Toen ik nog de pil slikte was ik altijd heel netjes 4 dagen ongesteld tussendoor, heel regelmatig en voorspelbaar. Toen ik net mijn mirena had was al die regelmaat en voorspelbaarheid helemaal weg, en dat heeft maanden geduurt! Het was echt alsof ik per maand nog steeds 4 dagen ongesteld was maar dan opgeknipt in blokjes van een paar uur verspreid door de hele maand. Heel erg onvoorspelbaar, onhandig en vervelend vond ik dat. Zoals ik zei heeft dat een hele tijd geduurt. Eigenlijk heb ik het hele eerste jaar daardoor wel eens getijfeld of ik de mirena weer zou laten verwijderen maar het werd gedurende die tijd (en eigenlijk ook daarna) steeds minder.Globeskater schreef:@ Ladyheather, je zei dat in begin je lijf nogal van slag was, waar uitte zich dit in?
Volgens mij verschilt het per persoon erg hoe je op de mirena reageert dus dat is waarschijnlijk voor iedereen anders! Wel heb ik van verschillende mensen gehoort dat ze een soort gelijke ervaring hadden in het begin. Als je lichaam er aan gewent is is het ook gewoon goed en bij het plaatsen van de 2e mirena hebben zij niet weer dezelfde "problemen". Daar hoop ik op aangezien ik binnenkort een nieuwe mirena laat plaatsen.
Ik hoor ook wel eens dat het plaatsen vervelend/pijnlijk kan zijn maar daar heb ik dus helemaal geen last van gehad. Mijn lichaam accepteerde het allemaal en vond het wel prima volgens mij

Ik doe trouwens wel eens in de zoveel maanden een zwangerschapstest, just to be sure... Die "controle" gaf mij zeker in het begin extra vertrouwen dat het gewoon goed gaatMaar ik vertrouw er nu volledig op dat het spiraaltje bescherming brengt.