Wat te doen tijdens 2 weken Maleisië?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
jtk

Wat te doen tijdens 2 weken Maleisië?

Bericht door jtk »

Beste allemaal,

Over anderhalve week vertrek ik richting Maleisië. Ik blijf hier een volle 2 weken (13 t/m 28 oktober aanwezig). Hier wil ik eerst 2-3 dagen in Kuala Lumpur blijven. Daarna heb ik nog ongeveer 10 dagen over om wat te doen. Hopelijk kunnen jullie mij helpen met een reisplan, tips, enz. Ik reis alleen, dus het zou mooi zijn of jullie iets weten waar meerdere backpackers zitten.

Mijn eerste idee was om een duikcursus te doen en mijn PADI te halen. Waar zou ik dit het beste kunnen doen? Ik heb gelezen dat je dat goed kunt doen op Palau Perhentian Kecil (hier moeten relatief veel backpackers zitten?), daarnaast moet je op het zuiden van Sabah ook erg mooi kunnen duiken. En is het handig om de duikcursus van te voren alvast te boeken?

Iets anders wat me ook erg leuk zou lijken is een jungletocht maken, Mount Kinabalu te beklimmen (van te voren reserveren?) en een dag te snorkelen. Maar ik weet niet of dit allemaal in die 10 dagen past (ivm vliegen, reizen).

Dan nog wat andere vragen:
-Is het handig om alvast accomodatie te boeken voordat ik er heen ga (met name op de eilanden).
-Waar kan ik goed en goedkoop winkelen? Ik heb gehoord dat ook 'westerse' merken daar goedkoop zijn, maar zijn ze dat ook in Kuala Lumpur of kan ik dat beter in een andere stad daar doen?
-Hoe zit het met een binnenlandse ticket voor Maleisië te boeken? Moet dat minimaal een paar dagen van te voren, hoe veel kan dat kosten, kan dat naar elke locatie, enz.

Andere tips o.i.d. zijn altijd welkom!

Alvast bedankt ^O^

Groet,
Thomas
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Re: Wat te doen tijdens 2 weken Maleisië?

Bericht door lisette-van-beek »

Ik kan je helaas nog niet helpen omdat ik zelf pas in dec op reis ga, maar wat betreft het vliegticket: kijk eens op airasia.com. Hoe eerder je boekt hoe goedkoper!
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

laatste tip klopt
borneo is mooi maar of je nu vaste land en broneo moet combineren in 10 dagen....ik zou het niet doen.

Perhentians zijn idd leuk en mooi. Ga na KL voor een beetje jungle ervaring in Taman Negara. Neem dan de jungle trein naar Kota Barhu. leuk ritje en dan naar de perhentians
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
jtk

Bericht door jtk »

Bedankt voor beide tips! Vliegen is daar echt spotgoedkoop, daar binnenlands vliegen is goedkoper dan in Nederland met de trein :P

Dan nog een vraag over Taman Negara. Ik neem aan dat ik ook met de trein naar Taman Negara moet reizen. Maar hoeveel dagen zou ik hiervoor moeten uittrekken?
Margot Bendijk

Bericht door Margot Bendijk »

Idd met Air Asia richting Borneo, tripje naar de Perhentian Islands (let op dat ze tijdens de reisperiode die je noemt open zijn - weet ik even niet uit mijn hoofd). Hoe eerder je boekt, hoe goedkoper je met Air Asia vliegt, maar ook wat korter vantevoren is Air Asia nog prima betaalbaar. Verder zijn leuke opties: Taman Negara, Cameron Highlands.

Moet je je accomodatie vantevoren boeken? Tsja, ga je voor een stukje zekerheid of een stukje avontuur? Ik zou in ieder geval je nachten in KL boeken. Niks irritanters dan na een lange vlucht nog moeten leuren voor een slaapplek. Ik denk dat je de eilanden niet vantevoren hoeft vast te leggen, maar heb er zelf geen ervaring mee. Mocht je inderdaad willen gaan duiken of snorkelen, dan is het wel zo prettig je slaapplek alvast vast te leggen. Dit kun je vast regelen icm een tripje duiken of snorkelen.

Goedkoop winkelen kun je inderdaad het beste in KL doen.

Mount Kinabalu zou ik inderdaad vantevoren reserveren en stel jezelf de vraag of je fit bent. Het schijnt heel, heel erg pittig te zijn, maar wel enorm de moeite waard. Dus weet waar je aan begint.

10 dagen is maar relatief kort, dus maak keuzes. Ik zou persoonlijk of voor het vasteland gaan of voor Borneo. Op die manier kun je genieten van je trip zonder dat je constant in bussen, vliegtuigen of treinen zit.

Enjoy!
bolletjeom
Reisexpert

vanaf KL ben je met de bus in een uur of 4/5 in Taman Negara of bij de boot jetty als je een deel over de rivier wilt doen. Dat is best leuk, vind ik zelf.
Vanaf Kota Bahru ben je in een dag bij Taman negara. Heel vroeg opstaan en de trein nemen naar jerentut en daar als een speer een bus regelen naar taman en daar kom je dan tegen het einde van de middag/ begin van de avond aan.
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

Ik ga 5 maanden backpacken door Zuid oost Azie maar ik weet niet zo goed hoeveel tijd ik in Maleisie moet besteden.

Hoeveel dagen/weken zouden jullie voor het vaste land uit trekken (inlcusief trip naar Singapore van ongeveer 3 dagen)? En hoeveel voor borneo?

Bedankt alvast!
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
bolletjeom
Reisexpert

vaste land een week of 2. hangt ervan af of je op een eiland wil chillen of niet.
Borneo. als je beide provincies goed wil zien 3 weken minimaal. Maar je kunt er ook voor kiezen om 1 week sarawak te doen of 2 weken sabah
Plaats reactie