win een reis bij verkade

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
bolletjeom
Reisexpert

win een reis bij verkade

Bericht door bolletjeom »

dames en heren. Er is nu een goede reden om heel veel chocolade te eten.
In de wikkels van verkade chocoladerepen zit een code waarmee je een reis met sawadee naar ghana kunt winnen!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Nienke Krook
Reisexpert
Contacteer:

Re: win een reis bij verkade

Bericht door Nienke Krook »

En bij de mars kun je een reis naar Australië winnen.... mmmmmmmm
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
Revolucion
Wereldreiziger

Bericht door Revolucion »

bolletjeom schreef:dames en heren. Er is nu een goede reden om heel veel chocolade te eten.
In de wikkels van verkade chocoladerepen zit een code waarmee je een reis met sawadee naar ghana kunt winnen!
Tsja, naar Ghana ga je dan de kindslaven bezoeken die de cacao bonen plukken bezoeken? die o.a. voor Verkade werken.
bolletjeom
Reisexpert

precies!
je mag gaan zien waar de verkade chocolade vandaan komt. Het is fairtrade dus dat betekend dat de boer een eerlijke prijs krijgt. Als ze slim zijn laten ze de kinderen niet zien.
Ik ben tegen kinderarbeid maar in de praktijk zijn er maar heel weinig producten waar geen kinderhanden aan te pas komen en het is lang niet altijd erg.
Ecuador heeft fantastische cacoa. Dat groeit op plantages waar van alles en nog wat groeit. Als de kinderen uit school komen gaan ze gewoon mama helpen in de finca. Niets mis mee....
En de indianen kindertjes daar in de jungle gaan helemaal niet naar school en helpen de hele dag mee.
Ik vind het niet heel vreem om eerlijk te zijn.
Revolucion
Wereldreiziger

Bericht door Revolucion »

bolletjeom schreef:precies!
je mag gaan zien waar de verkade chocolade vandaan komt. Het is fairtrade dus dat betekend dat de boer een eerlijke prijs krijgt. Als ze slim zijn laten ze de kinderen niet zien.
Ik ben tegen kinderarbeid maar in de praktijk zijn er maar heel weinig producten waar geen kinderhanden aan te pas komen en het is lang niet altijd erg.
Ecuador heeft fantastische cacoa. Dat groeit op plantages waar van alles en nog wat groeit. Als de kinderen uit school komen gaan ze gewoon mama helpen in de finca. Niets mis mee....
En de indianen kindertjes daar in de jungle gaan helemaal niet naar school en helpen de hele dag mee.
Ik vind het niet heel vreem om eerlijk te zijn.
OKe, wist niet dat Verkade fairtrade is eerlijk gezegd, weer wat geleerd.

Was trouwens ook niet als aanval op wie dan ook bedoeld hoor. Maar vond het gewoon frappant dat Verkade je naar landen laat reizen waar er voor chocolade kindslaven worden gebruikt.

Verder heb je gelijk betreffende kinderhanden dat bij zowat alles worden gebruikt. En dat kinderen mama vrijwillig helpen is uiteraard fantastisch, maar dat is volgens mij in Afrika niet altijd het geval.

Heb ooit eens een docu gezien over chocolade en het is niet eens zomaar kindslavernij, maar deze kinderen worden ontvoerd door mensenhandelaren en vervolgens een paar landen verderop verkocht om ze aan het werk te zetten.

Helaas zal dit niet snel verdwijnen, zeker niet als het Westen minder en minder aan ontwikkelingshulp gaat besteden.
Suzan

Bericht door Suzan »

Nienke Krook schreef:En bij de mars kun je een reis naar Australië winnen.... mmmmmmmm
Pff, ik win nooit iets, en dan al zeker niet met zo'n snoepgoed actie. Ik doe dan liever mee aan de lotterij, de kans dat je het groot lot wint is even klein, maar soms win je dan nog een klein geldsommetje. Heb je tenminste al je lotje terug betaald :)
bolletjeom
Reisexpert

Suzan...je snapt het niet. Het is zoveel chocolade eten als je wilt zonder dat je je erg schuldig hoeft te voelen *)
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

Revolucion schreef:
Helaas zal dit niet snel verdwijnen, zeker niet als het Westen minder en minder aan ontwikkelingshulp gaat besteden.
inderdaad. en al helemaal niet als wij zo goedkoop mogelijk onze vetzucht blijven dienen. hamsteren! ~O>
amassakoul
Plaats reactie