Reis gaat niet door, iemand suggesties?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
L-a-u-r-a
Reiziger

Reis gaat niet door, iemand suggesties?

Bericht door L-a-u-r-a »

Help, ik heb advies nodig!!
Door omstandigheden gaat mijn 3 weken naar Zuid Afrika en Mozambique niet door (ik zou volgende week woensdag gaan, ik hoorde het net). Ik loop hier al maanden naar uit te kijken, dus nu verdrietig en weet niet goed wat ik moet doen.

Het idee van helemaal niet weg dit najaar is geen optie, maar het moet in ieder geval niet te duur. Ik wil graag duiken en het moet wel een beetje leuk zijn om er als vrouw alleen te reizen (daarom twijfel ik een beetje over Egypte). Natuurlijk is zo'n all inclusive Egypte perfect kwa prijs, duiken en zon (ook een voorwaarde), maar misschien is Turkije ook een optie? Tickets naar Azie ed zijn op korte termijn natuurlijk erg duur, maar als iemand daar tips voor heeft...

En is iemand hier weleens bij de balie op Schiphol gaan staan waar je nog niet weet waar je heen gaat? Dat je bijvoorbeeld een uur van tevoren hoort dat je naar welke willekeurige bestemming dan ook gaat? Heb ik alleen van horen zeggen, klinkt wel avontuurlijk :)
bolletjeom
Reisexpert

Re: Reis gaat niet door, iemand suggesties?

Bericht door bolletjeom »

wat balen zeg!!
Is alsnog alleen gaan geen optie?? Want zuid-afrika is echt niet zo onveilig.
Maar als je graag wilt duiken dan begrijp ik je idee van Turkije ( en ook eigenlijk zuid-Afrika) niet helemaal.
Heb je er al eens aan gedacht om georganiseerd te gaan. En dan te verlengen aan de kust. Zo zou je op een veilige manier de hoogtepunten kunnen zien van bijvoorbeeld Egypte of Jordanië en dan aflsuiten met een verlenging aan de rode zee.
Niet dat die landen erg onveilig zijn maar in een groep heb je weinig hassle. Er zijn al reizen vanaf 8 dagen. Kan je Jordanië aanbevelen.
Ik denk dat je een redelijke kans maakt op een leuke korting als je op deze manier nu op het laatste moment een reis boekt. Terwijl als je nu een vlucht gaat zoeken je vrijwel zeker veel betaald voor een ticket. Waardanook naar toe

Ik vond turkije erg leuk. en dan met name de binnenlanden en richting het oosten. Je kunt er prima alleen reizen.

Ik heb geen ervaring met die schiphol actie maar het lijkt me ook erg leuk. Wel lastig om je tas in te pakken als je niet weet naar welk klimaat je kunt.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
L-a-u-r-a
Reiziger

Bericht door L-a-u-r-a »

Het is niet zo dat ik bang ben dat het onveilig is, maar de reden ligt een beetje gecompliceerd.. Te lang en warrig verhaal om op internet te plaatsen.
In Zuid Afrika kun je goed duiken en Turkije op plekken volgens mij ook best aardig. Daarnaast was mijn plan ook naar Mozambique te gaan om daar te duiken. Inderdaad balen, maar goed, er is nog genoeg te ontdekken.. Jordanie is ook goed idee!
bolletjeom
Reisexpert

nou ja, ik wilde er maar mee zeggen dat je Zuid-Afrika zeker ook alleen kunt bereizen maar als het nu geen optie is moet je het gewoon bewaren voor een andere keer.

Ik zou, in jouw geval waarschijnlijk gaan voor Egypte of Jordanie omdat je dan kunt eindigen aan de rode zee.
Of een combinatie van die landen of Syrie voor Jordanië. Misschien dat Tunesie ook nog iets is. zo'n hele goedkope aanbieding en dan zelf op pad.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

En misschien is ergens op de Balkan of in het zuiden van Europa ook een optie?

Voor het duiken is Maleisië misschien ook het overwegen waard? Er zijn wat opties die wel betaalbaar zijn.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik weet niet hoeveel je al van europa hebt gezien, maar zuid-europa zou ook leuk kunnen zijn. In landen zoals Malta, Italie etc kan je ook duiken. Zou zeker eens bij de lastminutes van bijvoorbeeld d-reizen enzo gaan kijken.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

bolletjeom schreef:wat balen zeg!!
Is alsnog alleen gaan geen optie?? Want zuid-afrika is echt niet zo onveilig.
Maar als je graag wilt duiken dan begrijp ik je idee van Turkije ( en ook eigenlijk zuid-Afrika) niet helemaal.
Heb je er al eens aan gedacht om georganiseerd te gaan. En dan te verlengen aan de kust. Zo zou je op een veilige manier de hoogtepunten kunnen zien van bijvoorbeeld Egypte of Jordanië en dan aflsuiten met een verlenging aan de rode zee.
Niet dat die landen erg onveilig zijn maar in een groep heb je weinig hassle. Er zijn al reizen vanaf 8 dagen. Kan je Jordanië aanbevelen.
Ik denk dat je een redelijke kans maakt op een leuke korting als je op deze manier nu op het laatste moment een reis boekt. Terwijl als je nu een vlucht gaat zoeken je vrijwel zeker veel betaald voor een ticket. Waardanook naar toe

Ik vond turkije erg leuk. en dan met name de binnenlanden en richting het oosten. Je kunt er prima alleen reizen.

Ik heb geen ervaring met die schiphol actie maar het lijkt me ook erg leuk. Wel lastig om je tas in te pakken als je niet weet naar welk klimaat je kunt.
Waar heb jij die Jordanie reis trouwens geboekt bolletje (je hebt daar toch groepsreis gedaan?)? Zie prijzen vanaf 950 Euro, maar ook eentje van 799. Reislust.nl....is daar iets mis mee?
bolletjeom
Reisexpert

ik ken reislust niet.
Ik heb toen met shoestring geboekt en was ook iets van 900 kwijt. Voordeel van shoestring was opzich dat je redelijk vrij was om dingen zelf te doen. Ik weet alleen niet of je bijvoorbeeld bij hun een strandverlenging kan boeken maar ik denk haast van wel.
Ik zal die reislust eens opzoeken en je vertellen waar ik denk dat het prijs verschil in zit.
bolletjeom
Reisexpert

een teamlid van reislust:
In 1995 richtte hij de reisorganisatie Shoestring op en hij leidde reisorganisaties als Koning Aap en Afriesj reizen.
boeiend! (serieus boeiend, niet cynisch boeiend)
- Ze hebben zelfs nederlandse reisbegeleiding. een pluspunt want de locale begeleider die wij hadden was a pain in the ..... omdat hij nogal dwingend was omdat alles voor hem draaide op commissie halen. een van de hoofdtaken van een nederlandse reisbegeleider is er voor te zorgen dat de locale gids dat niet flikt.
- ze hebben minder vertrek data
- de leeftijd van hun doelgroep ligt een stuk hoger ( maar jij past daar al in :P )
- ze werken met een excursie pakket dat je van te voren kunt kopen. (deed shoestring toe niet. volgens mij nog steeds niet). vaak is het zo dat het lastig is om dit later bij te boeken en ook duurder. Ik heb altijd het idee dat een excursie pakket soweiso duurder is dan wanneer je het ter plekke als groep (met groepskorting) zou regelen. Hou er zelf nooit zo van maar ach, op een reis van 8 dagen....

voor de rest zie ik weinig verschil. route is zo goed als gelijk. Moet ik wel bij zeggen dat de hotels bij shoestring al redelijk magertjes waren dus ben benieuwd in wat voor acco ze je voor dit bedrag stoppen.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

We gaan niet zeiken he....zo oud ben ik echt nog niet :-).

Heb niet direct plannen hoor, maar heb zo'n rondje Jordanie wel al een tijdje in mn gedachten voor het geval ik ergens een keer een weekje over heb. Betaalbaar en weer eens heeeel wat anders!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Jordanie is prachtig, ook qua duiken denk ik. Echter: ik zou geen week in Aqaba willen zitten om te duiken.... Je kan dan beter de grens oversteken en bv gaan duiken in Dahab, ik vond dat een fijn plekje voor vrouwelijke duikers zonder buddy.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
L-a-u-r-a
Reiziger

Bericht door L-a-u-r-a »

Even een update: het is een weekje Zuid-Frankrijk geworden. Helaas zonder duiken, maar in ieder geval goedkoop (bij kennissen op het terrein in een caravan overnacht en met Ryanair gevlogen). Overige vakantiedagen en geld spaar ik even voor een volgende mooie reis...
Plaats reactie