reiswekker tips?

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
bolletjeom
Reisexpert

Re: reiswekker tips?

Bericht door bolletjeom »

De Hema wekker ligt in de prullenbak!!
Hij deed het meer niet dan wel. En aangezien ik aan het werk was schoot ik dus 3 keer per nacht wakker om te kijken of ik niet te laat was. Niet bevoorderlijk voor de nachtrust.
Maar goed, hij deed het dus echt letterlijk meer niet dan wel. Dus ik vorige week bij de blokker tegen eentje opgelopen. Blij mee naar huis....waar ie het niet deed :(
Terug naar de winkel en nieuwe meegekregen die het wel deed. 4 keer getest en weggelegd.
Mijn vertrouwen in die dingen is een beetje weg dus ik test hem net nog eens....rara: hij doet het dus niet :(
Morgen op schiphol dus maar opzoek naar WEER een andere wekker ;(
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
DirkHendrix

Bericht door DirkHendrix »

Ik hou van reizen, vooral omdat tijd dan minder belangrijk wordt. En dus een reiswekker zeker....

Bovendien slaap je op een ander: dus vaak slaap je toch al niet al te lang.
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Lekker constructief...
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Ok, ik vind het zelf een beetje een rare vraag, maar ik ga hem toch stellen, hihi, met een beetje uitleg:
Ik ben schaatsfan en wilde dus deze week 's nachts opstaan om te kijken naar de 1000 meter van de mannen. Ik wilde dus vroeg gaan slapen en had de wekker (mobieltje) gezet om 1 uur. Maarrrrr..mijn huisgenoot had haar jaarclub op visitie met érg veel lawaai, dus ik had van die wassen oordoppen ingedaan. Werke als een tierelier. Ik dacht dat ik mijn wekker nog wel zou horen, maar nee dus... lekker doorheen geslapen! :Z :z :P Het rare is dat ik afgelopen nacht weer op wilde staan voor de 1500 meter (JEEEEEEJ MARK TUITERT IS EEN HELD), dit keer had ik geen oordoppen in en ik kan me niet eens een wekker herinneren.... Ik begrijp er écht niks van want dit is me nog nooit geeurt!
Anyway, nu dus mijn vraag :D Ik ben van plan om op reis in hostels te overnachten en wil dan dus eigenlijk ook van die oordoppen gebruiken als ik op dorms lig. Maar nu ben ik dus bang dat ik dan mijn wekker niet hoor en de boot naar het zuidereiland, mijn bus, mijn dolfijnentour of weet ik veel wat zal missen.
Iemand tips/ervaringen/ideeën?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik vind je vraag niet raar, Marije.

Op vakantie val ik het liefst met een iPod in slaap. Dan ben ik soms ook bang dat ik de wekker niet hoor. Gelukkig zijn 's ochtends de dopjes altijd uit mijn oor gevallen, dus ik heb me nooit verslapen :)

Als ik mijn telefoon als wekker gebruikt (thuis heb ik een piepjeswekker) dan word ik meestal wakker van de trilling van de foon en niet van het geluid zelf. Een telefoon op een houten kastje maakt best herrie, en bovendien dringen die lage tonen best door oordopjes e.d. heen. (Ik heb een ietwat doof oor, da's hetzelfde effect.) Mss helpt dat voor jou ook? Of op je foon in slaap vallen en wakker worden van het trillen?
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Menelya
Reiziger

Bericht door Menelya »

Ja, die oordoppen werken inderdaad goed! Ik gebruik zelf ook gewoon m'n telefoon, met geluid en trilfunctie, en leg 'm onder m'n kussen, werkt prima! En mocht je er alsnog doorheen slapen dan zijn er denk ik genoeg mensen in je dorm die je wel wakker willen maken ;)
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Dankjulliewel voor de tips!
Ik gebruik inderdaad ook altijd mijn telefoon. Ik ga binnenkort maar eens proberen of het lukt als ik hem onder mijn kussen leg (met oordoppen)!
FotoGeerars

Bericht door FotoGeerars »

HEMA reiswekker type Havanna ONBETROUWBAAR, kijk voor verslag en fotoserie op [modeator]link verwijderd [/linkverwijderd].
MarcoL
Reiziger

Bericht door MarcoL »

FotoGeerars schreef:HEMA reiswekker type Havanna ONBETROUWBAAR, kijk voor verslag en fotoserie op .
Is dit nou spam of een serieuze review? Iets ONBETROUWBAAR noemen omdat een batterij verschuift/verspringt als hij valt noem ik een probleem wat bij heel veel aparatuur voorkomt en meestal te voorkomen is door een stukje papier tussen de batterij en het klepje te doen, of de lipjes wat te verbuigen zodat de boel vaster klemt.

Ik heb deze wekker (of vergelijkbaar model) ook en het enige probleem waar ik tegen aan loop is dat de wijzers verspringen tijdens het vervoeren omdat de wieltjes aan de buitenkant zitten. Het batterij klepje heb ik vastgetaped.

[OT]En aangezien je je alleen aanmeld om een verwijziging naar je website neer te zetten mag ik er vast wel over zeggen dat de pagina waar je naar verwijst echt een afschuwelijke layout heeft en de foto's van een zeer slechte kwaliteit zijn?[/OT]
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

wekker op telefoon lijkt ook heel erg aan de telefoon te liggen, toen ik in canada en amerika was had ik oude telefoon van mijn broertje mee en daar sliep ik altijd door mijn wekker heen terwijl ik er qua mijn eigen telefoon geen last van heb, ik slaap altijd met oordopjes maar mijn telefoon maakt zo'n herrie dat ik wel wakker wordt, plus dat ik het idee heb dat als ik weet dat ik wekker zit mijn onderbewustzijn zich er op instelt ofzo.. want slaap door alles heen maar van wekker wordt ik meteen wakker..

@ Marije, jammer dat je toen de races gemist heb doordat je door je wekker sliep, was er zelf live bij in Vancouver met 1000m en 1500m ;)
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Globeskater schreef: @ Marije, jammer dat je toen de races gemist heb doordat je door je wekker sliep, was er zelf live bij in Vancouver met 1000m en 1500m ;)
0_0 0_0 0_0 Dat moet fantastisch geweest zijn!! Jaloers! ;)
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Marije schreef:
Globeskater schreef: @ Marije, jammer dat je toen de races gemist heb doordat je door je wekker sliep, was er zelf live bij in Vancouver met 1000m en 1500m ;)
0_0 0_0 0_0 Dat moet fantastisch geweest zijn!! Jaloers! ;)
Het was ook fantastisch, eerst Shani goed zien winnen en daarna Mark :D gelukkig zijn de afstanden nog steeds terug te zien op youtube ;)
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Globeskater schreef: Het was ook fantastisch, eerst Shani goed zien winnen en daarna Mark :D gelukkig zijn de afstanden nog steeds terug te zien op youtube ;)
Ik kijk inderdaad nog regelmatig wat van die filmpjes op youtube of nos.nl rondom de overwinning van Mark Tuitert (en houd het niet altijd droog :@ )
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

ik gebruik altijd mijn mobile telefoon, had er dit seizoen 1 op mallorca waar mijn beltoon het zelfde was als mijn wekker dus werd altijd wakker of ik nu gebeld werd of het alarm af ging. wekker gebruik ik al jaren niet meer ook niet thuis.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
mausje1979

Bericht door mausje1979 »

HI

Heb je blokker al eens geprob.?
Digitaal wekker op penlites, Eur 4.95
Geen lastige tik tak naast je kop als je wil slapen. _O-

groeeeeeeeeeetjes maus :)
Plaats reactie