Kan dit in 3 maanden? - Plan B!

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Llinda
Vakantieganger

Kan dit in 3 maanden? - Plan B!

Bericht door Llinda »

Bedankt voor alle reacties op onderstaand bericht.
Het is mij duidelijk dat ik iets te veel plannen had ik te korte tijd.

Daarom ga ik toch maar voor Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam en het vaste land van Maleisie en dan terugvliegen vanuit Singapore.
Heenvlucht op Bangkok en dan dus het rondje en eindigen in Singapore.

Beter idee voor 3 maanden of niet?

----

Goedenavond!

Even een vraagje over Z-O Azie:

Ik wil graag een bezoek brengen aan Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam, Maleisie en eindigen in Indonesie (Bali).
Is dit te doen in 3 maanden of kan ik het beter opsplitsen? Zijn Maleisie en Indonesie duurder dan de andere genoemde landen?

En qua reistijd, is januari-april geschikt?

Tips en trics welkom!

Bedankt,

Linda
Laatst gewijzigd door Llinda op 09 okt 2010 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Jenny
Reisexpert

Re: Kan dit in 3 maanden?

Bericht door Jenny »

Ik zou kiezen tussen Thailand, Maleisie en Bali of voor een rondje Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja.

Qua reistijd en regenseizoen is de tweede optie net wat beter, al kan het in delen van Vietnam een beetje fris zijn.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Margot Bendijk

Bericht door Margot Bendijk »

Helemaal eens met Jenny!
Alle landen in 3 maanden is teveel.
Rondje Thailand - Laos - Cambodja - Vietnam is goed te doen in 3 maanden.

Andere optie is Thailand (ga je voor de eilanden in het zuiden, kies dan tijdens de genoemde reistijd voor de eilandjes aan de oostkust) te combineren met Maleisië en Indonesië, zoals Jenny inderdaad ook zegt. Jan-feb is geen ideale reistijd voor Indonesië, daarvoor kun je beter de zomermaanden aanhouden. Maar het voordeel is dat het er minder druk zal zijn aangezien je buiten het hoogseizoen zit en dat is ook wel weer heel erg prettig!

Veel succes met kiezen!
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Ik kan mij alleen maar aansluiten bij Jenny en Gootje. 't moet nog leuk blijven ook qua tempo he.
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

Ik zou het ook zeker opdelen. Ik ga bijna dezelfde route doen (maar dan singapore ipv bali) en daar heb ik 5 maanden voor. En geloof me, als ik zie wat ik allemaal kan en wil gaan doen dan voelt het alsof zelfs 5 maanden nog te kort is!

Voor vietnam, thailand en Maleisie kan je makkelijk 1 maand per land uittrekken. En dan kom je nog tijd tekort.
Cambodja en Laos moet je ook niet in minder dan 2 weken per land willen doen.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Smartties
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Smartties »

Hey Linda,

Wat de mensen voor mij hebben gezegd daar sluit ik me bij aan.
Uiteraard kan je als een gek door al die landen heenreizen en overal het een en ander bekijken maar (mijns inziens) kan je beter 3 landen kiezen en hier lekker op je gemak doorheen gaan.

Na aardig wat reizen ben ik zelf iemand die wel een soort reislijstje geeft van landen maar in de praktijk blijf ik gerust een maand in hetzelfde dorpje zitten als ik het er naar mijn zin heb. Zo ontmoet je nog eens leuke mensen of je maakt dingen mee die anders aan je voorbij gegaan zouden zijn.

Zelf woon ik in Thailand en 2 jaar geleden heb ik een maand genomen om wat meer van het land te zien. Voordat we vertrokken hadden we grootse plannen. We wilden naar Krabi, Koh PiPi, Koh Lanta, Chang Mai etcetera.

Uiteindelijk zijn we enkel in Bangkok , Chang Mai en Pai geweest en hebben hier meer dan 4 weken over gedaan. een paar dagen Bangkok om een nieuw paspoort aan te vragen, ongeveer anderhalve week in Chang Mai, het was daar Loi Kratong (een Buddhistische feestdag/week) en daarna 2 weken in Pai waar we heerlijk niets gedaan hebben en lekker gewandeld en een yoga cursus gedaan hebben.

We hebben misschien niet het hele land gezien maar we hebben wel lekker gechilled en tevens hele gave dingen meegemaakt en leuke mensen ontmoet.

Greetz
''het leven is simpel, het moeilijkste dat er is is simpel leven''

Ties Lahlali
Padi Specialty Instructor #972625
Koh Tao, Thailand
www.DuikenInThailand.info
Volg ons op Facebook
Llinda
Vakantieganger

Bericht door Llinda »

Leuk al die reacties, zo snel!

Ik begrijp dat het een beetje een onrealistisch plan is als je ook echt wat van de landen wil zien (en dat wil ik!).

Mijn eerste plan was inderdaad ook Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam. Maar een vriend van me zit momenteel op
Bali en daarom leek het me leuk om te combineren.

Erg lastig dat kiezen! Ik begin nu echt te twijfelen wat een leuke route is. Ja leuk zijn ze allemaal, maar leuk voor mij op dat moment.
Lastig lastig..
Smartties
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Smartties »

Tja dat is het lastige van reizen!

Eigenlijk is de hele wereld ''wel leuk'' hahahahha

Veel plezier alvast en laat even weten hoe het gegaan is op reis!

Ga je nog een blog of iets dergelijsk bijhouden?

Groetjes,

Ties
''het leven is simpel, het moeilijkste dat er is is simpel leven''

Ties Lahlali
Padi Specialty Instructor #972625
Koh Tao, Thailand
www.DuikenInThailand.info
Volg ons op Facebook
Llinda
Vakantieganger

Bericht door Llinda »

Ja klopt! Ja ga nog lang niet weg hoor, januari pas.

Maar ik wil een ticket boeken en heenvlucht op Bangkok maar terugvlucht moet ik nog even beslissen. Dacht eerst vanaf Bali (Denpasar) maar dat wordt het waarschijnlijk niet...

Gelukkig is het weekend, kan ik het eens goed gaan bedenken!
Plaats reactie