Café Verweggistan
Re: Café Verweggistan
Kijkend naar m'n kids: het is wel typisch Hollands. Althans, voor hun generatie.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- bolletjeom
- Reisexpert
ehm typisch hollands voor mbo'ers in een (middel) grote stad.....
(hoop ik stilletjes)
(hoop ik stilletjes)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Als dit typisch Hollands is weet ik weer waarom ik in het buitenland altijd spreek over 'The Netherlands' in plaats van 'Holland'...
Overigens kon ik ook best lachen om het programma (het blijft toch een kunst, zo'n stel randdebielen zien te vinden die zichzelf ondertussen bloedjeserieus nemen), maar na een paar afleveringen was het nieuwtje er toch wel vanaf, had ik het wel weer gezien.
Overigens kon ik ook best lachen om het programma (het blijft toch een kunst, zo'n stel randdebielen zien te vinden die zichzelf ondertussen bloedjeserieus nemen), maar na een paar afleveringen was het nieuwtje er toch wel vanaf, had ik het wel weer gezien.
- bolletjeom
- Reisexpert
ik heb 2 keer een stukje gezien en kon het niet aanzien.
Niet om nu te doen alsof ik zo'n verfijnde smaak heb. ik heb alleen enorm snel last van plaatsvervangende schaamte en dan is het een lastig programma om te blijven kijken....
Niet om nu te doen alsof ik zo'n verfijnde smaak heb. ik heb alleen enorm snel last van plaatsvervangende schaamte en dan is het een lastig programma om te blijven kijken....
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Daar heb ik gelukkig totaal geen last van. Ik kan er juist heerlijk van genieten als iemand zichzelf totaal voor schut zet op TV. Al die talentenjachten doen het daarom in de beginfase ook zo goed, de grootste kneuzen die dan daar serieus denken iets te kunnen, om vervolgens genadeloos neergesabeld te worden. Het gaat alleen mis als de "deskundige" jury later in de serie gaat beweren dat de resterende kneusjes wel iets kunnen...
Ik heb een keer 10 minuten gekeken aan het eind van een les.... Als de leerlingen stil zouden zijn en hard zouden werken, mochten ze een klein stukje zien. Mss moet ik vaker kijken, dan snap ik mijn leerlingen misschien beter? 

ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Sorry, maar als dit typisch hollands is dan ga ga ik liever emigreren.... typisch voor bepaald soort jongeren uit bepaalde plekken en misschien bepaalde milieus...ok....maar typisch voor ons land? Dat hoop ik toch niet :S
Typisch nederlands denk het niet persee, engelse of duitse jongeren zijn net zo hoor. Maar dat dit gedrag weinig voorkomt of alleen in bepaalde mileu's is een beetje kortzichtig.
Hoeveel jongeren gaan er jaarlijks op vakantie naar Lloret of Salou ofzo... best wel veel hoor.
En de meeste afkortingen die ze gebruiken die zijn bij elke studentenvereniging ook normaal taalgebruik.
Ze hebben nu gewoon wat typische niet de meest slimme figuren bij elkaar gezet, veel drank en alles op film gezet.
Ach en eigenlijk stelt het niet zoveel voor, veel grote praatjes van de jongens dat ze gaan scoren en weinig actie. Maar dat is eerder typisch voor mannen dan voor nederlanders
Hoeveel jongeren gaan er jaarlijks op vakantie naar Lloret of Salou ofzo... best wel veel hoor.
En de meeste afkortingen die ze gebruiken die zijn bij elke studentenvereniging ook normaal taalgebruik.
Ze hebben nu gewoon wat typische niet de meest slimme figuren bij elkaar gezet, veel drank en alles op film gezet.
Ach en eigenlijk stelt het niet zoveel voor, veel grote praatjes van de jongens dat ze gaan scoren en weinig actie. Maar dat is eerder typisch voor mannen dan voor nederlanders

http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
-
- Reisexpert
grappig...zit echt wel niet te wachten op zo'n programma... Bij ons liep enkele jaren terug 'hete kussen uit Salou'; Was ook wel grappig.
Zelf moet ik toegeven dat ik op 17 jarige leeftijd, toen ik met mijn ouders en beste vriendin naar Salou of Lloret ging... erin geslaagd ben om tijdens het avondeten mijn moeders bord (die rechttegenover me zat) onder te kotsen... Was nog zo'n strandbierdrinkding te doen geweest in de namiddag en was behoorlijk 'zat'.
Goh, iedereen deed wel eens gekke dingen.....
Denk gewoon dat het eigen is aan de jeugd... al vind ik mijzelf wel al behoorlijk oud en knorrig wanneer ik de jongeren tegenwoordig zie.
Zelf heb ik dan de indruk dat 'ik' 10 a 12 jaar geleden zo niet was.
Haat het wanneer jongeren die de school uitkomen met 3 tot 5 naast elkaar fietsen op de autobaan en wanneer je dan eens zachtjes toetert krijg je gegarandeerd en middenvinger naar je.
Woordenschat is soms ook echt cru.
Enfin, tis soms hard om al 28 jaar te zijn.
Zelf moet ik toegeven dat ik op 17 jarige leeftijd, toen ik met mijn ouders en beste vriendin naar Salou of Lloret ging... erin geslaagd ben om tijdens het avondeten mijn moeders bord (die rechttegenover me zat) onder te kotsen... Was nog zo'n strandbierdrinkding te doen geweest in de namiddag en was behoorlijk 'zat'.
Goh, iedereen deed wel eens gekke dingen.....
Denk gewoon dat het eigen is aan de jeugd... al vind ik mijzelf wel al behoorlijk oud en knorrig wanneer ik de jongeren tegenwoordig zie.
Zelf heb ik dan de indruk dat 'ik' 10 a 12 jaar geleden zo niet was.
Haat het wanneer jongeren die de school uitkomen met 3 tot 5 naast elkaar fietsen op de autobaan en wanneer je dan eens zachtjes toetert krijg je gegarandeerd en middenvinger naar je.
Woordenschat is soms ook echt cru.
Enfin, tis soms hard om al 28 jaar te zijn.
Gadverdamme Zara! Het bord van je moeder (of iemand die tegenover je zit) vol kotsen; dat doen zelfs die lui van Cherso niet
. Mbo? Nee hoor.....als je naar die Barbie luistert 

Bijna goed Tikva. Het is "ontieglijke rotkop" (is dat Nederlands? Geen idee hoe je dat schijftTikva schreef:Perfect Lichaaam Ontzettend Rot Kop en Potentieel Interessant Neuk Opject.El Niño schreef: ps. Wat betekent dat PLORK en PINO (zoals naar gerefereerd in de Telegraaf)
Maar dat is niets nieuws of haags hoor.

Dyslexie.. al dat gedoe met p,b,d zijn toch allemaal gewoon rondjes met een streepje eraan....
(maar pas het toch stiekum vlug aan)
(maar pas het toch stiekum vlug aan)
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
En de 'P' van PLORK staat hier in Brabant toch echt al een eeuwigheid voor 'Prachtig'.El Niño schreef:Bijna goed Tikva. Het is "ontieglijke rotkop"
Nou zo zie je ook maar dat zo'n afkorting overal anders gebruikt kan worden. Maar het idee is hetzelfde toch...
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
Ik ben geen Hollander dus laat die Hollanders zich maar voor schut zettenbolletjeom schreef:ik hoop alleen wel dat de belgen beseffen dat de gemiddelde nederlander zijn ogen ook uitkijkt of vol schaamte weg kijkt bij dit programma
Ik moet er toch echt niet aan denken dat een natie gaat denken dat die typisch hollands is

zou er trouwens niet aan moeten denken dat heel Nederland kan mee kijken wat ik tussen de lakens uitspook, maar goed daarom zou ik al nooit aan dit soort programma's meedoen..