Ik heb voor mijn reis in 2005/2006 overwogen om via de TME heen te gaan, en dan via de Zijdenroute terug. Uiteindelijk kwam dat met geld en seizoenen en mijn toenmalige relatie niet goed uit... Maar die Zijdenroute komt er wel een keer!bolletjeom schreef:ohja...hahahaWas ik alweer vergeten!
toen wij onze wereldreis in 2004 aan het voorbereiden waren lagen er 3 opties voor de begin route...oa overland naar Azie via Iran.
Het is alleen uiteindelijk de transmongolië express geworden.
Goh, Iran zit al langer in mijn hoofd dan ik dacht.
waar wil jij heen?
Re: waar wil jij heen?
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Willekeurige volgorde:
- Costa Rica
- China (en Tibet/Nepal)
- Argentinie
- Peru/Equador (galapagos)
- Laos
- Madagascar
- Noord of zuidpool
- Costa Rica
- China (en Tibet/Nepal)
- Argentinie
- Peru/Equador (galapagos)
- Laos
- Madagascar
- Noord of zuidpool
bora bora - met stip op 1; wil ik al als klein meisje naar toe (maar ja, rete duur (andere kant vd wereld) en helaas volgebouwd met extreem luxe resorts (jammer ...)
dit doet ons weer dromen!
1. Namibië
2. Botswana (eventueel samen?)
3. NZ
4. Canada
5. Costa Rica
6. Australië
7. volledig Z-Amerika!! (dan zit ik aan....)
dus we weten waarvoor we gaan werken!
1. Namibië
2. Botswana (eventueel samen?)
3. NZ
4. Canada
5. Costa Rica
6. Australië
7. volledig Z-Amerika!! (dan zit ik aan....)
dus we weten waarvoor we gaan werken!
- bolletjeom
- Reisexpert
Even een oud paard van stal halen omdat ik van het weekend een paar uur in de auto zat en dus op mijn gemakje een nieuwe lijst heb zitten bedenken.
1 Suriname
2 Canada (om beren en orca's te zien)
3 Syrië
4 Mali
5 Iran
6 Antarctica
7 Japan
8 Ijsland
9 Ethiopië
10 Egypte
Dit is wat ik een tijd geleden zei:Het viel me nu pas op dat we lijstjes hebben voor: landen waar we niet naar toe willen, Landen waar we niet naar terug willen, landen waar we wel naar terug willen en waar we binnenkort heen gaan.... misschien is het dan ook leuk om een landen wensenlijstje te maken (max 10!!!)
En inderdaad is de top 10 nu ietsje anders.mijn huidige top 10 van landen waar ik wel heen zou willen( en dat kan over een paar maanden er alweer anders uitzien)
1 Antartica
2 Suriname
3 Kenia en/ of Tanzania
4 Iran
5 Namibie
6 Filipijnen
7 Costa Rica
8 Madagascar
9 Syrie
10 Mali
1 Suriname
2 Canada (om beren en orca's te zien)
3 Syrië
4 Mali
5 Iran
6 Antarctica
7 Japan
8 Ijsland
9 Ethiopië
10 Egypte
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ik miste Tibet in dit rijtje.... Dat was ook een bestemming waar ik sinds 2006 al heen wilde. En deze zomer ben geweestJenny schreef:momenteel heb ik een baal moment en wil ik terug naar huis naar bed!
Serieus lijstje:
1. Ehhhhh, bepaalde delen van Indonesie, zoals West-Papua en Sumatra
2. Zuid Afrika
3. Mozambique
4. Iran
5. Mali
6. Ijsland
7. Mexico
8. Belize
9. Patagonie (geen land, maar toch)
10. Antartica
De volgorde van dit lijstje is nogal random. Z-Afrika en Mozambique hoop ik deze zomer te kunnen bezoeken, de rest weet ik niet....

Mijn drang om naar Belize te gaan is helemaal weg, en ook Mexico hoeft van mij niet meer zo nodig. Wat ik wel wil:
1. Ehhhhh, bepaalde delen van Indonesie, zoals West-Papua en Sumatra (-> zomer 2011)
2. Ijsland (-> winter 2010/2011???)
3. Iran
4. Oezbekistan
5. Mali
6. Ethiopie
7. Uganda
8. Patagonie (geen land, maar toch)
9. Antartica
Dit zjjn beslist niet de komende bestemmingen, want dat komt met werk en budget enzo niet handig uit....
En nummer 10 weet ik ff niet

Laatst gewijzigd door Jenny op 06 sep 2010 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
10. Namibie!Jenny schreef: [En nummer 10 weet ik ff niet
Van die landen heb ik er inmiddels nog maar 1 bezocht (Roemenië). Mijn lijstje van nu zou zijn (wederom zonder landen die ik al heb bezocht):LaosFan schreef:Maximaal 10 landen die ik nog eens zou willen zien (lastig want er zijn er zoveel):
Op willekeurige volgorde:
1) Frans Guyana
2) Suriname
3) India
4) Nepal
5) Moldavië
6) Cuba
7) Zambia
8) Georgië
9) Roemenië
10) Noord-Korea
Landen waar ik al geweest ben zet ik er niet op want er zijn nog wel wat landen waar ik weer terug wil.
Op willekeurige volgorde:
1) Kazachstan
2) Suriname
3) India
4) Nepal
5) Moldavië
6) Cuba
7) Canada
8) Georgië
9) Vanuatu
10) Indonesië
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
- Reisfreaks
- Wereldreiziger
1. Costa Rica
2. Jordanië
3. Laos
4. Argentinië
5. Maleisië
6. Antartica
7. Zuid-Afrika
8. Cambodja
9. Nieuw Zeeland
10. Chili
2. Jordanië
3. Laos
4. Argentinië
5. Maleisië
6. Antartica
7. Zuid-Afrika
8. Cambodja
9. Nieuw Zeeland
10. Chili
Ik ben vrij consequent, dus niet heel veel veranderdEl Niño schreef:Ik heb geen heel specifiek ranglijst, maar wel wat routes die ik in m'n hoofd heb om eens een keer te doen. Daarom expres geen nummertjes.
- Een rondje Vietnam/Laos en wellicht Cambodja (Thailand viel me niet mee, maar Bolivia is heel anders dan Peru, en Frankrijk is ook geen Nederland)
- Een rondje Oostblok. Ik ben nog niet verder gekomen dan een paar dagen Budapest. Klein rondje voor voor als ik eens 2 weken in het juiste jaargetijde heb: bv Krakow, Praag, ff naar Slowakije.
- Panama/Noord Colombia. Spijt van dat ik Noord Colombia overgeslagen heb, en voor mij de logische keuze als ik nog een keer naar Zuid Amerika wil
- Zuid Afrika of Kenia/Tanzania. Ik denk in eerste instantie aan Zuid Afrika (omdat dat een makkelijker backpackland is), en wellicht Kenia/Tanzania als ik met pensioen ben ik stiekum toch rijk blijk te zijn
Voor als ik een keer veel te veel geld en weinig tijd mocht hebben: Antarctica. Zo'n cruise is 11 dagen, en backpacken in die regio heb ik al gedaan. Als ik weinig tijd en geld heb: een keer weekje ofzo Jordanie. Het midden-oosten trekt mij niet zo, maar ik wil Petra etc toch een keer zien. Omdat het me geen gezellige regio lijkt, is kort prima.
Wat betreft steden (-trips): Sint Petersburg en Moskou. Die steden wil ik ooit eens zien, maar ik zie daar geen goeie backpackroutes. Oh ja, tuurlijk: wellicht Moskou ooit eens de Transiberie Express + Mongolie. Landen die vaag/lager op mijn lijstje staan: China en Japan. Nepal wellicht ook, maar ik zie nog niet zo goed hoe. Vanweg de hoogte niet heel geschikt voor een korte reis ivm acclimatiseren.

- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
Globeskater schreef:1. Canada
2. Antarctica
3. Cuba
4. Tibet
5. Japan
6. Australie
7. Mali
8. Kenia/Tanzania
9. Peru
10. Bolivia
en zo zijn er nog veel meer landen waar ik graag heen wil.. dit staat ook op willekeurige volgorde..
Inmiddels ben ik in Canada geweest maar wil daar nog veeeeeeeeel meeer van zien

1. Antarctica
2. Tibet
3. Japan
4 Australië
5. Cuba
6. Albanië
7. Georgië
8. Bolivia
9. Peru
10, Kenia/Tanzania
lijstje is nog niet heel erg veranderd al wordt eigenlijk het lijstje naarmate ik meer reis alleen maar groter....
-
- Contacteer:
Ha, lijstjes 
Natuurlijk was mijn lijstje in de eerste instantie veel te lang, maar ik heb hard nagedacht en het teruggebracht tot tien landen. In willekeurige volgorde, overigens.
Argentinië
Chili
Bolivia
Costa Rica
Jordanië
Cambodja
Vietnam
Australië
Nieuw Zeeland
Bosnië en Herzegovina
Gelukkig valt het één en ander best goed te combineren, zodat na een paar reisjes weer plek is voor nieuwe landen op de lijst

Natuurlijk was mijn lijstje in de eerste instantie veel te lang, maar ik heb hard nagedacht en het teruggebracht tot tien landen. In willekeurige volgorde, overigens.
Argentinië
Chili
Bolivia
Costa Rica
Jordanië
Cambodja
Vietnam
Australië
Nieuw Zeeland
Bosnië en Herzegovina
Gelukkig valt het één en ander best goed te combineren, zodat na een paar reisjes weer plek is voor nieuwe landen op de lijst

Limitless undying love which
shines around me like a million suns
It calls me on and on across the universe
shines around me like a million suns
It calls me on and on across the universe
- zomersproetjes
- Reiziger
1. Ecuador
2. Belize
3. Nepal (& Tibet..)
4. Mongolië
5. Bhutan
6. Madagascar
7. Namibië
8. Canada
9. IJsland
10. Jordanië
2. Belize
3. Nepal (& Tibet..)
4. Mongolië
5. Bhutan
6. Madagascar
7. Namibië
8. Canada
9. IJsland
10. Jordanië
- LadyHeather
- Reisexpert
Ok, mijn lijst zou veel en veel langer kunnen zijn! maar dit zijn de landen waar ik me nu het meest tot aangetrokken voel. Volgorde vind ik heel lastig aan te geven, grofweg is het een beetje op interesse...
1. heel veel delen van Indonesië
2. Mongolië
3. Nepal (& Tibet..)
4. Bhutan
5. IJsland
6. Alaska (ok, is geen land maar toch)
7. Nieuw-Zeeland
8. Australië
9. India
10. Rusland
1. heel veel delen van Indonesië
2. Mongolië
3. Nepal (& Tibet..)
4. Bhutan
5. IJsland
6. Alaska (ok, is geen land maar toch)
7. Nieuw-Zeeland
8. Australië
9. India
10. Rusland
Selalu mencari...
Mijn lijstje van 2009 is nu niet zo heel anders, Tanzania ben ik inmiddels geweest, Argentinie is de nieuwe binnenkomer met stip en verder op dit moment iets meer zin in relax dan avontuur bestemmingen dus volgorde is wel wat anders.Tikva schreef:- Chili (paaseiland)
- Frans-Polynesie (specifiek Marquesaseilanden)
- Tanzania
- Iran
- Jordanie
- Filipijnen
- Panama
- Congo
- Colombia
- Yemen
- Chili (paaseiland)
- Frans-Polynesie (specifiek Marquesaseilanden)
- Argentinie (anacongua)
- Filipijnen
- Panama
- Jordanie
- Colombia
- Montenegro
- Congo
- Iran
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY