wat mee tijdens de vlucht?

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Flow
Reiziger

wat mee tijdens de vlucht?

Bericht door Flow »

misschien heel knullig... maar ik weet niet wat ik aan boord mee mag nemen, hoeveel kilo, hoe lang ik van te voren in moet checken... weet iemand dit misschien wel?

ik vlieg 24 september met emirates van schiphol naar sydney via dubai.
Marije
Reisexpert

Re: wat mee tijdens de vlucht?

Bericht door Marije »

Als je online incheckt moet je 90 minuten van te voren aanwezig zijn. Als je op 't vliegveld incheckt moet je er eerder zijn, ik weet het niet meer precies, het staat wel ergens op de site van Emirates. Je kan er heel veel vinden, bijvoorbeeld bij de FAQ. Ik vlieg in januari precies dezelfde route als jij en mag 30 kg meenemen, veel he?! Ik weet niet meer precies waar ik dat precies gezien heb, maar volgens mij kun je het vinden bij 'manage a booking', dus dan moet je inloggen, zeg maar.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

er zit een verschil tussen wat je mee mag nemen en wat je mee wilt nemen...denk ik.
Het hangt van de maatschappij af maar over het algemeen mag je 10 kilo aan handbagage meenemen. Soms is het 7 kilo. Belangrijk is dat de koffer voldoet aan bepaalde afmetingen. (even googelen om op te zoeken)
Lang niet alle klein tassen voldoen aan die eisen.

Maar waarom zou je 10 kilo mee willen nemen als handbagage???

Wat ik persoonlijk in mijn handbagage heb zitten is het volgende:
paspoort en uitdraai van mijn vlucht
een vest en eventueel een paar sokken want het is altijd koud in een vliegtuig.
vloeistoffen in een appart plastic zakje en verpakkingen kleiner dan 100 ml. Denk aan kleine tube tandpasta, deo.
Niet alleen om je op te frissen als je uit het vliegtuig komt maar ook als je grote tas per ongeluk niet mee komt of je uren later vertrekt dan de bedoeling was.
Een schone onderbroek voor het geval dat mijn backpack een dag te laat is.
Een leesboek en vaak ook iets van een puzzel. Ik scheur altijd 2 blaadjes uit een boekje
een pen!!!! voor als je formulieren in moet vullen voor de douane!
oordopjes en een oogmasker zodat ik kan slapen terwijl mijn buurman zijn leeslichtje aan heeft of snurkt.
pilletje tegen reisziekte omdat ik daar zo lekker makkelijk op in slaap
Reisgids om in te lezen.
geld en bankpassen
fototoestel. vooral ook omdat die niet zo goed tegen de extrem koude kunnen in het ruim. Zelfde voor een laptop mocht je die mee willen nemen.
kopie verzekerings papieren

en op de terugweg......je huissleutels!!! niets irritanter dan je huis niet inkunnen omdat je bagage nog in een ander land staat!

Nu lijkt het misschien alsof je sowieso gescheiden gaat worden van je bagage maar dat is natuurlijk niet zo....maar als het wel zo is dan ben je tenminste voorbereid
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Kijk hier staat het over de 30kg bagage: http://www.emirates.com/nl/english/plan ... gages.aspx
merc
Wereldreiziger

Bericht door merc »

30 kilo inchecken ja, had ik ook gelezen.
7 kilo mag je zelf mee aan boord van 55x38x20...toch m´n tas nog eens meten, dat gaat ducttape worden! :9
Dee

Bericht door Dee »

Als aanvulling op bolletjeom: Wanneer je lenzen draagt is het handig om een klein flesje lenzenvloeistof mee te nemen zodat je de lenzen uit kunt doen als je ogen heel droog worden (en dat worden ze meestal bij langere vluchten). En voor de vrouwen die een anticonceptiepil slikken: deze zou ik ook altijd in de handbagage meenemen i.v.m. die bagage die heel af en toe wel eens zoek raakt zoals bolletjeom al aangaf.
bolletjeom
Reisexpert

oh, een sultana of een ontbijtkoekreep ofiets in die richting.
voor als de maaltijd in het vliegtuig te laat komt of tegenvalt maar vaak nog meer voor de eerste uren in het nieuwe land dat je spullen nog niet in een hostel staan, je nog niet gepint hebt en nog geen plek kan vinden om eten te kopen.
Flow
Reiziger

Bericht door Flow »

heel handig allemaal! komen gewoon dingen voorbij waar ik nooit aan gedacht had!!
danku!
lenzen had ik ook aan zitten denken hoe dat moest, maar ik denk gewoon dat ik in het vliegtuig gewoon mn bril opzet.
moeten vloeistoffen ook niet in een doorzichtige flacon?
bolletjeom
Reisexpert

de flacon hoeft niet doorzichtig zover ik weet. Het moet allemaal in een doorzichtig tasje. Ideaal is een ziploc diepvrieszakje!!!
Flow
Reiziger

Bericht door Flow »

owja en hoe zit het met mn gewone bagage..? hoeveel alcohol mag ik mee? ik heb geen zin dat mn flessen liquor leeg zijn gedronken door mn broertje als ik terug kom...
bolletjeom
Reisexpert

nou, dan zal je een andere plek moeten zoeken voor je drankvoorraad.
Je mag over het algemeen maar 1 liter drank meenemen in een gesloten nog niet aangebroken fles.
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

0_0 Als dat serieus de reden is dat je die drank mee wilt nemen, kun je dan niet gewoon een andere oplossing zoeken??? Bijvoorbeeld ehm...gewoon tegen hem zeggen dat 'ie van je spullen af moet blijven?
Flow
Reiziger

Bericht door Flow »

hij blijft er ook wel vanaf, alleen ik vind het zonde om daar flessen te kopen terwijl ik hier nog redelijk wat heb staan...
bolletjeom
Reisexpert

jezus flow! wil je serieus dat we je serieus nemen??? :X
je gaat echt niet de halve wereld over en met je eigen drank sjouwen. als je geld hebt voor een wereldreis moet er ter plekke ook af en toe wel een flesje drank vanaf kunnen. Anders moet je langer sparen.
Daarnaast zijn er maar weinig reizigers die het risico willen nemen van een breekbare glazen fles in hun bagage want op luchthavens gooien ze er flink mee
Tenrec
Reisexpert

Bericht door Tenrec »

Flow schreef: hoeveel alcohol mag ik mee?
Meen je dat nou echt of maak je een grapje. 0_0
Mijn foto's en tribal-art:http://peter.international
Plaats reactie