Kuala Lumpur 5 dagen - Adviezen

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
bernk

Kuala Lumpur 5 dagen - Adviezen

Bericht door bernk »

Goedenavond globetrotters,

Allereerst super dat dit forum bestaat! Heb er al veel super handige informatie vandaan gehaald!
A.s. zondag vertrek ik voor 5 maanden naar Australië en Nieuw Zeeland.
Ik maak eerst een stopover van maandag t/m vrijdag in Kuala Lumpur (op de terugweg in maart doe ik dat in Singapore).

Nu heb ik al van een aantal mensen gehoord dat 5 dagen KL misschien een beetje te lang is. Na 2 / 3 dagen zou je dit wel gezien hebben. Nu zat ik er zelf aan te denken om wellicht nog een keer een dag richting Cameron Highlands te trekken (met de bus bijv.). Ik denk dat velen dit wel zouden aanraden, of zou je hier langer dan 1 dag moeten blijven?

Wellicht is het ook wel leuk om een scooter te huren en dan een beetje in de omgeving van KL te touren, of zou dit het niet echt waard zijn? Of wellicht weten jullie andere / betere must-see's in de omgeving van KL?

En zijn prikken (bijv. hepatitus A-B) voor 5 dagen Maleisië eigenlijk echt wel nodig? Ook hier krijg ik wisselende adviezen op. En ik denk dat die malariatabletten sowieso wel aan te raden zijn, toch? Helemaal als je bijv. naar de Cameron Highlands zou gaan trekken. Ik hoop dat jullie mij hier iets meer zekerheid over zouden kunnen geven.

Ik heb er in ieder geval erg veel zin in, Tips zijn zeer welkom en alvast bedankt voor jullie adviezen.

Groeten,

Wilco

edit Had beter moeten doorzoeken zie ik. Zag een mooie relevante post over 5 dagen KL (wat-te-doen-in-kuala-lumpur-t4085.html).
Uiteraard zou ik graag jullie aanbevelingen wat betreft de inentingen, malariatabletten en uiteraard aanvullingen horen! TNX!
Jenny
Reisexpert

Re: Kuala Lumpur 5 dagen - Adviezen

Bericht door Jenny »

Als je binnen een week naar Maleisie vertrekt, dan ben je behoorlijk laat met het informeren naar vaccinaties! Afhankelijk van je bestemming doe je dat minstens 6 wkn tot 3 maanden voor vertrek.

Of je nu 5 dagen of 5 weken naar een land gaat, ziek kan je worden. Ik heb soms juist het idee dat je in het begin van de reis vatbaarder bent, omdat je dan nog niet goed weet wat je wel en niet moet doen. Voor een land als Maleisie zou ik me sowieso tegen DTP en Hepatitis A in laten enten. DTP heb je waarschijnlijk als kind gehad, maar na je 21-22ste heb je een boost nodig. Voor een levenslange bescherming tegen Hep A heb je 2 spuiten nodig, maar daar heb je de tijd niet voor. Je zou evt voor gammaglobuline kunnen kiezen, die zijn werkzaam vanaf het moment dat ze ingespoten worden. Dit in tegenstelling tot een normale vaccinatie, waarvoor je lichaam een tijdje nodig heeft om antilichamen te maken. Je KAN proberen nog langs de GG&GD te gaan, of je gaat naar de travelclinic op Schiphol. ~O>

Persoonlijk zou ik me best 5 dagen in KL en omgeving kunnen vermaken. Dan heb je mooi de tijd even bij te komen van de toch wel lange vlucht! (En Cameron Highlands is al snel een hele dag bussen!) Bezoek de standaard dingen als de Petronas Towers en de KL tower. Ga naar Merdeka Square en Little India. Bezoek een markt in China Town en eet sushi in de verschillende shopping malls.

Je kan evt een uitstapje maken naar de Batu Caves, of naar de vuurvliegjes.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bernk

Bericht door bernk »

Super. tnx voor je info!
Ik weet dat ik een beetje laat ben met die vaccinaties. Het KL verhaal heb ik echter pas een beetje last-minute er tussenin gepland, vandaar dat ik daar niet eerder achteraan gegaan ben.

Ik zal morgen gelijk de GGGD eens bellen!

Nogmaals bedankt en dan zal ik waarschijnlijk wel een beetje in en rond KL blijven struinen.

Groeten,

Wilco
Margot Bendijk

Bericht door Margot Bendijk »

Eens. Ik deed er uit mijn hoofd ergens tussen de 6 en 8 uur over om in een gare bus over slingerende wegen van KL naar de Cameron Highlands te komen. Niet echt een dagtripje dus. Zou er daarom ook voor kiezen rondom de stad te blijven, hoewel ik het zeker geen bijzondere plek vind. Maar als stopover en om alvast aan Azië te ruiken, kun je er je vast wel vermaken.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

5 dagen in KL hoeft helemaal niet zo lang te zijn. Je zou ook nog een tour kunnen boeken naar Melaka dat is ongeveer 2.5 uur rijden en dat kan je regelen in KL. Verder zou ik zeker naar Petronas Towers gaan daar moet je dan wel in de ochtend voor in de rij gaan staan. Batu Caves ook niet overslaan inderdaad. Ze hebben een hop en of bus waar je naar alle actracties kunt gaan waar de bus stopt. Dan zijn de dierentuin, vlindertuin en vogelpark en nog een hoop andere dingen.

Als je je doodvonnis wilt tekenen moet je een brommer gaan huren want het verkeer in KL is zeg maar heel crazy overstekken is al moeilijk af en toe laat staan brommer rijden. Er gebeuren ook zeer veel ongelukken omdat de malay niet echt goed zijn in auto rijden.

Prikken kan ik kort over zijn ja die heb je nodig.

gr van Moira
eefje
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door eefje »

Ik zou ook naar Melakka gaan, zeer eenvoudig zelf te regelen met de bus (2 uur reizen voor 2 euro). Je bent er dus zo en het is een lekker knus stadje! Als je 's morgens vanuit KL vertrekt kun je die dag nog wat Maleise en (en misschien wat vreemde Nederlandse glorie) opsnuiven, tempels bezoeken en 's nachts de gezellige hoofdstraat in voor een hapje en een drankje! De tweede dag kan je nog een wandeling maken en evt. naar het museum gaan of richting KL gaan waar inderdaad ook best wat te doen is. 5 dagen KL lijkt mij wel wat lang! Veel plezier!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

voor het geval de vorogaande tips nog niet duidelijk waren ;-)
Cameron highlands is een volle dag bussen om er te komen en het niet waard.
Melakka is makkelijk te bereiken en wel de moeite van het korte ritje waard.
Batu caves zijn een aanrader en je zou ook naar selangor kunnen gaan (vuurvliegjes)

Vaccinaties....foei! ~O>
En malariatabletten heb je (naar mijn mening) niet nodig.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie