Milford Track

Stel hier al je vragen over Nieuw-Zeeland. Van het Noordereiland tot het Zuidereiland en van vulkanen tot grotten.
XXLaura
Vakantieganger
Contacteer:

Re: Milford Track

Bericht door XXLaura »

Blij dat je iets aan de tips hebt. Ik had nog iets bedacht: Hikers blijven meestal wel van elkaars spullen af, maar dieren zijn niet altijd zo vriendelijk. Heb om me heen gezien dat ontbijt door muizen werd opgeten, een possum een sponsje gejat had en een vogel er met een WC-rol vandoor ging. Diegene heeft vervolgens bij iedereen stukjes WC-papier bij elkaar gebedeld. Let dus op je spullen en laat het niet zomaar buiten staan.

Tot nu toe kon ik bij alle hostels spullen achter laten als ik dat vroeg. Meestal hebben ze er een apart hok voor. Als je 's ochtends vertrekt voor de receptie open is, moet je dit de avond er voor regelen. Ze willen vaak wel dat je bij terugkomst nog een nachtje blijft slapen.
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

hey,

ik sluit hier even bij aan...als jullie het niet erg vinden.
Ik vraag me of vele eendaagse wandelingen of wandelingen van enkele uren goed aangeduid staan.
Is het duidelijk of het beginpunt van de wandeling te vinden en staat de route aangeduid met pijltjes of??
Makkelijk om verloren te wandelen bv Hooker valley walk, hokitika kloof???
Of is het gewoon heel duidelijk waar je heen moet.

Ik heb nl. een echte schrik opgedaan omdat ik op mijn eentje eens gaan wandelen ben en verloren gelopen. enkele uren heb ik er toch over gedaan om weer op het juiste pad te geraken. Heb totaal geen gevoel voor orientatie enzo
postvoorwen
Reiziger

Bericht door postvoorwen »

Vanmorgen de Milford Track geboekt vertrek op 13 mrt....Heb er zo'n zin in *O* ben heel benieuwd hoe t gaat zijn, maar heb uiteindelijk toch samen met iemand geboekt. Dan ben ik tenminste niet helemaal alleen en voelt het toch alsof ik eerder bij mijn reismaatje mijn hart kan luchten als ik het even niet meer zie zitten (vind t stiekem wel spannend om zo'n meerdaagse te gaan lopen, ook omdat als je eenmaal begonnen bent, niet meer terug kan he)

Ook maar meteen een cruise erbij geboekt, als we dan toch dat roteind gelopen hebben, moeten we de Milford Sound ook nog maar even goed gaan bekijken vanaf de boot. Weet iemand hoelang de cruise duurt? We moeten nl wel om 5pm de bus terug naar Te Anau hebben,maar ik ga ervan uit dat het allemaal wel op elkaar aansluit, anders bieden ze het toch niet aan?
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

dat is een beetje een rare conclusie. Niet iedereen reist zoals jij dat doet en is dus afhankelijk van een bus die gehaald moet worden.
Wij hebben toen een hele late cruise gedaan en waren zeker niet voor 17.00 terug. Er zijn namelijk een hoop mensen die met eigen vervoer komen of met een tourgroep bus. Reken er dus niet op dat een boottochtje aansluit op je bus.
Ik weet niet meer precies hoe lang het duurde. Niet heel erg lang. Ergens tussen het uur en 2 uur ofzo?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
postvoorwen
Reiziger

Heb antwoord gehad van Department of Conservation en ons schema is inderdaad goed te doen. Dus om 2pm de boot van Sandfly, dan om 3 de cruise en om 5pm de bus naar Te Anau.(en daar kunnen we eindelijk een warme douche nemen _O_ ) Hoeven dus niets om te zetten in de planning/boeking.
ggroen1

Bericht door ggroen1 »

Marije schreef:Ik heb net de Milford Track geboekt. *O* Vertrek vanuit Te Anau op vrijdag 18 februari, jihoe!
Grappig dat je de Milford Track op 18 februari gaat doen, ik heb zelf een aantal weken geleden geboekt voor 19 februari, dus een dagje later! In totaal ga ik drie maanden naar Nieuw Zeeland. Ik heb ook nog geen andere tracks geboekt, omdat ik me niet wil vastleggen, en ben vrij flexibel aangezien ik een klein tentje meeneem.
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Toevallig! We zullen elkaar helaas niet tegenkomen op de route, jammer!
Maar alvast heel veel plezier en succes!
ggroen1

Bericht door ggroen1 »

Hoe doe jij dat nu, zo'n lange reis voorbereiden? Ik heb wel wat handige boekjes om te lezen. Maar ik twijfel een beetje of ik het echt in detail zou moeten plannen. Wat ik nu in gedachten heb is om wel een handige autoroute te bedenken langs de hoogtepunten en kort beschrijven wat er langs die route zoal te doen is. Maar dan zie ik ter plaatste wel waar ik korter of langer blijf, en neem wat reisgidsen mee en netbookje.

Boekjes die ik nu heb (tips zijn welkom):
-Kiwi Tracks - Engels boekje van een Engelsman die een groot aantal tracks wandelt
-Rough Guide (is al wat verouderd, maar dat lijkt me niet zo'n bezwaar)
-Nieuw Zeeland in een rugzak (leuk leesverhaal en veel over de geschiedenis)
-Wereldwijzer Nieuw Zeeland reisgids
-Internet :)

Ik denk qua planning wel dat ik ongeveer 1 maand Noordereiland ga doen en 2 maanden Zuidereiland, en natuurlijk in februari in Te Anau zal moeten zijn.

Ik vraag me af of Stewart Island de moeite waard zal zijn?
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

ggroen1 schreef:Hoe doe jij dat nu, zo'n lange reis voorbereiden?
Dit is mijn eerste reis dus het is voor mij ook nieuw. Ik zoek vooral heel veel op internet. Ongelooflijk, wat een schat aan informatie is hier te vinden. Met die info maak ik dan weer worddocumentjes: bijvoorbeeld paklijst, regellijst, wensenlijst en een soort reisplan, met op volgorde alle plaatsen waar ik naartoe zou willen en wat me leuk lijkt om daar te doen, met links naar handige websites. Het is af en toe best gedetailleerd, maar dat is eigenlijk vooral omdat ik het zo leuk vind om de boel voor te bereiden, niet omdat ik alles ook persé zo wil doen. Het enige wat vastligt voorlopig is de Milford Track, dus behalve dat kan het hele plan nog compleet omgegooid worden. Ik heb inderdaad ook een reisgids, ook de Rough Guide, maar ik denk dat ik die vooral onderweg ga gebruiken. Voorlopig is het internet toch het handigst! Oh en deze site, vooral het forum, is ook ideaal om je te helpen voorbereiden. Er is al enorm veel gevraagd en je kan makkelijk zoeken in het forum, en als je toch meer info wilt kun je altijd vragen en is er altijd wel iemand die je kan helpen. Super! Wat ik ook wel leuk vind als voorbereiding is weblogs lezen van mensen die nu (of eerder al) in Nieuw Zeeland reizen.
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Oh en ik heb eigenlijk nog wel een vraagje voor de ervaringsdeskundigen. Ik heb begrepen dat je waterdichte kleding mee moet nemen. Nou heb ik een North Face waterdichte jas, ik zoek alleen nog een broek. Voldoet het om gewoon een simpele, goedkope regenbroek mee te nemen? Bij outdoorzaken hebben ze ook van alles, maar daar betaal je best veel voor. Als een normale regenbroek ook ok is, dan neem ik die liever mee.
Angela82
Reisexpert

Bericht door Angela82 »

Ik heb er zelf geen ervaring mee. Ik heb erg geluk gehad tijdens mijn tracks en de ene keer (volgens mij was het echt maar één keer) dat het regende, had ik mijn afritsbroek aan en die was snel weer droog.

Als je regenbroek goed ademt, moet het geen probleem zijn. Maar volgens mij is dat bij de meeste "gewone" regenbroeken het probleem.
ggroen1

Bericht door ggroen1 »

Ik wandel eigenlijk altijd in korte broek of (sneldrogende) afritsbroek. Voor klimmetjes zoals Mount Ngaurauhoe (bij Tongariro Crossing) kan het door het losse grind wel fijn zijn wat bescherming te dragen. Maar kou of regen ben ik niet bang voor in de zomer. Neem zelf denk ik alleen een goedkope regenbroek mee voor noodgevallen. Mount Taranaki (1500 hoogtemeters vanaf beginpunt, tot 3518 meter hoogte) kan wel een uitdaging zijn.

Belangrijkste is dat je bovenlichaam warm en droog blijft. Meestal draag ik twee dunne laagjes (merino-wol is erg fijn, zullen ze in Nieuw Zeeland vast ook wel hebben, gelet op het overtal aan schapen) en gore-tex jas (of vergelijkbaar, heb zelf een jas van Bergans) en gaat altijd wel fleecetrui mee.
postvoorwen
Reiziger

Ze zeggen dat je bij de Milford Track de echte Kiwi's kan herkennen aan het feit dat zij de track altijd in korte broek lopen....Ben benieuwd of het echt waar is!
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Inmiddels heb ik toch voor de zekerheid een regenbroek gekocht, een Agu Subita. Qua prijskkasse zit hij eigenlijk precies tussen de dure outdoordingen en de goedkope broeken in en ik hoop dat de kwaliteit ok is. In ieder geval zou hij ademend moeten zijn en lichtgewicht. En ik heb voor een leuke prijs een nieuw exemplaar via marktplaats gekocht. Ben erg benieuwd hoe hij zal bevallen!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik heb zelf een regenjack van Agu en die bevalt prima. Hij lijkt te "ademen" waardoor het niet als een klamme zak aan je kleding blijft plakken. Ik verwacht dat de broeken dan ongeveer het zelfde zijn.
Plaats reactie