Waar Spaans leren in Zuid of Midden-Amerika?

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Simba
Vakantieganger

Re: Waar Spaans leren in Zuid Amerika?

Bericht door Simba »

Heet die school soms Simon Bolivar? Want daar ga ik (in Quito) in oktober een paar weken 'studeren'.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

nee, die heet ecole viajes. Maar ik ken Simon bolivar wel. Ben er een paar keer geweest en een keer met een weekend uitje van hen meegeweest. Leek me ook wel een goede school.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

@ ketting

Geen ervaring met buitenlandse scholen, maar waarom start je niet gelijk Spaanse les in Nederland.
Wij zullen ook in 2012 in Zuid Amerika zijn, maar ervoor in Azie.
Nu september starten wij een avondcursus 1e jaars Spaans,4 uurtjes per week op donderdag avond. Kost ons 130 Euro. 't nadeel is natuurlijk dat wanneer we ons eerste jaar erop zitten hebben we het nadien een 9tal maand niet veelvuldig kunnen gebruiken aangezien we dan in Azie/Oceanië zijn,maar zowieso zal er wel iets blijven hangen (hoop ik)

Dan kan je nadien nog steeds enkele lessen Spaans in Zuid amerika kan maar dan heb je al je basis.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Let je wel even op dat spaans, spaans (Castellano) en latijns amerikaans spaans (Español) wel een anders is.
Behalve uitspraak wat toch overal anders is zit het verschil in de grammatica. Je gebruikt in latijns-amerika Tu en Ustedes. Terwijl ze is spanje vaak vos gebruiken en vosotros.

Ben zelf meer voor ter plekke leren want dan moet je wel. Praten en luisteren is dan ook het belangrijkste. Terwijl hier in nederlands je toch meer lezen en schrijven krijgt.

La paz zou ik zeker niet kiezen om spaans te leren want is niet de meest lekkere stad om langer te blijven. Arequipa of Sucre zijn dan beter. Heb zelf in Cusco spaanse les gehad twee weken.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
ketting
Reisexpert

Bericht door ketting »

Ik heb in Nederland ivm met mn werk en andere verplichtingen echt geen tijd om op een vaste avond ergens heen te gaan om les te volgen. Ik zou wel van te voren al wat willen leren maar zie mezelf eigenlijk niet zo'n met zo'n les-cd in de auto :{ Het voordeel van daar leren is dat je het overal om je heen hoort en ziet en je het gelijk in de praktijk kunt toepassen.

Van de verschillende "soorten" Spaans was ik al op de hoogte. Geldt overigens ook voor de grote verscheidenheid aan dialecten.
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Dacht dat het vnl. met het dialect ofzo en uitspraak te maken had. Zal mij wel verstaanbaar kunnen maken denk ik.
Maar toch bedankt Tikva
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

zaratoestra schreef:Dacht dat het vnl. met het dialect ofzo en uitspraak te maken had. Zal mij wel verstaanbaar kunnen maken denk ik.
Maar toch bedankt Tikva
Dat is ook zo. Spaans Spaans en Zuid Amerikaans Spaans verschilt idd (dat verhaal over vosotros, ustedes etc.). Belangrijkste is eigenlijk dat je vooral NIET Spaans gaat leren in Argentinie/Chili. Moeilijk te verstaan, en rare uitspraak. "ll" wordt bv in Buenos Aires uitgesproken als "zj" ipv "j". Iedereen weet dat maar toch zijn er dombo's die toch in BA Spaans gaan studeren :-)

ps. @Tikva: "Castellano" is voor zover ik weet geen "apart" soort Spaans hoor (of bedoel je het Catalaans in Catalonie? Dat is idd WEL anders). Het is gewoon het woord dat de Chilenen en Argentijnen gebruiken voor de Spaanse taal.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Tikva schreef:Let je wel even op dat spaans, spaans (Castellano) en latijns amerikaans spaans (Español) wel een anders is.
Behalve uitspraak wat toch overal anders is zit het verschil in de grammatica. Je gebruikt in latijns-amerika Tu en Ustedes. Terwijl ze is spanje vaak vos gebruiken en vosotros.

Ben zelf meer voor ter plekke leren want dan moet je wel. Praten en luisteren is dan ook het belangrijkste. Terwijl hier in nederlands je toch meer lezen en schrijven krijgt.

La paz zou ik zeker niet kiezen om spaans te leren want is niet de meest lekkere stad om langer te blijven. Arequipa of Sucre zijn dan beter. Heb zelf in Cusco spaanse les gehad twee weken.
Nog even een correctie (ja, kom maar met die klappen _O- ). Vos ipv Tu wordt niet in Spanje gebruikt, maar in Argentinie :-). Rest klopt wel hoor.
HendrikHerman
Reiziger

Bericht door HendrikHerman »

Je zoekt een mooie stad waar weinig toeristen komen. Tsja, die zijn er niet zo veel. En scholen om Spaans te leren zijn veelal in steden waar meer te doen is en waardoor er altijd wel heel wat buitenlanders zijn. Cusco in Peru is een voorbeeld. Hoog toeristisch gehalte, flink wat talenscholen, veel buitenlanders. Dat hoeft geen bezwaar te zijn als je je op het Spaans wilt concentreren. Belangrijk is dat je bewust je omgang met buitenlanders zeer beperkt, want die gaan met elkaar toch maar Engels, enz. spreken. Daarnaast is het goed bij een familie in te trekken, dat kunnen taalscholen regelen, en dan veel contact te onderhouden met de familieleden en hun omgeving.
chantie_za

Bericht door chantie_za »

zeker doen dat spaans leren in zuid amerika! heb zelf in het begin van mijn reis gedaan en zoveel profijt van gehad! kijk eens bij amautaspanishschool.com, daar heb ik een intensieve cursus gevolgd en ze hebben verschillende scholen in zuid amerika. er zit vast wel een bij met een rustige stad! succes in ieder geval!
goedkoopvliegenclub
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door goedkoopvliegenclub »

Geen ervaring met Spaanse taallessen, maar wel met Zuid Amerika. Gezien het prettige (gematigde) klimaat lijkt Quito mij een goede lokatie om een langere tijd te verblijven
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
Marlies

Re: Waar Spaans leren in Zuid of Midden-Amerika?

Bericht door Marlies »

Ik ben op dit moment in Bolivia, Sucre en ben daar een maand spaanse les aan het volgen bij de school latin america de espanol. Het bevalt me erg goed, de stad is erg mooi en de mensen zijn super vriendelijk. De docenten die ik heb zijn ontzettend leuk, ze geven hele goede maar zeer intensiefe les. Sucre zelf vind ik persoonlijk een heerlijke stad om te starten. er zijn wel een aantal toeristen en een paar nederlandse cafes maar dat maakt het voor mij niet minder leuk. Engels spreken de bolivianen eigenlijk gewoon niet. ik woon ook bij een familie en dat is aan te raden want dan moet je wel spaans spreken.
ketting
Reisexpert

Bericht door ketting »

Ik heb Sucre ook op mijn lijstje met mogelijkheden. Bedankt voor de info!
nadiau

Qreply

Bericht door nadiau »

Ik ben inmiddels ook bezig met het oriënteren op een Spaanse cursus.
Ik zat zelf te denken aan Quito.. maar weet het nog niet helemaal zeker.. lastig om echt 'reviews' te vinden van mensen die hetzelfde hebben gedaan.
Wat raadden jullie overigens aan kwa tijd..? Ik zit te twijfelen tussen 3 en 4 weken.
Ik ga trouwens niet op doorreis, ik wil gewoon de taal graag leren..
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik heb een paar maanden in Quito gezeten om spaans te leren.
Weet wel een goede school. http://ecoleidiomas.andesk.com/
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie