Vanuatu, Solomon Eilanden, Tonga en andere eilandstaten

Plaats hier alle (ei)landen die onder Oceanië vallen. Zoals bijvoorbeeld de Fiji Eilanden, Oost Timor of Micronesia
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Vanuatu, Solomon Eilanden, Tonga en andere eilandstaten

Bericht door LaosFan »

Op de ene of andere manier trekken deze landen me enorm. Ik wil er graag dan ook nog eens een kijkje gaan nemen. Helaas ben ik niet rijk genoeg om een boot te kopen maar anders zou ik erg graag met een boot van eiland naar eiland varen.

Wie is er ooit geweest? Wat zijn de prijzen (ik heb gelezen dat het niet te mals is op sommige eilanden maar zoals overal kan het ook daar misschien wel gedrukt worden op de ene of andere maier)? Wat is er te zien?

Kortom: wie weet er meer van?
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
tom
Reisexpert

Re: Vanuatu, Solomon Eilanden, Tonga en andere eilandstaten

Bericht door tom »

Dat lijkt mij ook heel vet! maar ja; money money hè. lijkt mij niet dat dit budget kan maar als het wel zo is hoor ik t ook graag ^O^
amassakoul
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

lijkt me ook niet dat ze in Azië liggen ;)

Fiji was duur, ter plekke en om er te komen. ik ga er dus ook vanuit dat deze eilanden alleen bereikbaar zijn voor me als ik de loterij win.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Dom inderdaad dat ik het bij Azië heb gezet. Even verzetten?
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik wou het onderwerp voor je verplaatsen maar we hebben geen onderwerp over oceanie :?
Zo zie je maar hoe weinig vragen hierover komen.

Je hebt ook een veerboot die passagiers meer neemt die een maand lang langs o.a. de makiezen eilanden, tahiti enzo gaat dat is mijn droomreis voor als ik echt een geld over heb.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Misschien was dat wel de reden dat ik dit topic destijds hier geopend heb. Een Oceanië onderdeel is misschien wel het overwegen waard? Misschien is één van de redenen van de weinige vragen over dit onderdeel van de Wereld wel dat het geen eigen onderdeel heeft?
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ooit hadden we australie, nieuw-zeeland en fiji in 1 forum. maar ja, die werden te groot.
In principe hebben we voor "rare" bestemmingen het forum "algemeen".
Zeg maar waar je dit topic wilt hebben? hij kan ook wel hier blijven staan maar dan gaat in de toekomst niemand het terug vinden
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Tja dan staat het misschien het beste in 'algemeen'. Oceanië minus NZ en Australië moet het dus zonder forum stellen.

Ik heb net nog eens gezocht tussen de papieren en folders die ik ooit thuis gestuurd heb gekregen en nog heb liggen of er wat bij zit over de bestemmingen maar het was niet het geval. Wel van Guam, Frans Guyana, Groenland, Ierland, Schotland etc. maar niet echt uit deze hoek.
merc
Wereldreiziger

Bericht door merc »

Ah joh, gewoon aanmonsteren bij een schip als dekhulp...
Nou ja, dat is dan weer mijn droom voor een reis naar Antarctica. ^O^
yllod

Bericht door yllod »

ben mij ook aan het voorbereiden op de pacific islands. Het is gewoon heel duur. Als je een backpacker bent met een klein budget schijnt Fiji de meest goedkope optie te zijn. Voor de rest, doorsparen is het devies... :N
jojojo

Qreply

Bericht door jojojo »

Zelf heb ik een 'wereldreis' van ongeveer 11 maanden gemaakt waaronder ook hawaii, fiji en cook islands viel, het was echt fantastisch en ook betaalbaar. Destijds hadden wij een ticket geboekt via Air New Zealand vanaf nederland, (kdacht via Parijs) richting Los Angeles en dan Hawaii honolulu, het ticket ging dan vanaf Hawaii richting Nieuw Zealand, maar daartussen kon je net zoveel tussenstops in de pacific boeken als je wilde voor maar 100,- dollar per tussenstop. (cook islands, fiji, tonga etc) Vervolgens vanaf Nieuw Zealand naar Australie gevlogen en dan een ticket gekocht van Garuda airlines richting Indonesie (Bali) en daarna met Garuda weer naar huis NL. Volgens mij was het ticket ongeveer omgerekend E 1200,-
Melookyoubook
Contacteer:

Bericht door Melookyoubook »

Veel Pacific-landen/staten best betaalbaar (maar ziet zo goedkoop als Zuidoost-Azië). De goedkoopste landen zijn Fiji, Tonga, Samoa en de Solomon-eilanden.

Frans-Polynesië (Tahiti, etc.), Nieuw-Caledonië, Vanuatu zijn erg duur; maar je kunt bijvoorbeeld wel op Moorea of zelfs Bora Bora (beiden eilanden in Frans-Polynesië) kamperen en iedere dag stokbrood eten om kosten te besparen.

Het is erg moeilijk/duur om met de boot op deze eilanden te komen. Je zou kunnen meeliften op een jacht van het Panamakanaal naar Tahiti of van Nieuw-Zeeland naar Fiji. Op een vrachtschip meevaren kan, maar is meestal duurder dan vliegen: het gaat meer om de ervaring. Vliegen is de makkelijkste manier (en meestal ook de goedkoopste) om in de Pacific te komen. Vooral vanuit Australië en NZ zijn vluchten relatief goedkoop.

Als je eenmaal in de Pacific bent is reizen per boot eenvoudig. Binnen deze landen kun je enorm veel bootreizen maken. Vooral in Fiji, Frans-Polynesië en Samoa is dit eenvoudig. Je bent wat langer onderweg, maar je ontmoet veel mensen en het is natuurlijk goedkoper.

Ik wil weer terug naar de Pacific!
Mijn blog met tips over goedkoop vliegen en alles wat daarbij komt kijken.
http://www.melookyoubook.com/nieuws-blog/
jojojo

Bericht door jojojo »

Je kan idd best goedkoop overnachten op de Pacific eilanden, op Cook eilanden zijn er erg leuke goedkope bungalows aan zee en op Fiji en bv op Hawaii heb je een aantal campings, of een campsite bij een hostel, echt niet duur. Je kan ook altijd kijken naar een campsite van een National Park, is helemaal goedkoop (ongeveer 3 dollar p/nacht). Aanrader (vind ik) is Kauai, Hawaii, zo ontzettend mooie (national park) campsite met uitzicht op zee, helemaal in de Jungle/natuur :) Zelf vond ik het hoofdeiland van Fiji niet echt bijzonder, maar dat is misschien persoonlijk er zijn wel mooie kleine eilandjes omheen.
jojojo

Qreply

Bericht door jojojo »

Nog een tip voor Hawaii, op Maui in het plaatsje Paia heb je verschillende huizen/hostels waar je erg goedkoop kan overnachten (denk aan ongeveer 10 tot 20 dollar p/nacht)en is super mooi. Er heerst een relaxe sfeer, er zijn daar veel surfers en er is prachtige natuur. Het eiland Oahu (Waikiki) is toch een stuk duurder en veel drukker. Wat al eerder is gezegd vliegtickets tussen de eilandjes (bv op Fiji of Hawaii) kan je voor minder dan 100 dollar vaak al krijgen. Ik vond trouwens de echte Polynesische cultuur het mooist op de Cook eilanden, veel mooie beelden en ook oude gebruiken etc.., je hebt ook het gevoel alsof je in een anzichtkaart loopt, turqoise water, wit zand en zulke vriendelijke mensen, kep toen tussen de 10 en 20 dollar p/nacht betaald voor een bungalowtje. Wel is het een klein eilandje dus na een of twee weken heb je alles gezien. Hawaii en Fiji zijn veel groter en zijn er veel meer mogelijkheden (vooral op Hawaii, daar ben ik ruim 6 weken geweest maar er waren mensen die wel een aantal maanden bleven). Duiken op Fiji was(relatief) goedkoop en ontzettend mooi, je kan ontzettend ver kijken(Open Water gehaald) en je ziet zeeschildpadden, felgekleurde visjes, zeeslangen, baracudas etc... O ja, wat ik van andere reizigers hoorde was ook Paaseiland erg duur.
Melookyoubook
Contacteer:

Bericht door Melookyoubook »

Paaseiland is ietsje duurder dan Fiji, maar ik vond het nog best betaalbaar. Maar goed, dat was in 2001. Er waren verschillende goedkope guesthouses (met keuken om zelf te koken) en op verschillende plekken kon je ook kamperen. Naar veel plekken op het eiland kun je lopen en het is makkelijk om een lift te krijgen. Aangezien de meeste mensen toch niet langer dan een week op het eiland zijn, vallen de kosten reuze mee. Grootste nadeel is dat het zo duur is om er heen te vliegen.

Maar het is iedere cent waard!
Mijn blog met tips over goedkoop vliegen en alles wat daarbij komt kijken.
http://www.melookyoubook.com/nieuws-blog/
Plaats reactie