Planning maken: Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja, Maleisie,
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Planning maken: Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja, Maleisie,
Ik ga in december 5 maanden (22 weken) backpacken door zuid oost azie. Nu zou ik graag van jullie willen horen hoe jullie die tijd zouden indelen. Dus hoeveel weken zouden jullie uittrekken voor de verschillende delen van mijn reis? ik dacht in eerste instantie aan het volgende, maar ik weet niet of het realistisch is of dat ik wat dingen beter anders kan doen (om zo al het mooie te kunnen meemaken!):
Vanuit bangkok naar het noorden van Thailand 3,5 week
Laos: 2,5 week
Vietnam: 4 weken
Cambodja: 2 weken
Zuiden van Thailand (+ eilanden): 3,5 week
Maleisie: (vaste land 3 weken, borneo 3 weken)
Singapore: 0,5 week
Zouden jullie het anders doen? Zijn dit teveel landen voor 5 maanden?
Bovenstaande is ook gelijk de route die ik wil aanhouden. Of zouden jullie voor een andere route kiezen? Heen en terugvlucht naar/van Bangkok is al geboekt.
Ik hoor het graag van jullie!
Vanuit bangkok naar het noorden van Thailand 3,5 week
Laos: 2,5 week
Vietnam: 4 weken
Cambodja: 2 weken
Zuiden van Thailand (+ eilanden): 3,5 week
Maleisie: (vaste land 3 weken, borneo 3 weken)
Singapore: 0,5 week
Zouden jullie het anders doen? Zijn dit teveel landen voor 5 maanden?
Bovenstaande is ook gelijk de route die ik wil aanhouden. Of zouden jullie voor een andere route kiezen? Heen en terugvlucht naar/van Bangkok is al geboekt.
Ik hoor het graag van jullie!
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Reisagenda '15:
Re: Planning maken: Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja, Malei
Je route is prima te doen hoor in 5 maanden! Je volgorde zit ook logisch in elkaar. Let alleen even op van Laos naar Vietnam. Ga je via noord-Laos noord-Vietnam in? Dit is nl een lastige grensovergang, omdat je de bergen door moet en dit kost je veel tijd. Vliegen met bijv air asia hoeft niet duur te zijn en is een stuk sneller. Bijv van luang prabang of Vientiane naar Hanoi. Of ben je van plan eerst af te zakken naar zuid-Laos? In dat geval zou je eerst Cambodja kunnen doen en dan omhoog Vietnam door en van Hanoi naar Bangkok vliegen en daarna afzakken.
Je hebt in ieder geval voldoende tijd om je niet te hoeven haasten. Staar je ook niet blind op een route of schema. Je zult zien dat je deze nl al na de tweede dag uit het raam gooit en alles gewoon lekker op je af laat komen.
Veel plezier!
Je hebt in ieder geval voldoende tijd om je niet te hoeven haasten. Staar je ook niet blind op een route of schema. Je zult zien dat je deze nl al na de tweede dag uit het raam gooit en alles gewoon lekker op je af laat komen.
Veel plezier!
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Bedankt voor de snelle reactie. We zijn inderdaad van plan om van noord laos naar noord vietnam te gaan. AirAsia is zeker een goede optie.
Maar de verdeling van weken is verder goed? Kan ik niet beter iets meer tijd in laos steken (daar heb ik nu 2,5 week voor staan) en iets minder in thailand (daar staat nu 2 x 3,5 week voor)?
Verder ga ik er ook vanuit dat de planning ook niet in zijn geheel gevolgdt wordt. Maar toch lijkt het ons makkelijk om een houvast te hebben..
Maar de verdeling van weken is verder goed? Kan ik niet beter iets meer tijd in laos steken (daar heb ik nu 2,5 week voor staan) en iets minder in thailand (daar staat nu 2 x 3,5 week voor)?
Verder ga ik er ook vanuit dat de planning ook niet in zijn geheel gevolgdt wordt. Maar toch lijkt het ons makkelijk om een houvast te hebben..

Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.
Reisagenda '15:
Reisagenda '15:
Lees eens de adviezen die aan andere reizigers gegeven zijn. Er is al zoveel commentaar op verschillende planningen gegeven! En dat terwijl als je overland reist je nauwelijks iets HOEFT te plannen....
Hoewel AirAsia goedkoop is, zou ik juist geen vluchten boeken zodat ik lekker flexibel blijf. AirAsia moet je vroeg boeken als je goedkope prijzen wilt, dat geldt niet voor andere maatschappijen. Een vlucht boeken kan altijd nog, zelfs de dag voor vertrek....
Hoewel AirAsia goedkoop is, zou ik juist geen vluchten boeken zodat ik lekker flexibel blijf. AirAsia moet je vroeg boeken als je goedkope prijzen wilt, dat geldt niet voor andere maatschappijen. Een vlucht boeken kan altijd nog, zelfs de dag voor vertrek....
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- bolletjeom
- Reisexpert
planning ziet er prima uit. overal ruim de tijd.
airasia is wel een goede optie voor betaalbare vluchten naar Borneo!!
Let je even op dat je maar een 15 dagen visum krijgt als je over land Thailand in komt. Je wilt de tweede keer 3,5 week in het zuiden blijven dus dan moet je daar wel even wat voor regelen. of verlengen of van te voren in een buurland een visum halen.
Laos naar Vietnam is best te doen over land. je hebt toch tijd. lekker in het noorden blijven hangen en phonsovan ook mee nemen.
Let ook even op dat je een visum voor thailand hebt bij binnekomst aangezien je geen retourvlucht hebt....ga ik vanuit.
veel plezier!!
airasia is wel een goede optie voor betaalbare vluchten naar Borneo!!
Let je even op dat je maar een 15 dagen visum krijgt als je over land Thailand in komt. Je wilt de tweede keer 3,5 week in het zuiden blijven dus dan moet je daar wel even wat voor regelen. of verlengen of van te voren in een buurland een visum halen.
Laos naar Vietnam is best te doen over land. je hebt toch tijd. lekker in het noorden blijven hangen en phonsovan ook mee nemen.
Let ook even op dat je een visum voor thailand hebt bij binnekomst aangezien je geen retourvlucht hebt....ga ik vanuit.
veel plezier!!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Wat betreft vlucht: ik heb wel een retourvlucht geboekt van en naar NL.bolletjeom schreef:Let je even op dat je maar een 15 dagen visum krijgt als je over land Thailand in komt. Je wilt de tweede keer 3,5 week in het zuiden blijven dus dan moet je daar wel even wat voor regelen. of verlengen of van te voren in een buurland een visum halen.
Wat betreft visum: ik ben van plan om het Thaise visum in NL al te regelen, aangezien dat nu gratis is. Weet iemand toevallig of de triple-entry variant ook gratis is?
Wat betreft air asia: zijn de vluchten nog steeds goedkoop als ik ze bijv 5 dagen van te voren boek? Ik wil inderdaad niet weken van te voren al vast zitten aan een planning omdat ik een ticket heb geboekt, maar qua butget wil ik ook niet al te duur gaan dus misschien is wat eerder boeken dan wel weer handig..
Reisagenda '15:
Reisagenda '15:
Air Asia is 5 dagen voor vertrek een heel stuk duurder, de andere maatschappijen niet.
-
- Reisexpert
- Contacteer:
welke andere maatschappijen zijn goedkoop maar toch betrouwbaar?Jenny schreef:Air Asia is 5 dagen voor vertrek een heel stuk duurder, de andere maatschappijen niet.
Reisagenda '15:
Reisagenda '15:
heerlijk 5 maanden de tijd! Ik zou danz eker langer in Laos blijven; zoals je zelf ook al suggereert!
Ik ben er vijf weken geweest en wilde toen nog lang niet weg; er is zoveel te zien/doen. Ik vond het echt een fantastisch land en verdient zeker meer dan 2,5 week.
Ik ben er vijf weken geweest en wilde toen nog lang niet weg; er is zoveel te zien/doen. Ik vond het echt een fantastisch land en verdient zeker meer dan 2,5 week.
amassakoul
Ik ben zelf met Air Asia naar Borneo gevlogen, ik weet niet welke maatschappijen nog meer vliegen. MAS in ieder geval, maar die zijn niet heel goedkoop (wel heel goed).lisette-van-beek schreef:welke andere maatschappijen zijn goedkoop maar toch betrouwbaar?Jenny schreef:Air Asia is 5 dagen voor vertrek een heel stuk duurder, de andere maatschappijen niet.