Hotel Yangon en Hanoi

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Mieke en Guus

Hotel Yangon en Hanoi

Bericht door Mieke en Guus »

Hallo,

Wie weet er een goed hotel voor de eerste twee nachten na aankomst in Yangon (Birma) en Hanoi (Vietnam). Dit om even te aclamatiseren als wij aankomen. Dus geen low budget hostel maar even iets luxer, daarna gaan we wel wat goedkoper zitten. Wij gaan een rondreis maken door Birma, Vietnam en Cambodja. De tickets zijn geboekt en nu wil ik alleen deze twee hotels nog boeken, de rest zien we daar wel.
Alle andere goede en leuke ideetjes zijn ook welkom.

Groetjes Mieke en Guus
eefje
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: Hotel Yangon en Hanoi

Bericht door eefje »

Hoewel wij al aardig gewend waren in Azie, waren wij juist toe aan wat luxe. WIj vonden het especen hotel erg fijn! Het was klein maar fijn en.... schooooon:D
Robin
Reisexpert

Bericht door Robin »

Hi,

Voor birma moet je jezelf afvragen wat belangrijk voor je is. Wij zaten in Yangon in een zeer populair hostel (de naam is me even ontschoten, maar dat kan ik wel opzoeken als ik weer thuis ben van vakantie, staat ook in lp). Voordeel van dit hostel was dat ze volledig ingesteld waren op reizigers, ze komen je gratis ophalen van het vliegveld en brengen je ook weer weg, je kan bij het hostel geld wisselen dus je hoeft niet de markt op, ze kunnen bustickets voor de volgende bestemming boeken, regelen een taxi naar het busstation voor een redelijke prijs en ze gaven ook een lekker ontbijt etc. Bovendien hadden ze ook een restaurantje, dus je kan ' avonds van een Engels menu eten kiezen... Je kamer is dan misschien wat minder luxe, maar de services die ze bieden zal in luxere hotels niet op backpackers gericht zijn.

Veel keuze uit dit soort hostels heb je niet in Yangon... Volgens mij is dit hostel de enige in zijn soort. Birma is geen Thailand met op elke hoek van de straat een reisbureautje dat tours en tickets verkoopt.

Wij hadden niets geboekt en kwamen er toevallig terecht omdat ze op het vliegveld stonden. Wij vonden de kamers op zich prima, heel eenvoudig maar wel schoon. Niet alle kamers hebben airco en een eigen badkamer, als je dat wil is het wel verstandig om te reserveren.
loesopreis
Wereldreiziger

Bericht door loesopreis »

Het hostel dat hierboven bedoeld wordt in Yangon is Motherland Inn 2. Erg populair, vaak volgeboekt. Handig omdat ze een busje hebben dat gratis van en naar het vliegveld pendelt als airasia vluchten vertrekken en aankomen. Vooraf mailtje sturen om te reserveren. Ze zijn echt gericht op backpackers die goedkoop willen reizen.

Er zijn meer hostelsvin dezelfde prijscatagorie die ook prima zijn.
Plaats reactie