wat is de volgende bestemming

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
bolletjeom
Reisexpert

Re: wat is de volgende bestemming

Bericht door bolletjeom »

Mag je je vakantiedagen dan niet meenemen?
Officieel kunnen ze je niet verplichten om al je vakantiedagen op te maken. Wettelijk moeten ze je de mogelijkheid geven om 5 dagen mee te nemen naar het volgende jaar. Al het extra dat dan nog openstaat vervalt.
Het bedrijf wil echter dat iedereen zijn dagen opmaakt. Ook omdat ze anders een flink bedrag van de omzet van dit jaar moeten reserveren voor het uitbetalen van dagen in een volgend jaar. En dat willen ze liever niet. Daarnaast zijn ze van mening dat mensen de rust van een vakantie nodig hebben en dat je die regelmatig moet nemen en niet steeds vooruit moet schuiven.
En aangezien ik nu oppermuts van een afdeling ben "moet" ik het goede voorbeeld geven en mag ik echt niet mijn dagen meenemen.
Volgens mij heb ik tegen de tijd dat het 1 januari is 9 dagen aan vrij en ATV die ik op moet maken. Ga zo dus eens kijken of een week Beiroet en Damascus een optie is.......
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Mijn reisgenoot heet je bij voorbaat welkom :)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

het is echt nog maar een heel vaag idee hoor! ben vandaag er niet aan toe gekomen om te kijken.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

bolletjeom schreef:
Officieel kunnen ze je niet verplichten om al je vakantiedagen op te maken. Wettelijk moeten ze je de mogelijkheid geven om 5 dagen mee te nemen naar het volgende jaar. Al het extra dat dan nog openstaat vervalt.
Het bedrijf wil echter dat iedereen zijn dagen opmaakt. Ook omdat ze anders een flink bedrag van de omzet van dit jaar moeten reserveren voor het uitbetalen van dagen in een volgend jaar. En dat willen ze liever niet. Daarnaast zijn ze van mening dat mensen de rust van een vakantie nodig hebben en dat je die regelmatig moet nemen en niet steeds vooruit moet schuiven.
En aangezien ik nu oppermuts van een afdeling ben "moet" ik het goede voorbeeld geven en mag ik echt niet mijn dagen meenemen.
Volgens mij heb ik tegen de tijd dat het 1 januari is 9 dagen aan vrij en ATV die ik op moet maken. Ga zo dus eens kijken of een week Beiroet en Damascus een optie is.......
Aha wist niet eens hoe het wettelijk zat...wij mogen 100 vakantieuren meenemen, althans daar sturen ze op maar het is niet zo dat je je andere vakantieuren kwijt raakt als je er over heen zit... je krijgt dan alleen een heel erg geïrriteerd afdelingshoofd ;) Maar snap dat jij het goede voorbeeld 'moet' geven..
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

bolletjeom schreef:
Officieel kunnen ze je niet verplichten om al je vakantiedagen op te maken. Wettelijk moeten ze je de mogelijkheid geven om 5 dagen mee te nemen naar het volgende jaar.
Dat is niet waar. Wettelijk gezien mag je AL je dagen meenemen, tot een maximum van 5 jaar. Zelfs als in je contract staat dat je een max aan dagen mag meenemen, geldt dit niet. Dit is in strijd met het BW. Bij mijn huidige werkgever mogen we 10dagen meenemen, vorig jaar had ik bijna meer dagen en kreeg toen een mailtje van HR. Toen heb ik doodleuk het BW erbij gepakt en haar hieruit geciteerd.

ATV dagen gaat dit idd niet op.
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Bij mijn man op het werk staan ze dit ook niet toe. Hij mag geen verloof nemen tussen 20 en 31 december :-(
Ikzelf moest ervoor zorgen dat er eind september maar 5 vakantiedagen overbleven.

't zijn toch toeren als ze zo alles zelf gaan vast leggen en hun eigen regels maken.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

mijn vakantie wordt me aan het begin van het schooljaar medegedeeld. ik mis de vrijheid van het weg kunnen gaan wanneer ik het wil - en de hoge ticketprijzen in het hoogseizoen vind ik ook naar.
zaratoestra
Reisexpert

@jenny,

kan ik mij wel iets bij voorstellen... maar da's natuurlijk de consequentie wanneer je in het onderwijs staat.
Nu we het er toch over hebben: bij welke leeftijd sta je en welke vakken geef je dan?
groetjes
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

zaratoestra schreef:Bij mijn man op het werk staan ze dit ook niet toe. Hij mag geen verloof nemen tussen 20 en 31 december :-(
Ikzelf moest ervoor zorgen dat er eind september maar 5 vakantiedagen overbleven.

't zijn toch toeren als ze zo alles zelf gaan vast leggen en hun eigen regels maken.
Grappig, ik moet verplicht vrij zijn tussen kerst en oud en nieuw. Ik heb geen keuze en mag niet werken omdat we zogenaamd uit ons neus zitten te eten omdat al onze externen er toch niet zijn. Soms vervelend omdat je niet mag beslissen over die dagen/je eigen vakantie, maar ook wel lekker dat je dan sowieso even kan bijtanken en er toch geen werk op je ligt te wachten bij terugkomst ;)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

zaratoestra schreef:@jenny,

kan ik mij wel iets bij voorstellen... maar da's natuurlijk de consequentie wanneer je in het onderwijs staat.
Nu we het er toch over hebben: bij welke leeftijd sta je en welke vakken geef je dan?
groetjes
Ik geef de 'moeilijke' vakken aan een moeilijke leeftijd.... Ik geef Natuurkunde en Scheikunde aan MBO-3/MBO-4 leerlingen. Met name de mensen van 16-17 hebben het veel en veel drukker met elkaar dan met het volgen van lessen.
zaratoestra
Reisexpert

joepiejeee, 6 daagjes barcelona op het einde van november.
Zie het al volledig zitten, hopelijk zit het 'weer' dan ook een beetje mee.
panky
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door panky »

Ik heb mij een beetje buiten dit onderwerp gehouden, maar nu heb ik best wel wat in het vooruitzicht en het leek mij leuk om dit eens te delen. Mijn volgende bestemmingen zijn:

- oktober: lang weekend gothenburg
- oud en nieuw: 2 weken maleisie
- maart: klein week naar Cork voor St. Patricksday
- mei: lang weekend naar zuid Zweden (waarschijnlijk weer Gothenburg)

Ik had vorige week ook bijna een ticket naar Vietnam gekocht voor de zomer 2011 omdat ik een retourtje vond voor maar € 570,- in juli/ augustus!! Maar besloot dit nog niet te doen omdat het wel erg vroeg is. Wellicht dat ik het binnenkort alsnog wel doe.

Ik hen trouwens ook een vraag waar jullie mij wellicht bij kunnen helpen. Ik ga naar Maleisie om te duiken en zoek hiervoor nog een geschikte plek. Uit wat zoekwerk blijkt de oostkust zeer slecht te zijn in die periode, duikscholen gaan blijkbaar zelfs dicht. Dus Tioman en Pelua Perhentian zijn geen optie. Dus waar kan ik het beste gaan duiken in die periode? Ik zoek wel een plek waar je ook kan stappen, zeker omdat ik daar ook oud en nieuw vier.
bolletjeom
Reisexpert

@ panky
zet dat laatste stuk eens in het Maleisie forum. hier gaat men het denk ik over het hoofd zien.

Leuk al die tripjes! Zweden super. mijn favoriete europesche land!
jopie

Bericht door jopie »

Ik mag gelukkig zoveel dagen meenemen als ik wil dus extra veel dagan sparen zodat ik de hele maand juni of langer deze dagen kan opnemen en dat ik eind mei kan beginnen aan mijn wereld reis van Azie naar Oceanie naar midden Amerika en als afsluiter zuid Amerika! Heb er zoveel zin in!!maar de komende maanden eerst uitzoeken hoe ik het doen qua tickets en waar ik ongeveer naar toe wil!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

@ jopie klinkt erg goed! In welke sector werk je dat dit mogelijk is?
Plaats reactie