Bezienswaardigheden Laos

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Markess

Bezienswaardigheden Laos

Bericht door Markess »

Hoi Iedereen,

Na mijzelf genoeg te hebben verdiept in Thailand ben ik mij aan het focussen op alle mooie plaatsen in Laos.
Nu blijkt dit best wel moeilijk.
Los van Vientiana, Louang prabang, Vang vieng kom ik niet erg ver.
De mekong rivier willen we zeker meepakken.

We heeft er nog leuke/mooie tips voor als we in Laos zijn?

Ik ben benieuwd! *)

gr mark
Vikken
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: Bezienswaardigheden Laos

Bericht door Vikken »

Heel veel dingen werd, mits wat rondneuzen, reeds vermeld in verschillende topics hier ;)

Hangt natuurlijk allemaal wat af van waar uw voorkeuren en wensen liggen

Vientiana is niet persé een aanrader. Hoofdstad, en daar blijft het bij.

Boottocht Houay Xai -----> Luang Prabang
Luang Namtha
Plain of Jars (je bent eraan of je bent het niet)
tuben in VangVieng
Tha Kheak (the loop)
Boloven Plateau
Si phan Don

Klik deze dingen even in de zoeker en lees op uw gemak alles even door. Zal je al heel wat stappen verder zijn ^^.

Indien dan gedetailleerdere vragen. shoot ! :Y
Rens Wagenbuur

Facebook comment

Bericht door Rens Wagenbuur »

Vergeet 4000 Islands en bolavenplatau niet. Hoofdstad is niets aan! Tuben is meesterlijk!
Lia Hollemans

Facebook comment

Bericht door Lia Hollemans »

Tuben in Vang Vieng is natuurlijk onmisbaar. Maar de slowboat van Thailand naar Luang Prabang, Laos mag je eigenlijk ook niet missen.
Margot Bendijk

Bericht door Margot Bendijk »

Vientiane en Vang Vieng zijn beide geen pareltjes moet ik zeggen.
Maar het hangt er inderdaad vanaf wat je zoekt.
Lijstje hierboven sluit ik me helemaal bij aan.

Mijn tip: Ren niet te snel naar Luang Prabang en Vang Vieng, maar besteed ook zeker je tijd in de jungle van het noorden (mits je van natuur houdt uiteraard). Het is er prachtig! Eventueel kun je er ook deelnemen aan de Gibbon Experience. Ook een boottocht richting Luang Prabang kan ik je zeker aanraden (zie hierboven).
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

eigenlijk is alles gezegd. Maar ik vind vientiane wel te negatief eruit komen. Het is geen wereldstad. Het is niet heel groot maar het is ook niet heel lelijk en heeft wel een paar bezienswaardigheden.
Neem er zeker wel een dag de tijd voor!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
TRB
Wereldreiziger

Bericht door TRB »

Vergeet alsjeblieft Kong Loh Cave niet in Tham Kong Loh, een uur of 5 reizen vanaf Tha Kaek. Dit is een machtig mooie grot waar je in een uur doorheen vaart. Combineer dit met een homestay en je Laos-ervaring is compleet.

Het Buddhapark bij Vientiane is ook wel grappig om te bezoeken.
El-Bruno
Reiziger

Bericht door El-Bruno »

Ik heb zelf de bootreis van noord thailand naar luang prabang niet gedaan, maar ik betwijfel de 'wow-factor' eerlijk gezegd. De mekong is een machtige verschijning, maar varen is denk ik leuker op smallere stromen, zodat de omgeving wat levendiger is (en niet zo ver weg...)

qua bezienswaardigheden: het gaat vooral om natuur in laos, en qua cultuur moet je denken aan 'het dagelijks leven'.
er zijn mooie tempels, maar die heb je in thailand/cambodja ook.

rijtje hoogtepunten:

- trekking omgeving luang nam tha (heb zelf vieng phouka als basis gehad)
- luang prabang, geweldig! (stad + watervallen)
- vang vieng, grotten, watervallen en tuben natuurlijk
- plain of jars, niet alleen voor de jars, maar de heuvelachtige omgeving is erg mooi
- Vieng Xai: bijna in vietnam, de grotten van waaruit de revolutie gestart is, english audio tour, erg leuk en informatief.
- tha keak: de loop, met de inmense grot, geweldige dirtroad langs dorpjes en indrukwekkende grot aan het eind van de route (als je met de klok mee gaat)
- savannakhet, best gave stad, oude vergane glorie, maar goede sfeer. van hieruit een motor trip naar Sepon gemaakt, op zoek naar de ho chi minh trail. al met al een mooie ervaring, die me naar plekken heeft gebracht waar echt niemand komt.
- boleaven plateau, neem je rust op die bike, geniet van alles wat je ziet en tegenkomt
- 4000 islands, voor prachtige zons ondergangen.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Ik heb zelf de bootreis van noord thailand naar luang prabang niet gedaan, maar ik betwijfel de 'wow-factor' eerlijk gezegd. De mekong is een machtige verschijning, maar varen is denk ik leuker op smallere stromen, zodat de omgeving wat levendiger is (en niet zo ver weg...)
je hebt duidelijk de rivier niet gedaan :P
WOW factor is misschien wat te groot woord maar je ziet ten alle tijden met gemak de kant. daarop is behoorlijk wat bedrijvigheid bij vlagen. Kinderen die zich wassen, Pindaplantages die verzorgd worden, Vissers met werpnetten, goudzoekers, badende waterbuffels etc etc.
Daarnaast verandert de omgeving regelmatig van glooiend groen naar grillige rotsen en zitten er een paar spannende stroomversnellingen in waarbij je (afhankelijk van het seizoen) even je adem inhoud of het houten bootje niet tegen een scherpe rots knalt.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Vikken
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Vikken »

Helemaal mee eens. Ipodje in oren, voetjes over boord ...and enjoy the peace. Daarbij is Pak Beng (de tussenstop) best ook wel een gezellig afgelegen plekje.
Plaats reactie