Jaarticket? (Fully) flexible?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
pwibbelink

Jaarticket? (Fully) flexible?

Bericht door pwibbelink »

Hoi allen,

ik zal me eerst even voorstellen, aangezien ik voor het eerst op dit forum ben. Mijn naam is Philippine en begin januari 2011 vertrekken mijn man en ik voor een jaartje Zuid-Afrika.
We zitten op dit moment midden in de voorbereidingen en zijn ons o.a. aan t orienteren op een ticket. Liefst hebben we een rechtstreekse vlucht waardoor je al snel bij klm uitkomt. Nou lijkt het erop dat het fenomeen jaarticket is uitgestorven?? We zouden nou een flexibel ticket moeten boeken waarmee je voor 100 euro per ticket (!!) de terugreisdatum kunt wijzigen. Ze kunnen max acht maanden in het voren plannen en dus als we nu boeken zouden we een datum ergens in juni 2011 krijgen. En dit zouden we dan jan 2011 kunnen wijzigen naar een datum in dec 2011 of jan 2012. Maar daar betaal je dus voor! Het is toch niet mijn probleen dat zij niet langer van tevoren ons kunnen inboeken. Ik hoef geen flexibel ticket want ik weet prima wanneer ik terug wil komen. Wie kent dit probleem en is er een oplossing voor??

groeten!!
bolletjeom
Reisexpert

Re: Jaarticket? (Fully) flexible?

Bericht door bolletjeom »

er is geen oplossing voor.
en het is wel jou probleem. jij wilt een product kopen dat niet bestaat. Ik denk dat je eigenlijk blij mag zijn dat je voor "maar" 100 euro toch kunt krijgen wat je wilt in plaats van verplicht zijn om 2 retourtjes te kopen.

Mag ik brutaal zijn en vragen wat je een jaar gaat doen in Zuid-Afrika en hoe je dat gaat doen met visa?
Wij zijn onder lichte dwang het land uit gezet nadat we voor een derde keer probeerde binnen te komen voor een toeristenvisum in 1 jaar tijd.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
pwibbelink

Bericht door pwibbelink »

Wij gaan een studie volgen (www.vmc.co.za) en daartoe hebben we een studievisum aangevraagd.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ah, oh. dat scheelt 8-)
Hoor regelmatig mensen die denken gewoon een jaar naar een land te kunnen en wij hebben ondervonden dat Zuid-Afrika goed kijkt hoe vaak en hoe lang je in het land bent.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie