Op reis zonder creditcard

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
thelklutsen
Vakantieganger

Op reis zonder creditcard

Bericht door thelklutsen »

In december ga ik samen met nog iemand naar Australie. Nu ben ik vandaag bij de ING geweest om een betaalpakket aan te vragen inclusief creditcard. Dit bleek niet te kunnen, omdat ik op dit moment mijn loon niet via de rekening krijg gestort, maar contant. De resterende 2 maanden is te kort om dat alsnog te veranderen. Nu kreeg ik de tip dat mijn vader een creditcard kan aanvragen en daarnaast een extra, die ik dan zou kunnen gebruiken. Ik verwacht echter dat hij hier niet echt op zit te wachten dus die optie sluit ik voorlopig nog even uit.

Ik heb dus geen creditcard, maar degene met wie ik op reis ga waarschijnlijk wel. Is het nu nog daadwerkelijk nodig om een aan te schaffen of kan ik prima zonder reizen? Ik ga in Australie werken, dus dan heb ik een tweede rekening naast mijn huidige ING rekening. Ik stort dan direct een bedrag op de Australische rekening, dus dan heb ik op beide geld mocht ik een pas oid. verliezen.

Alvast bedankt :)
zaratoestra
Reisexpert

Re: Op reis zonder creditcard

Bericht door zaratoestra »

Wat bedoel je met creditcard? Soort visakaart ofzo??
BeeBee
Vakantieganger

Bericht door BeeBee »

Ik ben jaren geleden naar Australie geweest en had naast mijn nederlandse rekening ook een australische rekening. Het niet hebben van een creditcard is voor mij nooit een probleem geweest.
Zolang je zorgt dat op beide rekeningen wat geld staat kun je altijd pinnen, ook als met één van de bankpassen iets mis is.
En je geeft aan dat de persoon met wie je gaat reizen waarschijnlijk wel een creditcard heeft, dus als jullie samen blijven reizen lijkt het mij sowieso overbodig.
Het kan zijn dat ze bij het reserveren van hostels of de huur van een auto om een creditcard vragen.
Hoewel ik bij hostels nooit problemen heb gehad. Misschien ook wel omdat ik niet zo van het reserveren was ;-)
Het is al heel wat jaren geleden dus misschien vragen ze er tegenwoordig wat vaker naar.

Nu heb ik wel een creditcard waar ik overigens zelden gebruik van maak, ook niet op vakantie, dus zonder kun je je ook wel redden.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

een creditcard is niet zo zeer om wat geld te hebben. Het is met name voor noodgevallen. Als je in een ziekenhuis een rekening moet voorschieten voor je verzekering. Of een onverwachtse vlucht naar huis.
Daarnaast kan het handig zijn als je online een vlucht wilt boeken.
Maar zolang die vriend er eentje heeft moeten jullie er wel uitkomen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik herken dat wel van ING. Ik mocht ook geen CC omdat ik twee rekeningen heb en er voor heb gekozen dat ik bij de andere bank het laat storten (dat is ook de rekening waar grootste deel van mijn vaste lasten vanaf gaan). Ik snap het wel vanuit de ING maar vind het ergens ook wel jammer dat het dan zo gaat.

Om terug te komen op je vraag: Ik heb pas sinds dit jaar een CC en ik vond het (naast reseveren/noodgevallen, die ik niet heb meegemaakt onderweg ;)) het ook prettig om te weten dat ik altijd een betaalmogelijkheid had, ook al was ik door de Valuta van het land heen op de laatste dag. In Amerika was ik maar 2 nachten en daar heb ik zelfs geen contante dollar gezien ;)
thelklutsen
Vakantieganger

Bericht door thelklutsen »

Bedankt allemaal. Het moet dus geen probleem zijn! Ben ik weer gerustgesteld haha.
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

Zo vreemd dat mensen zoveel moeite hebben met een CC te krijgen, heb er al een vanaf mijn 18de ofzo.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

marshall schreef:Zo vreemd dat mensen zoveel moeite hebben met een CC te krijgen, heb er al een vanaf mijn 18de ofzo.
Het ligt aan de voorwaarden van de bank. ING hanteert de regel:"Je krijgt hem mits er voldoende inkomen op je rekening binnenkomt' (als je werkt he, als je student bent, geldt dat je stufi moet worden gestort). Er kon geen uitzondering voor mij worden gemaakt, ze weigerden mijn aanvraag en ik kon het alleen bij hen aanvragen indien het inkomen werd gestort. Ik ben dus maar bij m'n andere bank in zee gegaan, daar ging het wel allemaal goed en vlot.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

menasil schreef:
marshall schreef:Zo vreemd dat mensen zoveel moeite hebben met een CC te krijgen, heb er al een vanaf mijn 18de ofzo.
Het ligt aan de voorwaarden van de bank. ING hanteert de regel:"Je krijgt hem mits er voldoende inkomen op je rekening binnenkomt' (als je werkt he, als je student bent, geldt dat je stufi moet worden gestort). Er kon geen uitzondering voor mij worden gemaakt, ze weigerden mijn aanvraag en ik kon het alleen bij hen aanvragen indien het inkomen werd gestort. Ik ben dus maar bij m'n andere bank in zee gegaan, daar ging het wel allemaal goed en vlot.
Ik denk dat iedere bank zo ongeveer dezelfde regels hanteert als ING: wil je een CC, dan willen zij je inkomsten zien. Ik vind dat niet meer dan logisch eigenlijk, je uitgaven moeten ergens van betaald worden!

Misschien is een creditkaart van (geloof ik) de ANWB ook wel een optie voor sommige: voor deze kaart hoef je alleen te betalen, en als je hem niet gebruikt is hij gratis. Ideaal voor noodgevallen dus!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Jenny schreef:
menasil schreef:
Ik denk dat iedere bank zo ongeveer dezelfde regels hanteert als ING: wil je een CC, dan willen zij je inkomsten zien. Ik vind dat niet meer dan logisch eigenlijk, je uitgaven moeten ergens van betaald worden!

Misschien is een creditkaart van (geloof ik) de ANWB ook wel een optie voor sommige: voor deze kaart hoef je alleen te betalen, en als je hem niet gebruikt is hij gratis. Ideaal voor noodgevallen dus!
Inkomsten zien op de rekening die je bij hen hebt. Ik schreef elke maand trouw een deel van mijn inkomen over (er kwam dus geld binnen) maar een loonstrook was helaas niet wat ze wilden zien. Ik ben het ermee eens dat je over een inkomen moet beschikken maar in dit geval was het beschikken over een inkomen alleen niet voldoende ;) Tuurlijk moet je het je kunnen veroorloven, dat kon ik, zij het dat ik het niet 'zichtbaar' voor hen had (kopie van loonstrook hielp hierin helaas niet mee) :)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

menasil schreef: Inkomsten zien op de rekening die je bij hen hebt. Ik schreef elke maand trouw een deel van mijn inkomen over (er kwam dus geld binnen) maar een loonstrook was helaas niet wat ze wilden zien. Ik ben het ermee eens dat je over een inkomen moet beschikken maar in dit geval was het beschikken over een inkomen alleen niet voldoende ;) Tuurlijk moet je het je kunnen veroorloven, dat kon ik, zij het dat ik het niet 'zichtbaar' voor hen had (kopie van loonstrook hielp hierin helaas niet mee) :)
Dat is nog steeds niet hetzelfde. ING kan wel geld afschrijven van een rekening van henzelf, maar niet van die van een andere bank. (En waarom zou je een ING kaart willen als je je betaalrekening niet bij de ING hebt? :? )
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Jenny schreef:
menasil schreef: Inkomsten zien op de rekening die je bij hen hebt. Ik schreef elke maand trouw een deel van mijn inkomen over (er kwam dus geld binnen) maar een loonstrook was helaas niet wat ze wilden zien. Ik ben het ermee eens dat je over een inkomen moet beschikken maar in dit geval was het beschikken over een inkomen alleen niet voldoende ;) Tuurlijk moet je het je kunnen veroorloven, dat kon ik, zij het dat ik het niet 'zichtbaar' voor hen had (kopie van loonstrook hielp hierin helaas niet mee) :)
Dat is nog steeds niet hetzelfde. ING kan wel geld afschrijven van een rekening van henzelf, maar niet van die van een andere bank. (En waarom zou je een ING kaart willen als je je betaalrekening niet bij de ING hebt? :? )
Zoals ik al zei in een van m'n eerste post heb ik een ING rekening. Ik schrijf ook geld van m'n Rabobank rekening naar de ING rekening, elke maand een bedrag. Ik heb dus een betaalrekening maar ik laat mijn vaste inkomsten niet direct daarop storten maar schrijf een gedeelte daarop over :)
Plaats reactie