pinnen - goedkope transactiekosten

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
Plaats reactie
Backpack Jack

pinnen - goedkope transactiekosten

Bericht door Backpack Jack »

Hallo,

Mijn bank rekent voor geld afhalen in het buitenland (buiten Europa) redelijk hoge transactiekosten (tot 7 euro per keer). Is er iemand die een bank kent (met vestiging in België) bij wie pinnen buiten Europa gratis of toch op zijn minst goedkoper is?
Alvast bedankt :)
bolletjeom
Reisexpert

Re: pinnen - goedkope transactiekosten

Bericht door bolletjeom »

oei. ik was al helemaal klaar om je te antwoorden en toen zag ik de magische woorden "in belgie" :{
In Nederland hebben verschillende banken de optie van wereldwijd gratis pinnen. Maar dat hangt wel af van welk pakket je neemt. Vaak zijn de maand kosten van zo'n pakket wel hoger dan die van de basicpakketten. Maar die extra euro heb je al snel terugverdiend.

De rabobank heeft het en de ABN AMRO ook. Volgens mij hebben die beide ook wel banken buiten nederland.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

hey Jack

Aangezien wij hier ook naar op waren hebben we dit volledig uitgepluist. Argenta is momenteel de enige die dit niet vraagt. Wij gaan daar ook een rekening openen begin volgend jaar omdat we hier gebruik willen van maken.
Wanneer vertrok jij nu ook alweer??

Groetjes Ellen
Backpack Jack

Bedankt voor de antwoorden :)
Zal mij vandaag of morgen eens gaan informeren bij Argenta.

@ Ellen: volgende maand vertrek ik voor een jaartje richting Australie. Zal me dus moeten haasten met die administratieve zaken. Waar gaan jullie volgend jaar heen?

Groetjes
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

kan je dan niet gewoon een rekeningn in australie openen? of is dat te makkelijk gedacht van mijn kant???
Backpack Jack

Ja, maar ik ga niet alleen naar Australië en dan zit ik met dezelfde problemen in Nieuw Zeeland, Fiji, Indië, ...
zaratoestra
Reisexpert

@backpack jack
Wij vertrekken augustus 2011 voor 1 jaar: Mongolie;China,Laos,cambodja,vietnam,thailand,maleisie (incl.borneo),nieuw zeeland,tahiti,paaseiland,argentinie,bolivie en peru.

Hoe ziet jou route eruit ??

groetjes ellen
Backpack Jack

Ik heb ondertussen een rekening geopend bij Argenta. ze beweerden daar dat ik inderdaad geen transactiekosten aan hun zou moeten betalen. De enige kosten zouden dan de wisselkoers en de eventuele kosten van de lokale bank zijn. Bedankt voor de tip :)

@ Ellen: Ziet er een mooie trip uit! Onlangs ben ik nog naar China en Z-O Azië geweest. Als je vragen zou hebben over die landen mag je ze altijd stellen.
Mijn komende reis heb ik nog niet volledig gepland. In november vlieg ik voor een jaartje naar Australië (met korte tussenstops in Nieuw-Zeeland en Fiji). Wat ik daarna ga doen weet ik nog niet goed, maar India staat hoog op het verlanglijstje.
Greetz
zaratoestra
Reisexpert

Graag gedaan
Ga jij dan gebruik maken van de mogelijkheid tot internet bankieren met zo'n toestelletje?? Want daar ben ik niet al te zot van
pwibbelink

Bericht door pwibbelink »

Weet iemand ook hoe het zit met de ING? Qua geld opnemen, pinnen in niet-euro land. Ik lees dat het daar maar 2 euro kost (pinnen), betalen weet ik niet. Hoe kan het bij andere toko;s dan zoveel duurder is? Addertje onder het welbekende gras? :?
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Nee. Bolletje heeft een hekel aan de ING ofzo :-). Noemt nl altijd de Rabo.....maar de ING heeft perfect en goedkoop pakket. Betaalpakket betekent die 2 Euro per keer pinnen wereldwijd niet betalen.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

erik...wanneer ga je nu eens gewoon antwoord op vragen geven zonder mij ( of anderen) naar beneden te halen?? :N
Ik heb niks tegen de ING. ik ben niet bekend met de ing omdat ik een rekening heb bij ABN en RABo. Ik heb het dus met name over dingen waarvan ik weet hoe het zit O-)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie