Vragen Zuidoost Azië

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
tom
Reisexpert

Re: 3 maanden backpacken

Bericht door tom »

in 1 maand thailand laos cambodja en vietnam, wow. Ik hoop dat je erbij stilstaat wat voor een afstanden je gaat afleggen.

voor info over vaccinaties maak je een afspraak bij de ggd.

Voor antwoord op een vraag als "wat te bezichtigen in laos" kijk je rond op internet of koop je een reisgids. vertel anders op zn minst waar je interesse liggen en welk deel van laos je hoe lang gaat bezoeken.

de full moon traditie lijkt je erg interessant :P interessant is niet de eerst associatie die ik hierbij heb, haha, maar goed dat is persoonlijk natuurlijk. ;)
amassakoul
Martine-vd
Vakantieganger

Bericht door Martine-vd »

Ik heb nog even een extra vraagje:

Via welke maatschappij kan je het goedkoopst een vlucht boeken vanaf Vientiane naar Hanoi?

Ik heb op air asia gekeken en die biedt op dat traject geen vluchten aan? En lao airlines vindt ik opzich best prijzig, dus als iemand een goedkopere optie weet?! :)
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

vietnam airlines
Llinda
Vakantieganger

Bericht door Llinda »

Leuk topic! Ik ga ook zeker even alle tips in de gaten houden :)
Jaroon

Bericht door Jaroon »

Als je nog een leuk eiland zoekt dat niet zo toeristisch is, maar waar je wel mooie lange witte stranden hebt moet je even een kijkje nemen op Koh Chang. Ligt aan de grens met Cambodia. Veel toeristen laten het links liggen omdat het niet op de grote route naar Koh Samui en Phuket etcetera ligt, maar aangezien jullie toch al naar Cambodia gaan is het zeker de moeite waard. Je kunt ook nog heel veel onderweg regelen trouwens. Op alle eilanden en in ieder stadje heb je wel een tour operator en die zijn niet duur. Veel plezier tijdens jullie trip.
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

Qua vaccinaties: Maak een afspraak bij een ggd/vaccinatiecentrum of wat dan ook.
inentingen die nodig zijn:
Buiktyfus
Hepatitis A en B
DTP

Eventueel Rabies
Eventueel Japanse encefalitis (als je veel op niet-toeristische plekken bent/platteland/rijstvelden)
Je krijgt een cholerastempel

Verer moet je malariatabletten nemen en kan je ook nog een tbc test laten doen.

Wat betreft 5 weken Vietnam: Dat gaat inderdaad lastig worden ivm je visum (30 dagen) maar 5 weken vientam is ook niet echt nodig. 4 weken is meer dan genoeg. Van horen zeggen kan je beter wat langer de tijd nemen in Laos!! 1,5 week is namelijk wel weinig.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Martine-vd
Vakantieganger

ja maar in laos gaan we alleen het noorden bezoeken. Dat is voor ons makkelijker ivm de route (we willen in een rondje reizen). Maar ik vind het wel fijn dat er nu wat speling is tussen de weken en nog geen strakke planning, want als iets leuk of minder leuk is kan ik altijd ter plekke nog beslissen hoe lang ik er wil blijven.

verder, dankje voor de tips :)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Juist in het noorden van Laos kun je je prima vermaken! Kijk eens verder dan Luang Prabang en Vang Vieng. In de omgeving van Luang Nam Tha kun je prachtige trekkings maken, en ook Noi Kiauw is zeer bijzonder.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Martine-vd
Vakantieganger

Het vertrek is nu bijna in zicht!

Volgende week zondag (21ste) stappen we op het vliegtuig richting Bangkok. Nu vroeg ik mij af of iemand mij kon vertellen wat normaal is om mee te nemen qua kleding? Ik lees namelijk veel verschillende verhalen over kleding ter plekke aanschaffen in azië. Sommigen zeggen dat je broeken beter hier kan aanschaffen aangezien de thaise maten veel kleiner zijn dan hier en anderen zeggen weer dat er veel winkels in de steden toerist gericht zijn en dan je er vanalles kan kopen.

Dus ik ben een beetje de weg kwijt ;)

Tot nu toe heb ik dit op mijn 'inpakllijst' staan: (alleen wat kleding betreft dan!)

* 3 korte broeken
* 1 kniebroek
* 1 lange broek
* 1 legging (tegen muggen in de avond?)
* 5 shirts zonder/korte mouwen
* 2 vestjes
* 2 bikinis
* 1 paar slippers (ik wil daar graag havianas (of andere?) kopen in maat 40, is dat mogelijk?)
* 1 paar schoenen (ik wil daar graag allstars of andere simpele gympen bijkopen (ook maat 40)

en verder natuurlijk wat sokken en ondergoed.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Tot nu toe heb ik dit op mijn 'inpakllijst' staan: (alleen wat kleding betreft dan!)

* 3 korte broeken
* 1 kniebroek
* 1 lange broek
* 1 legging (tegen muggen in de avond?)
* 5 shirts zonder/korte mouwen
* 2 vestjes
* 2 bikinis
* 1 paar slippers (ik wil daar graag havianas (of andere?) kopen in maat 40, is dat mogelijk?)
* 1 paar schoenen (ik wil daar graag allstars of andere simpele gympen bijkopen (ook maat 40)

en verder natuurlijk wat sokken en ondergoed
vind het nogal veel broeken. met name in het korte segment. Een legging gaat je echt iet beschermen tegen muggen. ze prikken dwars door je broek. Hoe weider de broek hoe minder makkelijk ze bij je benen kunnen...zolang je niet stil zit....haha
lekker lubberbroeken kan je prima kopen in Bangkok.
ik meen meestal 4 korte/knie broeken mee en 2 lange flodder broeken.
1 vestje vind ik genoeg. Maar dan is het ook wel echt een hoodedsweater type.
schoenen in maat 40 zou ik daar niet kopen. zijn niet echt makkelijk te vinden. ik heb schoenmaat 37 en thaise slippers maat 42...haha. Daarnaast is alles waar een merknaam op staat en niet in een loei luxe winkel ligt nep en vaak ook snel kappot. Havainas...nog nooit begrepen waarom die dingen zo duur moeten zijn en mooie verhalen gehoord over gejatte exemplaren omdat ze voor de deur lagen bij internetcafé's enzo. Gewoon een leuk slippertje kopen waar je geen waarde aan hecht.
wanneer je een beetje respect wilt tonen voor de normen en waarde van het land waar je heen gaat laat je het beste alle t-shirts thuis die geen mouwtjes hebben. Het is ook wel zo praktisch om altijd iets aan te hebben met een mouwtje. mocht je dan onverwacht tegen een tempeltje oplopen dan ben je tenminste er een beetje op gekleed
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Martine-vd
Vakantieganger

oh en het hoeven niet perce havianas te zijn hoor, maar die slijten nou eenmaal minder snel. En vaak heb je bij die rubberen slippertjes dat ze zo snel inzakken en dat heb ik liever niet. Dus als er andere (goede) slippers daar te krijgen zijn in mijn maat koop ik die natuurlijk!

Maar hoe ik het nu begrijp is dat maat 40 niet echt veel voorkomt daar? Dus kan ik het beter hier al aanschaffen?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Slippers kan je beter meenemen. Heb wel eens slippers gekocht in azie maar die waren na 3 weken al weer weggesleten. Je kunt beter iets hier kopen en meenemen dat zeker lekker zit.

Ik denk zelf dat je te weinig lange broeken etc bij je hebt. Tenzij je je legging ook onder een korte broek kunt dragen. Anders zou je beter een rokje (die je met en zonder legging kunt dragen) of afritsbroek mee kunnen nemen en minder korte broeken.

Aangezien je zo snel gaat reizen heb je wellicht niet heel veel tijd om te wassen. Het is vaak wel lekker/nodig om elke dag een nieuw shirtje aan te trekken dus ik zou voor minimaal 1 week meenemen. Zoveel ruimte neemt dat niet in.
Als je veel shirtjes zonder mouwen hebt neem dan zeker een blouse met mouwtjes mee. Kan je prima combineren en toch wat schoons aan maar door de blouse erover ben je niet te bloot.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Jaroon

Re: Ik vertrek zondag, paar laatste vraagjes

Bericht door Jaroon »

Wat betreft kleding kun je heel goedkoop wijde broeken etcetera kopen in Bangkok. Ik weet niet hoe groot je precies bent, maar de maten zijn helemaal gericht op de toerist. Als je in de buurt van Kao San road zit kun je daar in de straat van alles kopen en anders kun je een kijkje gaan nemen in MBK, das een grote mall met allerlei kleding. Misschien is de kwaliteit niet zo goed als in Nederland, maar daar is de prijs ook naar. Verwacht voor een shirtje ongeveer 2 euro te betalen en een wijde broek ongeveer 4 euro. Je kunt ook naar normale winkels gaan in Siam Paragon, daar betaal je de zelfde prijs als in Europa, maar dan heb je dus ook de zelfde kwaliteit. Als je in het weekend in Bangkok bent moet je eigenlijk ook een kijkje nemen in de Chatuckak weekend markt. Daar kun je echt van alles kopen en vooral kleding.
Laatst gewijzigd door Erik op 16 nov 2010 07:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: spam links verwijderd
Smartties
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Smartties »

Hoihoi,

Als ik je een tip mag geven mbt je slippers en schoenen:

MBK is leuk maar koop je gympen lekker bij een merkwinkel. Ik heb zelf vorig jaar nog mooie (echte) All Stars gekocht voor 800,- baht.

Slippers kan je in alle soorten en maten kopen en voor een paar nep hawaianas betaal je zo'n 150,- baht. Voor slippers zonder merk betaal je op straat 50,- baht. Dit is echter niet de beste kwaliteit. Als beroeps ''beach bum'' kies ik zelf alleen nog maar voor goeie slippers. :)

Veel plezier op je reis en wie weet tot ziens hier op Koh Tao,

Ties
''het leven is simpel, het moeilijkste dat er is is simpel leven''

Ties Lahlali
Padi Specialty Instructor #972625
Koh Tao, Thailand
www.DuikenInThailand.info
Volg ons op Facebook
Martine-vd
Vakantieganger

Ooh oke super bedankt! :D ik was al helemaal bang dat ik hier nog last-minute dingen aan zou moeten schaffen.

Ik wil ook graag echte All Stars omdat ik liever niet het risico wil lopen dat ze halverwege een tourtje uit elkaar vallen :P Dus ik denk dat ik daar het beste naar een winkelcentrum kan gaan voor goed schoeisel.

Maat 40 vinden is daar hopelijk geen probleem?

En Koh Tao, ja wie weet! We wilden wel nog graag ons PADI halen in Thailand alleen we weten nog niet of het kan in verband met onze Lariam pillen.
Plaats reactie