Rondreis Thailand november 2010

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Jaap

Rondreis Thailand november 2010

Bericht door Jaap »

Hallo!

Vooralsnog ga ik alleen op reis naar Thailand. A.s weekend ga ik boeken en wil dan 1 november vertrekken en dan op 30 november weer in Nederland zijn.

Vanavond heb ik het onderstaande plan gemaakt:
- Bangkok
- Ayuthaya
- Chiang Mai
- Chiang Rai
- Kanchanaburi
- Phuket
- Kho Phi Phi
- Kho Lanta
- Kho Samui
- Kho Tao
- Kho Phangnan
- Bangkok

Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn; reis, route, tijdsindeling en wellicht hebben jullie nog leuke tips of anders misschien een locatie die ik absoluut moet zien!!

Ben benieuwd naar jullie reacties!

grtn. Jaap!
bolletjeom
Reisexpert

Re: Rondreis Thailand november 201

Bericht door bolletjeom »

hi

over het algemeen is het praktischer om een nachttrein vanuit Bangkok te nemen naar Chiang Mai en een dagtrein vanuit Chang Mai naar Aythaya dan om eerst ayuthaya te doen en vanuit daar met de dagtrein naar Chang Mai te gaan. Don't ask me why, weet niet meer precies waarom...volgens mij iets met heel laat aankomen of heel vroeg vetrekken ofzo.
De dagtrein is wel een hele lange zit hoor! leuk overigens maar wij kwamen toch in het donker aan.

Chiang rai is wel grappig maar waarom wil je daar heen? het is geen echte must op een korte trip.

je wilt veel eiland in maar een maandje. Ik zou keuzes maken en langer op 1 plek blijven. Vervoer tussen die plekken vreet tijd.
Ik weet niet wat je hoopt te beleven in het zuiden. WIl je ranzig vermaak en 6 macdonaldsen op een rij dan moet je naar Phuket gaan. Anders sla je het beter over.
Ko Samui is ook een reeks resorts. Ko Tao is veel meer een relaxed backpackers eiland. Kijk ook even de seizoenen na. Is het stormseizoen aan die kant van thailand dan al begonnen of nog net niet???
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jacky

Bericht door Jacky »

Mijn ervaring is dat het ok is om een globale planning te maken, maar je er niet te vast aan te houden. Je komt zoveel tegen en ook mensen die leuke adviesen hebben dat het goed is om daarvoor open te staan.
Zo'n reis gaat er bij mij vooral om dat ik veel zie, ervaar, maar ook vooral gevoel van vrijheid heb.
Volg je gevoel! :)
Laura Alblas
Contacteer:

Bericht door Laura Alblas »

Vanuit Ayutthaya kun je ook met de nachttrein naar Chiang Mai. Moet je wel van houden natuurlijk en echt lekker slapen doet t niet onder het TL-licht :)

Zelf zou ik Phuket ook overslaan vanwege onderstaande redenen. Er zijn genoeg mooie plekken te vinden in Thailand die nog niet verpest zijn door het massatoerisme. Ruil het bijvoorbeeld om voor een bezoek aan het Khao Sok National Park, dat vond ik zelf een grote aanrader (maar kijk wel uit voor de bloedzuigers! juk!).

Met een bezoek aan de eilanden aan de oostkust van Thailand zou ik in november nog wat terughoudend zijn. Wij waren er ook in november en uitgerekend dan is het daar regenseizoen. Heel de dag zeikende regen! Nou, dat verstoort het beeld van een idyllisch Bounty-eiland wel enigszins ;)

Maar anyway, ik weet zeker dat je een mooie reis gaat maken! Thailand is een fantastisch land!
Limitless undying love which
shines around me like a million suns
It calls me on and on across the universe
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Khao sok is een goed alternatief! mooi Nationaal park.
Ik was er afgelopen juli en ik heb geen bloedzuiger gezien. Dat hangt dus ook af van het seizoen
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jaap

Bericht door Jaap »

Super om jullie reacties te lezen!
Voor mij moet het een rondreis zijn waarin ik zoveel mogelijk kan zien (ondernemen) dit op een eiland met veel mogelijkheden.

De reden waarom ik zoveel eilandjes aan wil doen weet ik eigenlijk ook niet, misschien omdat ik een globale route heb opgesteld?! maar idd ik wil wel even een paar dagen lekkere relax op een eiland hangen! gewoon ff ontspannen..

Phuket wil ik aan doen omdat ik toch ook wel even onder de mensen wil zijn (massaal) maar misschien is dat gezien de planning?! niet handig en daarnaast doe ik Bangkok ook 2 keer aan dus ach...

Zijn er nog andere plekjes die ik sowieso nog moet aandoen?????!
Plaats reactie