Vrij reizen in Azië

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Nickysz

Vrij reizen in Azië

Bericht door Nickysz »

Beste medereizigers!

Na een oefenreis in Thailand, heb ik nu plannen om in nov/dec 2010 voor een aantal maanden terug te gaan naar Azië. Het liefste zou ik in India beginnen, via Thailand Laos en Cambodja bezoeken en daarna doorgaan naar Indonesië. Hoe meer reisverhalen ik lees, hoe enthousiaster ik word. Maar tegelijkertijd ook triester.... Iedereen heeft van die halleloeja verhalen, maar over de ellende van tickets en visa wordt niet gesproken.

Het liefste boek ik alleen een ticket richting Delhi en een terugvlucht vanuit Indonesië, zodat ik alle vrijheid heb om plannen te wijzigen en mogelijkheden open te houden. Een soort van op-de-bonnefooi-richting-Azië. Wil absoluut niet retour vliegen vanuit India.

Als ik zo de visa vereisten voor bijvoorbeeld India bekijk, dan heb ik het idee dat op de bonnefooi richting Azië gaan niet meer echt haalbaar is (men eist een retourdatum/ticket). En wat voor ticket kan ik het beste boeken? Er wordt veel over geschreven, maar het antwoord waar ik naar zocht heb ik nog steeds niet kunnen vinden. Ben ik nu zo dom, zijn jullie zo slim of gaan de meeste mensen maar voor een beperkte tijd naar 1 land? Op een reisbijeenkomst in Utrecht werd mij Emirates aangeraden, maar het wijzigen van een vluchtdatum schijnt EUR 100 te kosten. Veel te veel als je bekijkt hoe lang je met dat geld in Azie rond kan komen.

Bedankt voor het meedenken alvast ....!
bolletjeom
Reisexpert

Re: Vrij reizen in Azië

Bericht door bolletjeom »

jij bent niet dom en wij zijn niet slim
Er zijn wat dingetjes die je kunt proberen. Als je verder leest en vraagt op het forum dan kom je al een hoop te weten.
Laat je niet afschrikken door de hoeveelheid info waar je even doorheen moet. Dat hoort er nu eenmaal bij.
Lekker vrij door azië reizen is er inderdaad niet meer bij. Je zult op de hoogte moeten zijn van de regels en daar naar leven.

Voor India weet ik niet wat een goede oplossing is. Je zou die vraag eens in het india topic moeten stellen.
Over het algemeen boeken mensen bij een lowcost airline een goedkoop ticket naar een volgend land. Soms gebruiken ze die niet eens.
Waar wil je heen na India?

Voor Thailand moet je voor een visum on arrival idd een ticket hebben maar je kunt ook van te voren een visum kopen (of gratis afhalen als de actie nog loopt) en dan hoeft dat niet. Laos kan bij de grens maar niet langer dan 30 dagen. zelfde voor Cambodja. Maar let op! als je over land Thailand binnen komt krijg je maar 15 dagen.
Voor indonesië haal je het beste van te voren een visum. Bewijs dat je het land weer uit gaat kan ook een bootticket zijn
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Nickysz

Bericht door Nickysz »

Mijn reisplan is vliegen naar India, daar zo'n twee maanden rondreizen. Vervolgens doorvliegen naar Bangkok en de ronde via Laos/Cambodja maken. Na zo'n zes weken vanaf Bangkok doorvliegen naar Indonesië (Bali) en na 1 maand terugvliegen vanaf Bali.

Visa technisch zie ik het gedeelte Thailand/Laos/Cambodja wel zitten; makkie!
Maar blijft het moeilijkste over ... tickets. Een retour is vaak goedkoper dan een enkele reis, dus het liefste zou ik een soort combinatieticket hebben met de vluchten Nederland/Delhi/Bangkok/Bali om de kosten wat te drukken. Bestaat dit? Dan heb ik ook voor de verschillende visa aanvragen een aantoonbaar bewijs dat ik weer verder reis.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik ben geen expert maar volgens mij bestaan die niet.
Je kunt ook lowcostairlines achter elkaar plakken. dat hoeft dan niet zo duur te worden. Ik denk dan aan india naar bkk en bkk naar indonesie.
Ik ben alleen niet thuis in India. Maar airasia moet volgens mij wel betaalbare tickets hebben voor bkk naar indo
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Ik vraag het even na bij een vriend van mij , maar volgens mij bestaan er wel relatief goedkope tickets india-Singapore en dan zit je zo in bangkok.
Nickysz

Bericht door Nickysz »

Ik wacht je bericht af! ...
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik heb het topic even verplaatst naar het Azië forum, aangezien het daar toch vooral over gaat.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Nickysz schreef:Ik wacht je bericht af! ...
Je kan toch ook zelf even google-en?

Op www.airasia.com kun je tickets van verschillende plekken in India naar Kuala Lumpur vliegen. Airasia verkoopt ook tickets van KL naar BKK en van BKK naar Indonesie,
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

airasia, tigerairways, silkair etc. depends on where you flying from.

Dit bericht heb ik teruggekregen van mijn Indische vriend die geregeld India- Kuala Lumpur of India-Singapore doet.

Nu dus maar de respectievelijke websites doorspitten.

Veel succes
Plaats reactie