5 dagen weg, midden in de winter

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
MarcoL
Reiziger

5 dagen weg, midden in de winter

Bericht door MarcoL »

Eind december willen we er met z'n 2en een korte week tussen uit. Omdat het ff "tussendoor" is hebben we een beperkt budget en mn vriendin is in de meeste grote steden in europa al geweest (zomers). Ijsland is erg interessant maar daar vinden we 6 dagen veel te kort voor en Rusland valt ook af ivm gedoe met visa. Wintersport valt zeker af.

Wie weet een leuke stad/steden voor een budget van ongeveer 600pp die ook met een meter sneeuw (?) nog interessant zijn?

bedankt
bolletjeom
Reisexpert

Re: 5 dagen weg, midden in de winter

Bericht door bolletjeom »

ik vind een aantal europesche steden toch ook leuk in de winter. Zeker als er sneeuw ligt. Praag lijkt me dan een prachtig plaatje bijvoorbeeld.
Ben zelf in Krakow geweest in de winter en Auschwitz in de sneeuw en kou is erg indrukwekkend. Meer nog dan bij een aangenaam temperatuurtje.

als je goed zoekt kan je voor dat geld ook vliegen naar Marokko en de 3 koningssteden gaan zien. Dat wordt vaker gedaan met een weekje. Of kijk eens of je voor €200 op en neer kan naar een kustplaats in Turkije en ga dan even een stukje het prachtige binnenland in
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Vikken
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Vikken »

Was onlangs in Granada, 'n heel leuke stad en daar blijkt het ook te sneeuwen in de winter.
Het Alhambra onder een wit laagje ^O^
Larissa Laus

Facebook comment

Bericht door Larissa Laus »

mmzz let me know! Zoek ook nog iets leuks maar dan zon zee en strand en...betaalbaar :-)
Janneke
Reisexpert

Bericht door Janneke »

Je vriendin kan nooit in alle europese steden geweest zijn, toch? Anders ben ik heel jaloers! Maar goed, ook leuk in de winter:
Sevilla
Wenen
Istanbul
Boedapest
Lissabon

En check de KLM site die hebben nu aanbiedingen 'werelddeal weken' wellicht doe je daar nog een leuk idee op!http://www.klm.com/travel/nl_nl/campaig ... /index.htm

voor een zonnige decemberbestemming misschien een canarisch eiland?
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Wij gingen in januari naar venetie.
droog en niet te koud. Geen toeristen op straat ..
MarcoL
Reiziger

Bericht door MarcoL »

De datum staat vast, van 27-12 t/m 2-1. dus gaat een heel mooi oud en nieuw ook zwaar mee wegen. En dan iets met veel vuurwerk, vreugde vuren etc maar er moet vlak voor en na nog wel wat te doen zijn.

We zitten eigenlijk nog te twijffelen tusen Stockholm (heel koud) en Venetie (beetje koud), 2 uitersten maar wel plaatsen die ons trekken. Ik kan alleen niets vinden over deze 2 plaatsen voor deze periode. Ligt het leven in stockholm stil hartje winter omdat iedereen is ingesneeuwd? Mag je schaatsen door de grachten in Venetie? Is oud en nieuw daar goed te vieren?
De aanbiedeingen van de KLM had ik ook al gespot, jammer alleen dat de heen of de terugreis maar in een van die actie tarieven valt (verschilt per stad).

Vriendinnetje heeft niet alle steden gezien maar de lijst die ze zo ff opdreunde bevatte minimaal alle grote steden, ik ben ook al jalours...
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Ooooh schaatsen op de grachten van Venetië!!!! Wat een fantastisch beeld! Geen idee of 't kan hoor, maar wordt hier zo enthousiast van, hihi!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

ikzelf denk meteen aan Riga, daar was ik een paar jaar geleden rond die tijd. is echt supergoed bevallen!

dit jaar heb ik een vrij lange tussenstop in Riga tussen twee vluchten, en ik ga zeker snel de stad in om foto's te knippen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
MarcoL
Reiziger

Bericht door MarcoL »

Het is Venetië geworden, oudjaarsavond staan we dus met z'n 2en met onze rubberen laarzen aan in enkeldiep water naar de optredens en vuurwerk te kijken op het St Marco Plein *O*

Bedankt voor de tips
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

top man!! veel plezier!

Mag ik even aanhaken hier???
ik heb dus ook een dag of 5 te besteden in december. Ik ben al een dag of twee aan het surfen maar ik niets spreekt me echt aan.
Ik zit te denken aan spanje zodat ik mijn spaans kan oppoetsen.
Boedapest heb ik ook aangedacht maar ik weet niet of ik misschien meer moet willen met 5 dagen.
Heb al zo veel gezien.... weet het echt even niet.

Wat ik vraag van jullie: niet een lijst met steden maar vooral waarom dan en wat er in December leuk is.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Vikken
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Vikken »

Ga je Venetie zelf overnachten ? Anders kan ik je aanraden even is Mestre te kijken. Wij verbleven er in Hotel Adria. Dik in orde en ruim goedkoper dan Venetie. Het hotel ligt vlakbij de brug erheen en met de bus (op 100m) sta je er voor 1 euro in 10 minuten. (het centrum van Mestre heeft anders ook wel iets, en goedkoper om er iets te gaan eten/drinken).

@Bolletje : zoals ik al zei, zag foto's vh alhambra in de sneeuw en zag er geweldig uit. Even een dagje gaan skien in de Sierra Nevada. Granada op zich ook een leuke stad voor enkele dagen door te brengen. Wij verbleven in een B&B met fantastische eigenaars (frans/engels koppel), zelden meegemaakt. Wel iets duurder. (indien je adres wenst informeer je me maar).
Hoot
Reiziger

Bericht door Hoot »

Bolletje:
Ik opteer voor Stockholm! Sneeuw, vroeg donker, koud. Dat bij elkaar maakt dat ik het een geweldige stad vond om in de winter te bezoeken. In kleine caféetjes met kaarslicht aan het eind van de middag warme thee drinken, openluchtmuseum Skansen is prachtig in de sneeuw, Eindeloos rondwandelen en op de meest prachtige plekjes terecht komen omdat je het koud krijgt van stilstaan en nouja: gewoon de hele sfeer is dan super!
Oja, ook: jezelf verwonderen over het feit dat het leven gewoon doorgaat onafhankelijk van de hoeveelheid sneeuw (hier in NL ligt alles plat bij het eerste vlokje 8)7 )
Don't dream your life - Live your dream
MarcoL
Reiziger

Bericht door MarcoL »

Vikken schreef:Ga je Venetie zelf overnachten ? Anders kan ik je aanraden even is Mestre te kijken. Wij verbleven er in Hotel Adria. Dik in orde en ruim goedkoper dan Venetie. Het hotel ligt vlakbij de brug erheen en met de bus (op 100m) sta je er voor 1 euro in 10 minuten. (het centrum van Mestre heeft anders ook wel iets, en goedkoper om er iets te gaan eten/drinken).
We hebben al een B&B gereserveerd in het Oosten van Venetie, maar toch bedankt voor de tip.
Plaats reactie