3 maanden z.o Azie x5 landen teveel ?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Jack84
Reiziger

Re: 3 maanden z.o Azie x5 landen teveel ?

Bericht door Jack84 »

bolletjeom schreef:en die zei: Als ze op een Padi pasje zien staan dat die behaald is in Ko Tao gaan alle alarm bellen rinkelen. Over het algemeen kan je er dan vanuit gaan dat die mensen niet fatsoenlijk kunnen duiken.

Maar bedoeld hij dan specifiek Ko Tao of bedoeld hij alle behaalde Padi pasjes uit Thailand ? Qua theorie wil ik dat zoiezo in nederland voorbereiden. Tja, moeilijk moeilijk moeilijk... de een is er vol lof over en de ander weer niet.
jur&pas

Bericht door jur&pas »

Ok, maar hoe lang zou je volgens jou dan nodig hebben op je padi open water te behalen? 4 dagen lijkt me toch lang genoeg? Ze doen een hele ochtend theorie en daarna zwembad. Wat mij is verteld is deze school juist gericht op kleine groepen en max 2 groepen op een dag. Daarbij zijn Nederlandse instructeurs ook wel iets waard...
Voor zo ver ik weet is Koh Tao voor thailand the place to be om te leren duiken... het hele eiland is ernaar ingericht wat betreft resorts etc.
Maar ik heb nog geen ervaring, dus ergens ook geen recht van spreken, maar vond het wel wat kort door de bocht dat alarm bellen gaan rinkelen bij duikers die het hebben geleerd op Koh Tao.
Dus mensen wie heeft er leren duiken op Koh Tao en hoe waren de ervaringen?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

jur&pas schreef:Voor zo ver ik weet is Koh Tao voor thailand the place to be om te leren duiken...
Klopt, Koh Tao is een duikfabriek. En dat is een van de redenen waarom ik er nog niet geweest ben :P
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Jack84
Reiziger

Bericht door Jack84 »

Jenny schreef:
jur&pas schreef:Voor zo ver ik weet is Koh Tao voor thailand the place to be om te leren duiken...
Klopt, Koh Tao is een duikfabriek. En dat is een van de redenen waarom ik er nog niet geweest ben :P

Het is dan ook mijn intentie om op ( bv. Koh Tao ) mijn Padi te behalen en vervolgens elders in Thailand en in Cambodja & Vietnam te kunnen duiken gaandeweg mijn reis. Vandaar dat ik ook heb besloten mijn reisplanning om te draaien ( dus andersom dan ik in het begintopic beschreef ) en daardoor eerst mijn PADI te halen en dan door te reizen naar Cambodja - Vietnam - Laos en via het noorden Thailand weer in te trekken.
TRB
Wereldreiziger

Bericht door TRB »

Ik heb mijn duikbrevet ook op Koh Tao behaald en het stikt er inderdaad van de duikscholen. Ik heb mijn brevet gehaald bij Big Blue Diving. Opzich prima, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Vergeet ook niet dat je niet je 'PADI' gaat halen.. dit staat namelijk niet voor het brevet, maar voor de duikorganisatie. Er zijn er meerdere, maar PADI is de grootste. De aanduiding van de beginnerscursus is 'Open water'. Daarna kun je nog verder gaan voor 'Advanced open water'. Op het eiland zijn 'fixed prices' van zo'n 200 euro voor de 'Open water.'
Ikzelf heb mijn brevet bij SSI gehaald (een na grootste duikorganisatie). Het voordeel daarvan was dat je niet verplicht het lesboek aan hoeft te schaffen (scheelt zo'n 20 euro en vooral bagage), geen overdreven Amerikaanse video's bekijkt en dat je speelser dan de PADI-lui door de stof heen gaat. Ik principe zijn de cursussen vergelijkbaar, dus het enige grote verschil zit 'm eigenlijk in de aanschaf van het boek.

Ik vond Koh Tao in ieder geval een mooie plek om te duiken en zeker om het duiken te leren!

Succes
Jack84
Reiziger

Bericht door Jack84 »

TRB schreef: Vergeet ook niet dat je niet je 'PADI' gaat halen.. dit staat namelijk niet voor het brevet, maar voor de duikorganisatie. Er zijn er meerdere, maar PADI is de grootste. De aanduiding van de beginnerscursus is 'Open water'. Daarna kun je nog verder gaan voor 'Advanced open water'. Op het eiland zijn 'fixed prices' van zo'n 200 euro voor de 'Open water.'

Hey mede-Nijmegenaar !

Thanks voor je input! wat betreft PADI, vele duikscholen geven aan: "Haal je PADI duikbrevet" Het klopt dat PADI een duiktrainingsorganisatie is ( van orangien Amerikaans) en dat het niet refereert naar het brevet ( daar heb je namelijk wat je zelf al zegt meerdere van ) maar naar de opleiding. En de duikschool op Koh Tao waar we over aan het discusseren waren verzorgd daar een PADI open water duikbrevet. :)

Maar je bent daar dus geweest en het mooi gevonden ? ergens foto's op een site neergeplant ?

Greetings
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

"een ochtend theorie" ...dat is nu precies het probleem.
In nederland heb je 10 theorielessen van een uur of 2 voordat je de eerste keer het water ingaat.
Duiken is meer dan weten hoe je je pak moet aantrekken. Het hele gedoe met tabellen die ervoor moeten zorgen dat je niet in de medische problemen komt is echt hogere wiskunde (ok, bijna)

Wij hebbe in Nederland onze theorie gedaan en alle zwembad duiken. Dit was een goede basis om af te ronden met een duikcursus op zijn Ko Tao's

er zijn overigens wel goede duikscholen op Ko Tao maar je moet wel zoeken!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Tabellen zijn helaas geen verplicht onderdeel meer van een duikcursus...
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

serieus niet??
dat zouden ze wel moeten zijn...vind ik
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

jij en ik maken de standaards niet ;)

het idee erachter is dat de meeste duikers toch met een computer duiken en na hun cursus nooit meer gebruik maken dan de tabellen. in principe is het wel zo, maar persoonlijk denk ik liever zelf na dan dat ik mijn leven af laat hangen (bij wijze van spreken) van een stukje elektronica - ondanks dat mijn computer me nog nooit in de steek heeft gelaten.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik heb in Egypte mijn open water gehaald en moest toen wel de tabellen doen. We vonden dat toen een beetje vreemd omdat je toch altijd gaat duiken met een divemaster of als je vaak genoeg duikt een duikhorloge koopt/leent. Heb de tabellen daarna ook nooit meer gebruikt maar bij de advanced open water (thailand, kop phagnan) kwamen ze weer om de hoek kijken.

Ze hebben toch gewoon standaard lesboeken. Kan me niet voorstellen dat je de hele theorie in een ochtendje kunt doen, verwacht maar dat je buiten de les ook in de avond nog flink mag lezen/leren.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Jack84
Reiziger

Bericht door Jack84 »

Tikva schreef:
Ze hebben toch gewoon standaard lesboeken. Kan me niet voorstellen dat je de hele theorie in een ochtendje kunt doen, verwacht maar dat je buiten de les ook in de avond nog flink mag lezen/leren.

Nee precies, wil zoiezo alle theorie in NL leren, gewoon op mijn gemak zodat ik geen belangrijke info mis in een snelle doorgang daar ik thailand. This toch wel zo prettig om weer gezond boven te komen. Verder wil ik daar wel mijn school vinden ( met NL sprekende trainers ) die goed staat aangeschreven ( zoals Bolletje ook al schreef )... questie van goed zoeken.
TRB
Wereldreiziger

Bericht door TRB »

Jack84 schreef:
TRB schreef: Vergeet ook niet dat je niet je 'PADI' gaat halen.. dit staat namelijk niet voor het brevet, maar voor de duikorganisatie. Er zijn er meerdere, maar PADI is de grootste. De aanduiding van de beginnerscursus is 'Open water'. Daarna kun je nog verder gaan voor 'Advanced open water'. Op het eiland zijn 'fixed prices' van zo'n 200 euro voor de 'Open water.'
Hey mede-Nijmegenaar !

Thanks voor je input! wat betreft PADI, vele duikscholen geven aan: "Haal je PADI duikbrevet" Het klopt dat PADI een duiktrainingsorganisatie is ( van orangien Amerikaans) en dat het niet refereert naar het brevet ( daar heb je namelijk wat je zelf al zegt meerdere van ) maar naar de opleiding. En de duikschool op Koh Tao waar we over aan het discusseren waren verzorgd daar een PADI open water duikbrevet. :)

Maar je bent daar dus geweest en het mooi gevonden ? ergens foto's op een site neergeplant ?

Greetings
Het tempo van de theorie lag inderdaad behoorlijk hoog.. Ik vond de gegeven tijd wel genoeg om de duiktabellen te begrijpen, maar ik merkte ook dat mijn mededuikers daar iets minder kaas van hebben gegeten. Niet om mijn intelligentie nou zo te prijzen, maar er zijn blijkbaar mensen die er iets meer uitleg en vooral tijd voor nodig hebben om de stof te laten bezinken. Dat is eigenlijk ook beter! Als je dus de tijd hebt zou ik ervoor kiezen om rustig aan de theorie te leren. Je kan je rijbewijs ook in een week halen, maar ik blijf van mening dat je dit ook beter kunt spreiden ;)

Ik heb wel een waarbenjij van die reis, maar daar zie je weinig van het duiken. Mijn camera was niet echt waterproof, ghehe.

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel, gegroet!
Plaats reactie