Chiang Mai de moeite waard??

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Tatjana

Chiang Mai de moeite waard??

Bericht door Tatjana »

Mijn vriend en ik gaan bijna op reis en wij beginnen in Bangkok.
We twijfelen nog of we meteen richting ko chang en ko kood gaan, en daarna verder door naar beneden,
of dat we eerst naar het noorden gaan (Chiang Mai). Het is toch een hele rit naar het noorden en mijn vraag is
hoe jullie Chiang Mai hebben ervaren? De moeite waard? Of erg toeristisch en cliché om er naar toe te gaan?
Leuk om bij bergstammen te overnachten, de jungle te zien enz.

Ben benieuwd naar jullie verhaal!

Groetjes Tatjana
bolletjeom
Reisexpert

Re: Chiang Mai de moeite waard??

Bericht door bolletjeom »

Persoonlijk vind ik alles ten noorden (en oosten en westen) van Bangkok vele malen boeiender dan het zuiden.
Maar als jullie gaan voor een zon en eiland vakantie dan is het noorden misschien minder boeiend.
Als je intresse hebt in tempels, jungle en eventueel stammen dan moet je zeker naar het noorden
en....heel thailand is toeristisch en cliche om naar toe te gaan... ook koh Chang ;)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Ik vond Chiang Mai een heerlijke stad om te zijn! Van daaruit verschillende uitstapjes gemaakt onder andere naar het 3 landen punt.. de nachttrein vanuit Bangkok vond ik erg prettig slapen!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik vond Chieng Mai ook leuk, net als de bergen en de natuur eromheen. Ook Chieng Rai is leuk om te bezoeken.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
DeBoeb
Contacteer:

Bericht door DeBoeb »

Chang Mai is zeker de moeite waard.
Heb vanuit daar ook de Mae Hong Son Loop gedaan op een scooter.
Vanuit Bangkok kun je dan ook nog stoppen bij het mooie Sukhothai park

Ta-ta
Leodepeo
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door Leodepeo »

Wij hebben in Chiang Mai een massagecursus gevolgd en er dus een paar weken gebivakkeerd. De stad is een goede uitvalsbasis om (per scooter) dingen te gaan bekijken. Ook wij waren enthousiast over de nachttrein vanuit Bangkok.
Revolucion
Wereldreiziger

Bericht door Revolucion »

Hoi Tatjana,

Leuk dat je naar Thailand gaat, ik ben jaloers!

Wij zijn vorig jaar geweest en hebben 3 dagen Chiang Mai gedaan, de moeite waard hoor.
Je kunt er WAT bekijken haha, wel meer dan 1! Wij hebben ook 2 keer in Chiang Mai een massage genomen, heerlijk. Ook bij de vrouwengevangenis, staat in de LP geloof ik, was een leuke ervaring.
Heb je al acco in Chiangmai? zo niet dan moet je echt naar Julies Guesthouse, echt een aanrader. Ook het eten is er goed, heb hier de lekkerste schnitzel ooit op (op den duur komt de curry je neus uit).
Wij hebben ook nog olifanten gevoerd en gewassen in het Elephant Nature Park. Dit is echt een topervaring die ik nooit zal vergeten. Ik heb er zelfs met een 3 maanden oud kalfje mogen stoeien, ik durf bijna niet te zeggen wie er sterker was.

Verder kun je er de gibbon experience doen, op flinke hoogtes door de bomen roetsjen. we hebben het zelf niet gedaan, maar lijkt ons erg gaaf.Chiang mai wordt ook veel gebruikt als uitvalsbasis om 'pas ontdekte bergstammen' te bezoeken. Ieder zijn ding!

Nou hopelijk heb je er wat aan, andere horen we het wel.Hoe ga naar ChiangMai? vergeet de nachttrein niet!

groetjes
Rimmeltje
Reiziger

Bericht door Rimmeltje »

Ik vond Chiang Mai ook erg leuk! Zat eerst ook te twijfelen of we er wel heen moesten gaan, het is inderdaad best een eind reizen vanuit bangkok, maar uiteindelijk is het ons niet tegengevallen... :)
Wij hebben een trekking gedaan van 3 dagen daar wat echt geweldig was! We hadden een hele leuke groep én gids waar we de laatste avond van de trekking nog mee op stap zijn gegaan, best pittig, maar absoluut de moeite waard.
Ook zijn we naar de tempel op de berg geweest en bij het parasollenmaken, heel indrukwekkend.

Ik wil je wel graag een tip geven vanuit onze ervaring; boek geen pakket bij een reisbureau in Bangkok. Laat je niet door een tuktukker naar verschillende reisbureautjes brengen die zogenaamd vanuit de overheid werken of zorg ervoor dat je zwaaaaar afdingt op de prijzen die ze je aanbieden om naar Chiang Mai of andere bestemmingen te gaan.

De gibbon excperience hebben wij ook niet gedaan, maar leek me wel heel gaaf :)
Er zit trouwens ook een Falafel restaurant in Chiang Mai, wat gerund wordt door een Nederlandse vrouw en haar (ik denk Thaise) man, ook zeker de moeite waard. De saturday en sundaymarkets zijn trouwens ook leuk om eens te zien.

Veel plezier!!
Tatjana

Bericht door Tatjana »

Rimmeltje schreef: De gibbon excperience hebben wij ook niet gedaan, maar leek me wel heel gaaf :)
Er zit trouwens ook een Falafel restaurant in Chiang Mai, wat gerund wordt door een Nederlandse vrouw en haar (ik denk Thaise) man, ook zeker de moeite waard. De saturday en sundaymarkets zijn trouwens ook leuk om eens te zien.
Bedankt voor alle tips! We zijn overtuigd en gaan zeker naar Chiang Mai! En we houden van falafel, dus dat restaurant gaan we zeker opzoeken! Bedankt voor de tip!
Rimmeltje
Reiziger

Bericht door Rimmeltje »

Volgens mij heet het Jerusalem Falafel ofzo!

Veel plezier :)
Margot Bendijk

Bericht door Margot Bendijk »

Ik sluit me aan bij een ieder hierboven - een bezoekje aan Thailand is niet compleet tenzij je ook het noorden bezoekt. Ik ben er persoonlijk met de nachtbus naartoe gegaan vanaf Ayutthaya (geen aanrader - tenzij je van gebroken nachten houdt). Het stadje zelf is leuk, een jungle trekking hoort zeker op het programma en per scooter vanaf Chiang Rai richting de Golden Triangle vond ik ook erg leuk om te doen. Veel plezier!
vanmij81

Bericht door vanmij81 »

Absoluut, Noord Thailand vind ik persoonlijk zóveel beter dan het zuiden. Alleen lees ik dat jullie de Gibbon Experience noemen. Ik heb hem vorig jaar gedaan: fantastisch!!! Maar het is niet in Chang Mai.... voor de Gibbon Experience moet je eerst naar Noord-Laos (Houay Xai om precies te zijn). Is toch weer een reisje van zo'n 6 uur :) Veel plezier daar!
Laatst gewijzigd door vanmij81 op 07 okt 2010 09:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ben ik dan echt de enige die Chiang Mai echt niets vond :X . Maar een saai plaatsje hoor. We zijn naar de dierentuin geweest en hebben een kook en massage curus gedaan en dat was nog alleen omdat we een vlucht geboekt hadden anders waren we na 1 dag weer weg geweest.
Wellicht komt het omdat we net uit Laos kwamen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Hierboven hebben velen het over de Gibbon experience in Chieng Mai, maar bij mijn weten zit de Gibbon experience in Laos. Of heeft Chieng Mai tegenwoordig een vergelijkbare attractie?
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Ben dit ook al een paar keer tegengekomen in berichten. Ik ben het tijdens zoeken op internet 'op gibbon experience' nog niet tegengekomen in CM. Bedoelen ze niet gewoon: Thailand bereizen en dan vlug een oversteekje om te gaan zip-linen.

Vind het trouwens echt veel geld als je het pakket en de prijs die je er voor betaald in overwegen neemt.
Plaats reactie