Kosten Nieuw-zeeland
-
Kosten Nieuw-zeeland
hoi! ik ga over n paar maanden een half jaar reizen, we willen beginnen in nieuw-zeeland (noorder+zuidereiland) en vervolgens een aantal maanden reizen en werken in australie en uiteindelijk nog een vakantie in thailand als afsluiting. Erg leuk allemaal, maar het geld moet er wel zijn, nu was ik dus benieuwd.. hoeveel geld ben je ongeveer kwijt aan een maand reizen in nieuw-zeeland als je wel het een en ander wilt zien maar toch ook op je geld let!
-
- Reisexpert
Re: Kosten Nieuw-zeeland
Denk dat dit ook te maken heeft met je manier van reizen.
Willen jullie met de bus doorheen nz, of huren jullie een autotje en slapen in B&B of zijn dorms voldoende?
Of huren jullie een camper of campervan??
Ikzelf kan je geen antwoord geven want we gaan er pas volgend jaar heen. maar uiteindelijk zal je een duidelijker beeld krijgen van de kosten lijkt me als je eerst bovenstaande voor jezelf duidelijk maakt.
Willen jullie met de bus doorheen nz, of huren jullie een autotje en slapen in B&B of zijn dorms voldoende?
Of huren jullie een camper of campervan??
Ikzelf kan je geen antwoord geven want we gaan er pas volgend jaar heen. maar uiteindelijk zal je een duidelijker beeld krijgen van de kosten lijkt me als je eerst bovenstaande voor jezelf duidelijk maakt.
Facebook comment
Dat hangt van heel veel dingen af: openbaar vervoer of auto huren, uit eten of in je hostel koken, eigen kamer of dorm. En natuurlijk hoeveel activiteiten je onderneemt. Dirmkamer kost je tussen de 15-20 euro per nacht, supermarktprijzen zijn vergelijkbaar met hier. Ik zat (incl autohuur) op zo'n 70 euro per dag en deed redelijk budget. Tripjes zijn duur, reken op 80-100 euro om dolfijnen/walvissen te spotten of extreme sports te doen. Enjoy!
beste Margot,
ik ga zelf in februari naar nieuw zeeland
ik zat zelf aan een budget te denken van rond de 40 euro dat is dus ongeveer 73 NZD
nu vertel jij in je comment dat je ongeveer 70 euro per dag kwijt was..
nu vroeg ik me waar jij die 70 euro per dag aan uitgaf.
ik hoor het graag van je
Groetjes
Bas
ik ga zelf in februari naar nieuw zeeland
ik zat zelf aan een budget te denken van rond de 40 euro dat is dus ongeveer 73 NZD
nu vertel jij in je comment dat je ongeveer 70 euro per dag kwijt was..
nu vroeg ik me waar jij die 70 euro per dag aan uitgaf.
ik hoor het graag van je
Groetjes
Bas
Als je een auto huurt en veel kiometers maakt scheelt dat natuurlijk ook weer in de kosten. Benzine is ook in NZ niet gratis (prijs ligt wel lager dan Nederland/ België).
Betaalde overnachtingen hebben mij in NZ tussen de 8 en 17 euro per nacht gekost. Dat was in 2009. De euro staat nu wat lager dus zal het iets meer zijn. Dat viel mij overigens erg mee en de kwaliteit van de hostels was in mijn ogen uitstekend op de meeste plaatsen.
Eten en drinken haalde ik meestal in de supermarkt en kookte ik dan zelf. Maar ook dat kost dus een paar euro per dag.
Betaalde overnachtingen hebben mij in NZ tussen de 8 en 17 euro per nacht gekost. Dat was in 2009. De euro staat nu wat lager dus zal het iets meer zijn. Dat viel mij overigens erg mee en de kwaliteit van de hostels was in mijn ogen uitstekend op de meeste plaatsen.
Eten en drinken haalde ik meestal in de supermarkt en kookte ik dan zelf. Maar ook dat kost dus een paar euro per dag.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Hoi Bas,
zoals gezegd was ik tussen de 15 en 20 euro per nacht kwijt voor een bed in een dorm. Ik huurde in mijn eentje een auootje (kleinste die ik kon vinden - ik meen uit mijn hoofd zo'n 25 euro per dag). Je maakt al gauw veel km's, dus dat maakt eea natuurlijk duurder. Boodschappen deed ik in de supermarkt. Trips waren het duurste. Bijv. walvissen kijken, zwemmen met dolfijnen, fjorden in het zuiden, etc. Daar ben je al snel tussen de 50 tot 90 euro per tripje voor kwijt. Laat ik dus gemiddeld per dag zo'n 60-70 euro kwijt zijn geweest. Stappen heb ik in Nieuw-Zeeland eigenljik niet gedaan, dus daar is het geld niet in gaan zitten.
Ik weet dat ik niet de meest zuinige backpacker ben. Maar ik ben me wel heel erg bewust van mijn budget. Het verbaasde mij hoe snel het geld uit mijn portemonnee vloog! Als je wil, kan het uiteraard altijd goedkoper.
Groeten,
Margot
zoals gezegd was ik tussen de 15 en 20 euro per nacht kwijt voor een bed in een dorm. Ik huurde in mijn eentje een auootje (kleinste die ik kon vinden - ik meen uit mijn hoofd zo'n 25 euro per dag). Je maakt al gauw veel km's, dus dat maakt eea natuurlijk duurder. Boodschappen deed ik in de supermarkt. Trips waren het duurste. Bijv. walvissen kijken, zwemmen met dolfijnen, fjorden in het zuiden, etc. Daar ben je al snel tussen de 50 tot 90 euro per tripje voor kwijt. Laat ik dus gemiddeld per dag zo'n 60-70 euro kwijt zijn geweest. Stappen heb ik in Nieuw-Zeeland eigenljik niet gedaan, dus daar is het geld niet in gaan zitten.
Ik weet dat ik niet de meest zuinige backpacker ben. Maar ik ben me wel heel erg bewust van mijn budget. Het verbaasde mij hoe snel het geld uit mijn portemonnee vloog! Als je wil, kan het uiteraard altijd goedkoper.
Groeten,
Margot