3 maanden nieuw zeeland maar eerst Azie??

Stel hier al je vragen over Nieuw-Zeeland. Van het Noordereiland tot het Zuidereiland en van vulkanen tot grotten.
Plaats reactie
Willie

3 maanden nieuw zeeland maar eerst Azie??

Bericht door Willie »

Beste reizigers!!

Aankomende januari zal ik afreizen richting nieuw-zeeland :D. Voor dat ik hierheen wil wil ik een stop over van zo'n 3 weken doen in een land in Azie. Ik twijfel tussen Vietnam en Maleisie. Ik wil gaan backpacken en wil het zo lowbudget mogelijk houden. Hoe zit het daar met reizen binnen het land en hostels?
Ik ga in totaal 3 maanden reizen en denk zelf aan 3 weken vietnam of maleisie en daarna ruim 2 maanden backpacken in Nieuw-Zeeland.

Hebben jullie tips over:
- welk land ik zou kiezen in Azie? En wat is jullie ervaring met het reizen in Vietnam en Maleisie (of evt. tips voor andere landen in Azie)?
- Is het een goede indeling tussen Azie en Nieuw-zeeland?
- Tips met betrekking tot het boeken van een ticket (heb nu een optie op een ticket naar nieuw zeeland met een stop in azie voor 3 weken voor 1700 eu is dit een redelijke prijs)??

Ben heel benieuwd naar jullie tips en ervaringen!

Groetjes,

Wilmar
bolletjeom
Reisexpert

Re: 3 maanden nieuw zeeland maar eerst Azie??

Bericht door bolletjeom »

ik denk dat veel ook afhangt van welk ticket je kiest.
Is 1700 een goede prijs? Ik weet het niet. Prijzen van tussen de 1000 en 1400 zijn voor een ticket naar Sydney vrij normaal. Ik heb dus de neiging om dit wat veel te vinden.
Waar heb je de prijsquote vandaan? Al eens gekeken op de site van tunafish? die weten vaak de best geprijsde tickets te vinden.

Over het algemeen zijn de gratis stopovers in Bangkok of Kuala lumpur en eigenlijk zelden in Vietnam.
Zelf vind ik vietnam leuker dus je zou een goedkoop airasia ticker erbij kunnen kopen en kunnen doorvliegen. Maleisie is wel iets makkelijker en meer westers.
Hoe avontuurlijk ben je? Wanneer het je aller eerste keer is en je heel zenuwachtig maakt is Maleisie een goede start. Wanneer je zelfverzekerd bent en er van uit gaat dat je jezelf wel red dan is Vietnam ook voor een beginner zeker een geschikte optie!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Margot Bendijk

Bericht door Margot Bendijk »

Als stopover zijn KL en Bangkok inderdaad een goede optie.
Ben je een beginnende backpacker, dan zou ik voor Thailand kiezen. Prima te doen in 3 weken en een leuk begin om Azie te verkennen. Mocht je wat specialers zoeken dan Thailand zou ik uitwijken naar Laos of Cambodja, hoewel die wat minder makkelijk bereikbaar zijn als je inderdaad voor een standaard stopover gaat. Deze landen zijn wat minder toeristisch (hoewel je er ook over de backpackers struikelt inmiddels) en daarom vond ik ze wat meer bijzonder. Echter, het maakt het reizen ook ietsje uitdagender dan in Thailand. Het is dus maar net waar je van houdt.
Maleisie vond ik persoonlijk minder boeiend dan de landen erboven, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.

Wat betreft je tijdsindeling: Tsja, je focus ligt duidelijk bij NZ. Inderdaad een prachtland. Ik zou persoonlijk de mix tussen Azie & NZ wat meer 50-50 maken, maar dat komt omdat ik gek ben op Azie. Het zal je ook een meer gevarieerde trip opleveren. Maar als je je zinnen gezet hebt op NZ, dan zou ik daarbij blijven als ik jou was. Er valt zoveel te zien in NZ dat je je er de gehele periode absoluut niet zult vervelen!

Veel plezier op reis!
VakantieWegwijzer

Bericht door VakantieWegwijzer »

Beste Wilmar,

Wij (ik en mijn partner) zijn vorig jaar 4 maanden op wereldreis geweest.
Daarbij hadden we 10 dagen voor Nieuw Zeeland en 14 dagen voor Thailand ingeruimd.
Als we het over mochten doen zouden we een week langer in Nieuw Zeeland zijn gebleven en zeker twee weken langer in Thailand.

Van de in totaal 17 bezochte landen was Nieuw Zeeland absoluut het mooiste land qua natuur. Echt onbeschrijflijk mooi! Thailand heeft ons het meest verrast: prachtige natuur, zeer gemakkelijk om er op eigen houtje rond te reizen en bovenal spotgoedkoop!

Wij hebben gevolgen via Londen, dat scheelt zeker 300 tot 500 euro! Neem een Ryanairvlucht voor een paar tientjes naar Londen, slaap er een nachtje en vlieg dan naar Kuala Lumpur. Vanaf Kuala Lumpur.kan je voor 69,- euro naar Nieuw Zeeland vliegen of voor 39,- euro naar bijvoorbeeld Thailand. Beide met Air Asia.

Mocht je nog vragen hebben, let us know!

Groetjes,
Dionne en Martijn
kewinbrandsma

Bericht door kewinbrandsma »

Hey

Heb ongeveer de zelfde route gedaan als jou.. Heb eerst NZ gedaan en tijdje daarna Azie.. ben wel blij dat ik het zo gedaan heb want het scheelt wel als je je al een beetje thuisvoelt als je in Azie komt.. Het is niet al te moeilijk om je weg te vinden maar als je al een beetje gewend bent aan het backpacken vind je makkelijker je weg in Azie...

En tsja, ben zelf niet in Vietnam geweest wel in Thailand en Laos.. Heb van heeeeel veel gehoord dat laos het betere land is omdat het minder touristisch is.. Vietnam zijn de mensen heel erg gericht je allemaal troep te verkopen hoor ik veel....

Bovenstaande heeft wel gelijk denk ik.. Probeer wel een land goed te zien ! ga niet te kort voor een land in azie.. Het is er heeeel mooi;)

Groet
Plaats reactie