Nieuw Zeeland kletstopic

Stel hier al je vragen over Nieuw-Zeeland. Van het Noordereiland tot het Zuidereiland en van vulkanen tot grotten.
merc
Wereldreiziger

Re: Nieuw Zeeland kletstopic

Bericht door merc »

Me'ru is het Bever huismerk, stukken goedkoper vaak en met broeken en dergelijken weinig verschil met andere merken.

Softshells zijn inderdaad waterafstotend, en ademen veel beter dan een hardshell. Het blijft tenslotte "jas versus regenjas".
Ik heb geen zin om net zo nat te zijn van het zweet met een hardshell (het is tenslotte gemiddeld tussen de de 10-30 graden over het hele jaar) als ik zou zijn van de regen met een softshell.
Ik denk daarom ook nog over een fleece/regenjas combo ipv van een dedicated hardshell, een lekker dun regenjasje trek je zo tevoorschijn en laagjes werken isolerender dan één item.
Of een packa, hmm, lekker makkelijk met je rugzak _O-
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Softshells zijn echt ideaal voor op reis. Wanneer je naar de Outdoor Dump dagen gaat of naar de fabrieksverkoop van sommige merken kun je met wat geluk met een goede jack (van een bekend merk) op de kop tikken tegen een hele lage prijs.

Wij hebben de nomad softshell en the North Face softshell getest, misschien leuk om eens door te lezen.
Laatst gewijzigd door Erik op 04 okt 2010 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
merc
Wereldreiziger

Bericht door merc »

Jap ? _O-
Had beide al gelezen, leuke reviews. :)
Vandaag maar weer wat knopen doorhakken.
postvoorwen
Reiziger

Bericht door postvoorwen »

soft shell-hard shell...voor mij even niet zo belangrijk....Welke kleren ermee moeten komt wel later ;)

Heb zojuist m'n ticket geboekt, dus ik ga echt! (nog maar 139 daagjes, da's bijna, toch?) Joehoe!!!!
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

OMG...ik heb er nooit aan gedacht om uit te rekenen hoeveel dagen het nog is.... nu blijkt: 93 dagen!!! Dat klinkt echt heel snel in mijn hoofd! ENG!
Maar tof joh, dat je geboekt hebt! :D Join the club!
Ik begin nu alweer te twijfelen over allerhande kleding, zoals die softshell, maar goed, ik heb nu eenmaal die andere en ben er heel blij mee, dus ik zie wel hoe 't bevalt.
merc
Wereldreiziger

Bericht door merc »

Yay!

15 daagjes hier, maar ik tel niet af, te druk met denken :D
Vanmiddag even gauw een tas gekocht. Het kost je 10 minuten, maar dan heb je ook wat 8)7
Net wat broeken erin gedaan, m'n statief...uhm, tja, en nu ?
Morgen maar weer een 10 minute shopping spree ;)
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

15???? 0_0 Wow, dat is pas snel! Toooffff!!!
merc
Wereldreiziger

Bericht door merc »

Ik moet maar eens haast gaan maken, 2 weken is een mooie stok achter de deur, nog één dagje niksen dan.
Niet handig...een netbook kopen en er meteen games op zetten...verslavend! 8)7

Morgen een softshell halen, koop ter plekke wel een poncho en een simpel regenjack, plek zat in m'n tas! ;)
(proppen!!!! nah, ik hou het netjes.)
postvoorwen
Reiziger

Bericht door postvoorwen »

merc schreef:Ik moet maar eens haast gaan maken, 2 weken ...
Haha, dat je dat kan, zo kort van te voren nog voorbereidingen moeten treffen - Ben nu al druk met inkopen van spullen!

Lang leve de 'countdown-gadget' van i-google, nu zie ik iedere keer als ik de pc opstart hoeveel dagen het nog is - voor zelf rekenen zou ik dan weer te lui zijn geloof ik
merc
Wereldreiziger

Bericht door merc »

Het is niet een kwestie van wat ik wel kan, meer van wat ik niet kan.
Plannen maken, das een ramp bij mij, ik stel uit, uit, uit, en dan ineens krijg ik het op m'n heupen *O*
Vandaag niks gedaan qua kopen, wel nog even wat op de kaart gekeken *)

Countdown, dat je dat kan! ;)
Dat je daar de zenuwen niet van krijgt.
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Leuk, zo'n aftelgadget. Ik heb er net eentje op mijn windows sidebar gezet! :D Nog 90 dagen en 16 uur! :D :D Ik ben ook al tijden bezig met voorbereiden, maar dat vind ik ook gewoon ontzettend leuk!
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

@ merc, hoe gaat het met je voorbereidingen? Al zenuwachtig?
ninanaarNZ

Bericht door ninanaarNZ »

Goed idee zo'n kletstopic, dan kan ik ook even mijn ei kwijt! Ik ga namelijk volgend jaar naar Nieuw-Zeeland om daar een jaartje te werken, ervaringen opdoen, enz. Nu probeer ik overal informatie vandaan te krijgen maar bedacht me dat het veel leuker/handiger is om het hier vandaan te halen! Ik ben nog vrij jong (18) en vroeg me ook wel af of dat een beetje te doen is in Nieuw-Zeeland qua werk enzo. En hoe zit het met een visum, kan ik dat beter hier of daar regelen? En zo heb ik nog een paar vraagjes maar die ben ik eventjes vergeten.... Daar kom ik later wel mee:)
alvast bedankt voor de reacties!
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Hallo, leuk dat je ook komt kletsen!
Visum MOET je hier regelen, anders kom je het land niet in, volgens mij. Als je wilt gaan werken heb je een Working Holiday Visum nodig: http://www.immigration.govt.nz/migrant/ ... scheme.htm
merc
Wereldreiziger

Bericht door merc »

Nog niet zenuwachtig :)
Morgen m'n laatste werkdag, daarna zal ik wel last krijgen denk ik met niks om handen.
Maar ach, morgen borrelen na het werk, zaterdag uit eten, zondag...uhm...
En dan maandag nog 1001 dingen doen die ik vergeet.

Moet nog wat kleding halen, een stekkerdoosje, uh...toch eens wat lijstjes checken *)

@Nina...
Je wilt in een bepaalde branche aan de slag ? Voor buitenlanders is het buiten stageplekken en vrijwilligerswerk volgens mij vooral fruit, fruit en fruit...
Plaats reactie