1 maand nieuw-zeeland

Stel hier al je vragen over Nieuw-Zeeland. Van het Noordereiland tot het Zuidereiland en van vulkanen tot grotten.
Marcell`
Reiziger
Contacteer:

Re: 1 maand nieuw-zeeland

Bericht door Marcell` »

Dankjewel voor het lijstje met sightseeings, Danny! Ik ga er eens een middagje voor vrijmaken en alles op het gemakje bekijken.

Ik ga zelf backpacken in Australie en ik twijfel nog of ik Nieuw Zeeland ook mee ga pakken!
“Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.”
ketting
Reisexpert

Bericht door ketting »

Voordat ik naar Australie ging heb ik ook getwijfeld of ik ook naar NZ zou gaan. Ben er toch een maand geweest en heb er zeker geen spijt van. Als je een paar maanden weggaat zou ik ook minimaal een maand naar NZ gaan. Je bent toch "in de buurt" en de natuur is echt fantastisch, misschien nog wel mooier dan Australia.
Marcell`
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Marcell` »

Thanks voor je reactie! Ik zal het zeker meenemen.

Qua natuur zal Nieuw Zeeland geweldig zijn, daar ben ik van overtuigd. Ik vraag me echter ook af of je er goed uit kan gaan. Dit is geen pré natuurlijk, maar zo nu en dan wil ik zeker wel gaan stappen.
“Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.”
ketting
Reisexpert

Bericht door ketting »

Overal waar touristen komen kun je uitgaan. In de steden is volop keus en zelfs het kleinste dorp heeft een kroeg. Gezellig football kijken tussen de locals ^O^
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Als jullie geld inzamelen ga ik er zo weer terug en laat ik hier alles achter :) ;)

Uitgaan zal wel lukken. Er zijn kroegen en in de steden zijn er ook volop clubs en disco's etc. Mede gezien de kosten heb ik in NZ maar weinig kroegen van binnen gezien. Maar ik kom er wel weer eens terug denk ik :)

Een aanrader vond ik overigens Okarito op het Zuidereiland. Een stukje rijden vanaf de hoofdweg en absoluut geen plaats waar je uit kunt gaan ofzo. Het is een klein dorp aan zee en de natuur is geweldig mooi. Ik ben daar een dag of 3 geweest. Ik had een huis voor me alleen en dat was 's avonds wel saai maar de rust en natuur maakten veel goed. Ik was er net voor het drukke seizoen en dat vond ik overal in NZ super.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Okarito is lief. Wij hebben er oud & Nieuw gevierd. Samen met de bewoners, gewoon verzamelen op een veldje.
Erg leuk!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

bolletjeom schreef:Okarito is lief. Wij hebben er oud & Nieuw gevierd. Samen met de bewoners, gewoon verzamelen op een veldje.
Erg leuk!
Gaaf dat we op dezelfde plaats zijn geweest. Ik vond het echt super daar. Fijne mensen en een prachtige natuur. Wat wil je nog meer....
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

wij zijn wel op meer dezelfde plekken geweest, Sander ;) Kan me vaag een gammel tafeltje aan de Mekong herinneren 8-)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ja inderdaad daar ook. Dat was een leuke forum meeting 8-)
Hink

Bericht door Hink »

bayofislandscampers schreef:Ja lachen he een bericht uit 2005! En ook lachen....1 week voor het Noord eiland.....
Beide eilanden heb je minimaal 3 weken nodig om enigzins goed te verkennnen! :Y

Blijf ergens eens twee dagen en geniet! in plaats van rijden rijden en nog eens rijden ^O^

Oh dat ben ik niet met je eens hoor. Ik heb ook overal dit soort discussies...
Wij hebben in 23 dagen heel nieuw zeeland gezien en hebben slechts twee dagen gehad waarop we lang gereden hebben.(Van Tongariro naar Wellington en van Omarama naar Christchurch)

Je hoeft echt niet te haasten, wij waren op rijdagen steeds rond 4 uur op een camping (en zijn echt geen ochtendmensen) het is een kwwestie van goed plannen vooraf. Je kunt dan echt heel lekker rondreizen en veel zien.

Wat is het trouwens dat veel mensen het Noordereiland zo onderschatten? je hoort het vaak he, dat ze kort op het noordereiland blijven omdat het Zuidereiland zoveel mooier is. Natuurlijk is het zuider mooi en heerlijk rustig. Maar op het Noordereiland zijn zoveel mooie plekken. Rotorua, Tongariro, Coromandel, Bay of Islands noem maar op. Echt prachtig joh!!
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Hink schreef:
bayofislandscampers schreef:Ja lachen he een bericht uit 2005! En ook lachen....1 week voor het Noord eiland.....
Beide eilanden heb je minimaal 3 weken nodig om enigzins goed te verkennnen! :Y

Blijf ergens eens twee dagen en geniet! in plaats van rijden rijden en nog eens rijden ^O^

Oh dat ben ik niet met je eens hoor. Ik heb ook overal dit soort discussies...
Wij hebben in 23 dagen heel nieuw zeeland gezien en hebben slechts twee dagen gehad waarop we lang gereden hebben.(Van Tongariro naar Wellington en van Omarama naar Christchurch)

Je hoeft echt niet te haasten, wij waren op rijdagen steeds rond 4 uur op een camping (en zijn echt geen ochtendmensen) het is een kwwestie van goed plannen vooraf. Je kunt dan echt heel lekker rondreizen en veel zien.

Wat is het trouwens dat veel mensen het Noordereiland zo onderschatten? je hoort het vaak he, dat ze kort op het noordereiland blijven omdat het Zuidereiland zoveel mooier is. Natuurlijk is het zuider mooi en heerlijk rustig. Maar op het Noordereiland zijn zoveel mooie plekken. Rotorua, Tongariro, Coromandel, Bay of Islands noem maar op. Echt prachtig joh!!
Wat ik ook een mooi gebied vond is het uiterste noorden van het Noordereiland. Er wonen ontzettend weinig mensen en het is er ruig en de natuur heeft op veel plaatsen vrije ruimte.
kewinbrandsma

Bericht door kewinbrandsma »

Je land waarschijnlijk in Auckland.. Als je dan toch dicht bij bent zou ik ook naar cape reinga gaan, het noorderlijkste punt van NZ.. Staan vast wel wat fotos op google.. zou er met zon ondergang naar toe gaan, bekijk ze maar eens is echt heel mooi !!!
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

kewinbrandsma schreef:Je land waarschijnlijk in Auckland.. Als je dan toch dicht bij bent zou ik ook naar cape reinga gaan, het noorderlijkste punt van NZ.. Staan vast wel wat fotos op google.. zou er met zon ondergang naar toe gaan, bekijk ze maar eens is echt heel mooi !!!
Dat bedoelde ik dus met het noordelijke deel. Erg de moeite inderdaad. Ik kwam 's avonds aan en pikte de zonsondergang net mee. Dat was erg de moeite waard.
martinexena

Bericht door martinexena »

Misschien dat de info op onze website je kan helpen. Er is ook info over een leuke verblijfplaats. Als je de bonus pagina invult krijg je bovendien nog een extraatje bij je aankomst. Dat is aardig meegenomen.
Nieuw Zealand info en Film Locaties : http://www.loyaltoxena.com
Plaats reactie