Reistips voor India

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
hariejak
Reisexpert

Reistips voor India

Bericht door hariejak »

hallo

ik zit in de voorbereidingsfase van mijn reis. Ik kom sowieso in Azie maar wil ik ook naar India?

Ik twijfel door de verschillende verhalen die ik overal lees.
Love it! or hate it!
Maar het trekt me wel....maar het stoot me ook af

wat vinden jullie van India?
hoeveel tijd kun je er doorbrengen voordat je heel graag naar een schoner land wilt? en welk gebied zou je dan het beste kunnen doen in die tijd?

groetjes Jeroen
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Ik heb enkel de provincie Rajastan gedaan en ben zo via Agra verder gereisd naar Varanasi.
Mijn mening: DOEN !
't Schijnt wel dat deze streek de minst erge van India zou zijn (?), ik vond er in ieder geval niks "hatelijks" aan. Kan ook aan mij liggen, maar ik was wel blij dat ik al wat vd wereld had gezien voordat ik deze reis maakte. Kwestie van niet te zeer geschokt te worden.

Altijd leuk trouwens om met je open slippers in een heilige koeievlaai te trappen :D
muutjepu

Bericht door muutjepu »

Hoi, ik ben ook 5 weken in India gweest. Het was mijn eerste land buiten Europa. Ik ben van Goa naar Rajasthan gereisd en ook naar agra en varanassi. vanuit daar naar Nepal toen naar Dehli en vanuit daar gevlogen naar China. India was te gek!! Het is zo een vrij hippie land. Tegelijk word je overdonderd door de kleuren geuren en eigenlijk alles. Al je zintuigen slaan op hol! De mensen zijn allemaal vriendelijk. Ik heb me nooit onveilig gevoeld. (ik was daar met een vriendin) Dit jaar ga ik er weer heen om het aan mijn vriend te laten zien want het is echt een belevenis. Je moet wel heel relaxed van aard zijn. Er zijn natuurlijk een hoop mensen die je wat willen verkopen. Die kunnen wel eens vervelend zijn maar gewoon blijven lachen. (wij zijn ook wel eens vervelend) Ook word je ziek. Maar ja heb je ook eens een dehlibelly gehad. Je moet ook tegen armoede kunnen want dat zie je heel veel om je heen. En voor koeien met grote hoorns moet je niet bang zijn. Nou ik hoop dat je gaat! Veel plezier Mu
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

In tegenstelling tot de andere posters vond ik India wel echt heel erg smerig en een schok. Aangekomen vanuit Nepal in Varanasi in straatjes vol afval, bedelaars, koeien, koeienvlatsen en allerlei mensen die van alles van je willen dacht ik echt waar ben ik nu weer beland, zo snel mogelijk weg.

Varanasi was gelukkig wel de ergste stad daarna werd het beter. Het hangt natuurlijk van jezelf af ik was nog dagelijks negatief verrast door de smerigheid terwijl mijn vriend er veel minder moeite mee had. Er is in India wel superveel mooie dingen te zien en de apartheid maakt het ook weer de moeite waard.

Zelf ben ik blij dat ik er nu als deel van een langere reis ben geweest. Want voor 3 weken vakantie, waar je gestressed van je werk in india aankomt zou ik totaal flippen.

Je kunt India wel heel goedkoop doen maar het het wel lekker als je ergens alleen goedkope ranzige kamers kan vinden je dan ook rustig een kamer van 10 EUR kunt nemen voor een keertje zodat je op je kamer tenminste wel ff rust hebt.

De meeste mensen gaan Varanasi gelijk naar Agra. Maar je kunt ook onderlangst een route doen die ik zeker aan zou raden. Dan ga je bijv. via Khajuraho (een aangenaam rustig plaatsjes vol bomen en prachtige tempels, plus vlakbij een national park), Gwalior (verlaten paleizen).
In Rajahstan zijn superveel forten wij vonden die mooiste en niet te missen die jan Jodphur.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
estelle
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door estelle »

Ik ben 1 Oktober met mijn vriend en zus begonnen aan onze wereldreis. Alleen mijn vriend wilde naar India, maar heeft ons overgehaald er heen te gaan. We zijn ook alleen naar Rajasthan gegaan. Van veel mensen heb ik gehoord dat ze het noorden mooier en meer cultuur en spiritualiteit vonden dan het zuiden.

In het begin vond ik al dat vuilnis en plastic op straat verschrikkelijk. Ik durfde ook niks aan te raken. Maar aan alles raak je gewend, en als je eens met wat mensen praat over hoe dat nou kan al dat plastic en vuilnis, of gesprekken over geloof, dan ben je zo uren aan het discussieren. India heeft mij over allerlei onderwerpen het meest aan het denken gezet.

Of het er nou aan lag dat India het land was waar we van start gingen. Of dat het gewoon aan India zelf ligt, maar ik zit nu in Vietnam en wil nu alweer terug naar India. Niet dat Vietnam niet leuk is, maar India vergeet je gewoon niet. Als je echt iets anders wilt, moet je naar mijn idee naar India gaan. Love it or hate it, India zal je nooit vergeten.
Tine_s
Contacteer:

budget & tips Indië (india)

Bericht door Tine_s »

Ik zou graag willen weten hoeveel de meeste mensen zoal in Indië uitgeven. (per maand)
Ik wil niet in hotels slapen, maar in de goedkope hostels en eten in de goedkope restaurantjes of op straat. Maar toch nog wel genoeg dingen zien.

En wat is de beste stad om te beginnen/landen? Delhi? Mumbai?

en algemene tips zijn ook altijd welkom.
Ik heb door Australie en Zuid oost azie gereisd, dus alleen in India zal ookgeen probleem zijn zeker ?

alvast bedankt !
estelle
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door estelle »

Ik ben mijn reis begonnen in india, en ben via Nepal door Zuid-Oost Azie getrokken. India was veruit het goedkoopste land en ik heb 300 tot 400 euro per maand uitgegeven.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ben via Nepal naar India gegaan en daarna naar Zuid-oost azie. Het goedkoopste Laos. Buiten het stukje luang prabang-vientianne maar iets van 10 EUR p.p. per dag. Dus als je echt voor prijs gaat is dat een aanrader.

In India hadden we een budget van 40 eur p.d. met zijn 2e. Dit hebben we ook bijna opgebruikt maar daar zit dan ook echt alles in. O.a. 2 keer een duur hotel (meer dan 20 EUR), entree taj mahal, panna national park, kamelensafari, shopping, pakje vesturen etc

We namen niet altijd de goedkoopste hotel. Je wil mischien ook niet altijd in de goedkoopste hotel wil slapen. In Delhi zijn alle goedkope kamers (minder dan 5 eur) echt vies, schimmelig, stinkende douches etc. Maar voor 10 eur konden we in het zelfde hotel met krotkamers ook een hele mooi kamer krijgen met privebadkamer, marmer vloer, tv etc... Als je dan moe bent is die 5 eur meer wel de moeite waard.
Laatst gewijzigd door Tikva op 19 feb 2008 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
estelle
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door estelle »

En het grote voordeel is het afdingen in India. Je kan zoveel meer afdingen tot de 'boosheid' grens dan in andere landen. Maar dan moet je ook echt echt goedkoop willen en daardoor misschien wel feelings 'hurten'. Ik ben daar zelf nooit zo goed in. Maar desondanks ging ik na India en Nepal in Bangkok afdingen en de eerste 3 verkopers liepen kwaad weg.
wrd
Vakantieganger

Re: budget & tips Indië

Bericht door wrd »

Zijn alle regio's in india gelijk of is de ene kostelijker verblijven als de ander? Ben zinnens via Delhi richting Kathmandu te trekken en later richting Z.O.-Azië maar wil mogelijk -indien India me wel bevalt- misschien daar eerst wat meer rondtrekken ook.
Hoelang kan je trouwens maximum in India verblijven met een toeristenvisum?
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Volgens mij is Indie toch Indonesie??
Of ben ik nu in de war?

gr van Moira
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

@ Moira Dat klopt.. maar de poster heeft het over Agra en Delhi dus ging ik er maar vanuit dat deze India bedoelde.

@wrd, met een visum maximaal 6 maanden. Let op vanaf het moment dat het visum ingaat, dat is dus de dag dat je het ophaald in NLD bij de ambassade, je kunt niet tbij de grens een visum krijgen. Wat betreft prijsverschil ik ben zelf alleen in het noorden geweest dus dat weet ik niet. Wel is er tussen steden een best groot verschil van de kwailiteit die je krijgt voor een kamer ook al betaal je dezelfde prijs.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

de poster komt dan waarschijnlijk uit België. daar noemen ze india ook Indië.
ik zal de titel even aanpassen
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
kohraya
Reisexpert

Re: budget & tips Indië (india)

Bericht door kohraya »

Om op de vraag van wrd terug te komen:
Tijdens mijn laatste reis door Rajastan, Agra en Varanasi spendeerde ik 13,5€ per dag per persoon (all in).
berghmans

Re: budget & tips Indië (india)

Bericht door berghmans »

Hallo,

Wij zijn twee avontuurlijke Belgen en vertrekken volgend jaar voor 4 maanden op wereldreis. We willen starten in India. En daarna via Zuidoost Azië door te reizen naar Australië. Is er iemand die dit al gedaan heeft , of een deel ervan en ons wil bijstaan met raad en tips. Dit voor planning en bezienswaardigheden.
Kan ons bereiken op berghmanstompetra@telenet.be . Zouden ongeveer 4 weken India willen plannen.
Dank u bij voorbaat :W
Plaats reactie