alle eilandjes in het zuiden gewoon droog dus je kan altijd nog naar beneden gaan. Ik zit nu op Koh Tao en wij hebben echt al bijna 1 week prachtig weer en bijna geen regen.

gr van Moira
--eva--

Bericht door --eva-- »

@ bolletjeom:

wij zitten nu in het zonnige Laos maar reizen binnenkort naar Cambodja en Vietnam.
Volgens mij valt het nog wel mee daar, of zijn er daar ook gebieden die we beter kunnen mijden?
We lazen namelijk wel iets dat het in het gebied rond de Golf van Thailand misschien nog wel slecht kan worden door die typhoon.
We houden iig het nieuws in de gaten.

Groeten Eva
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Ik zou Vietnam ook even checken want daar schijnen ook delen onder water te staan. Vooral richting Hanoi.

gr van Moira
bolletjeom
Reisexpert

lees even ons nieuwsbericht : Update overstromingen Zuid-oost Azie. Daar staat ook info over vietnam, laos en cambodja
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

die overstromingen da's toch heel uitzonderlijk?? Normaal gezien is dat toch niet zo elk jaar??
hmm, vervelend/verschrikkelijk voor de plaatselijke bevolking en ook jammer als je daar den net op reis bent
bolletjeom
Reisexpert

dat is absoluut uitzonderlijk!
Er treed wel eens een rivier buiten ze oevers maar nu staat een kwart van thailand onder water.
bolletjeom
Reisexpert

ter info:
Floods continue to cause damage in 21 provinces in Thailand and threaten to inundate Bangkok this week.

While the floods had eased in some areas, such as central Nakhon Ratchasima and Chaiyaphum, districts and provinces located further downstream were now being inundated.

The Royal Irrigation Department issued a statement saying it had cut the volume of water released from Chao Phraya Dam in Chai Nat and the Pasak Dam in Lop Buri to minimise the water level in the Chao Phraya during the high tide period, which will last until tomorrow

Right now Bangkok is on standby with thousands of sandbags and pumps as flood water from the north runs downstream and could coincide with high tide, but so far no major flooding has been reported in the capital. Authorities in the capital have reinforced flood walls with 200,000 sandbags and are building temporary wooden bridges in 27 communities to help people cross waterlogged streets.

Due to flooding train services between Bangkok and Chiang Mai as well as Bangkok and Nong Khai remain problematic and will be checked on a daily basis.

Laos:
No flooding,

Cambodia:
Although heavy rains have started again, no flooding has been reported in Phnom Penh , Kampot , Kampong Thom, and Siem Reap.

Vikken
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Vikken »

Had gisteren(maandag) een vriendin aan de lijn. Zij landde zaterdag in Bangkok en had er in die 3 dagen Bangkok weinig gemerkt vd overstromingen. Spoorweg richting noord lag wel lam, dus gingen ze dat anders moeten oplossen.
Plaats reactie