Safari in Namibië of Zuid-Afrika per 4x4 in November?
Re: Safari in Namibië of Zuid-Afrika per 4x4 in November?
Bedankt voor je compliment.
Maar Namibie blijft bij mij ver boven Costa Rica uitsteken hoor en blijft van alle landen op nr 1 staan.
En wie weet komt Ethiopie later dit jaar op 1, maar dat moeten we eerst nog avonturen.
Maar Namibie blijft bij mij ver boven Costa Rica uitsteken hoor en blijft van alle landen op nr 1 staan.
En wie weet komt Ethiopie later dit jaar op 1, maar dat moeten we eerst nog avonturen.
Naar Ethiopië hebben we ook al gekeken.Maaike T schreef:Bedankt voor je compliment.

Mijn foto's en tribal-art:http://peter.international
Ach die vlooien zitten alleen in die tapijten in een paar kerken die we gaan bekijken. Ik heb inmiddels 4 mensen gesproken die er zijn geweest. Gewoon lange broek aan en je sokken over de broekspijpen, zodat de vlooien weinig kans hebben. En we hebben vlooienpoeder op ons lijstje staan. Misschien helpen die sprays ook wel waar DEET inzit. Ik ben diegene die altijd door alles wat maar steken kan wordt gestoken. Dus als we terug zijn hoor je horrorverhalen wel
Verder gaat de 29 daagse rondreis door het hele noorden, oosten (tot Harar) en het zuiden. We hebben er ontzettend veel zin in.

Verder gaat de 29 daagse rondreis door het hele noorden, oosten (tot Harar) en het zuiden. We hebben er ontzettend veel zin in.
Ik heb inmiddels begrepen dat de spray's met DEET voldoende zijn tegen de vlooien in die paar kerken en maak me geen zorgen meer.
Tenrec wanneer ga je in nov.?
Wij komen 10 nov. weer terug uit Ethiopie.
- bolletjeom
- Reisexpert
wanneer vertrek je ookalweer ? ( te lui om het op te zoeken)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
- bolletjeom
- Reisexpert
gaaf hoor. Ethiopie is in mijn wensen-top-10-lijst gekomen door al die verhalen van jullie en het nodige leeswerk wat ik daarna heb gedaan.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Het is ook een supervooruitzicht wat we hebben.
Inmiddels is geregeld dat we bij verschillende projecten langsgaan die op geen enkele manier door de overheid worden gesubsidieerd. waar we ladingen hulpgoederen mogen gaan afleveren.
Het wordt een reis met div. opdrachten en bijzondere ontmoetingen.
Inmiddels is geregeld dat we bij verschillende projecten langsgaan die op geen enkele manier door de overheid worden gesubsidieerd. waar we ladingen hulpgoederen mogen gaan afleveren.
Het wordt een reis met div. opdrachten en bijzondere ontmoetingen.
Hi ik had je vraag helemaal niet gezien.Maaike T schreef:Ik heb inmiddels begrepen dat de spray's met DEET voldoende zijn tegen de vlooien in die paar kerken en maak me geen zorgen meer.
We vertrekken 31 oktober en zijn 1 december weer terug in Nederland.
We zijn benieuwd naar de foto's en reiservaring van jullie reis!
groetjes Peter
Dan 'zien' we elkaar weer in dec.
Ga je een verslagje bijhouden? Zou wel leuk zijn. Ik ben in ieder geval benieuwd naar jullie ervaringen, foto's. En natuurlijk ook of jullie besmet raken met het Afrikavirus.
Ga je een verslagje bijhouden? Zou wel leuk zijn. Ik ben in ieder geval benieuwd naar jullie ervaringen, foto's. En natuurlijk ook of jullie besmet raken met het Afrikavirus.
We gaan natuurlijk wel weer heel veel foto's maken en een video. Een reisverslag zit er niet in. Meestal hebben we daar geen zin in en nemen we geen tijd voor.Maaike T schreef:Dan 'zien' we elkaar weer in dec.
Of het Afrikavirus toeslaat, daar zijn we ook heel benieuwd naar.
We hebben nu plannen om volgend jaar van 4 september tot 5 oktober naar Indonesië te gaan. We gaan misschien de vluchten boeken tijdens onze reis in Botswana/Namibië. We verwachten dat Airasia in die periode weer gaat stunten met hun prijzen, net zoals vorig jaar in dezelfde periode.
We denken erover om via Beijing te vliegen met Aeroflot. Daar verder met Airasia naar Kuala lumpur.
We denken dan een paar eilanden van Indonesië te bezoeken. We hebben ook al gekeken naar de mogelijkheid om Nieuwguinea te bezoeken.
Ons plan om naar Zuid-Amerika te gaan is stop gezet. Het aantal berichten over gewapende overvallen etc. deed ons besluiten een andere bestemming te zoeken.
Tja Indonesie......... wij zijn alleen naar Lombok geweest. Kennissen van ons zijn daar naar toe geemigreerd. Daardoor hebben we veel van het eiland gezien wat de 'doorsnee' toerist niet ziet. Staat ook op onze site, maar die foto's zijn slecht (nog niet digitaal). Maar het geeft wel een beetje een indruk wat we daar hebben gezien/ervaren. Het is een prachtig eiland, waar in verhouding weinig toeristen komen. Lombok is totaal anders dan Namibie. Namibie blijft nog steeds onze nr 1.
Hier ookMaaike T schreef:Namibie blijft nog steeds onze nr 1.

Ach ja, wie weet, als we onderweg zijn in Botswana besluiten we misschien wel volgend jaar ook naar Afrika te gaan.kohraya schreef:Hier ookMaaike T schreef:Namibie blijft nog steeds onze nr 1.(... versterkt door het 4x4 gebeuren)
Wat een luxe eigenlijk he: niet weten waar je heen wil.

Tenrec, je zult sowieso terug moeten naar Namibie, aangezien je minstens 3 x daar naar toe moet om van alles wat te hebben gezien. We dachten aan 2x ook genoeg te hebben, maar we hebben nog steeds niet alles gehad (o.a. moeten we de hele Caprivi nog doen).