Ohra reisverzekering
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: OHRA doorlopende reisverzekering altijd mogelijk
Erik & Marije, bedankt voor jullie reacties.
De special Isis was in mijn berekening wat duurder dan de andere twee.
De oomverzekering kende ik nog niet. Inmiddels heb ik die bekeken en hij ziet er ook wel goed uit. Het scheelt behoorlijk wat in de kosten van de premie. Wel ligt het eigen risico daar een stuk hoger... Die is daar €250,- en bij de andere 2 ligt het tussen de €75,- en €100,- Scheelt best wel wat...
Het is dan de vraag of ik meer premie wil betalen en minder eigen risico of andersom...
De special Isis was in mijn berekening wat duurder dan de andere twee.
De oomverzekering kende ik nog niet. Inmiddels heb ik die bekeken en hij ziet er ook wel goed uit. Het scheelt behoorlijk wat in de kosten van de premie. Wel ligt het eigen risico daar een stuk hoger... Die is daar €250,- en bij de andere 2 ligt het tussen de €75,- en €100,- Scheelt best wel wat...
Het is dan de vraag of ik meer premie wil betalen en minder eigen risico of andersom...
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com
2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Oja, het is natuurlijk per persoon heel verschillend, hangt er vanaf hoe lang en wat je wel en niet mee wilt verzekeren, had ik ff niet aan gedacht!
Yvonnetje, bij stage ben je met de OHRA permanente reisverzekering wel verzekerd hoor.
Pagina 6 polisvoorwaarden, artikel 11.1.2
Ben zelf even op zoek naar een goede en vooral betaalbare verzekering voor m'n reis.... vooralsnog komt de OHRA permanente verzekering het best op me over. Wat een hel...dat polisvoorwaardenverhaal.
Zitten er trouwens nog nadelen/minpunten aan de OHRA-verzekering waar ik op zou moeten letten? Heb vooralsnog geen ervaring met doorlopende reisverzekering...maar ga nu 5 maanden reizen...en het blijkt dan wel handig om hem doorlopend te hebben...
Pagina 6 polisvoorwaarden, artikel 11.1.2
Ben zelf even op zoek naar een goede en vooral betaalbare verzekering voor m'n reis.... vooralsnog komt de OHRA permanente verzekering het best op me over. Wat een hel...dat polisvoorwaardenverhaal.
Zitten er trouwens nog nadelen/minpunten aan de OHRA-verzekering waar ik op zou moeten letten? Heb vooralsnog geen ervaring met doorlopende reisverzekering...maar ga nu 5 maanden reizen...en het blijkt dan wel handig om hem doorlopend te hebben...
volgens mij zitten er wel wat addertjes onder het gras hoor...ik kan me niet voorstellen dat de Ohra doorlopende hetzelfde dekt als bijvoorbeeld de duurdere Special isis of de globetrotter..?
Sowieso is het eigen risico wat je moet betalen bij de Ohra veel hoger en daarnaast kun je met de Ohra verzekering ook niet terug bij ernstige ziekte van familieleden maar alleen bij overlijden...en kun je daarna je reis ook niet meer hervatten, bij de special isis wel!
Ik heb na wat wikken en wegen de keuze gemaakt voor de Special isis verkzekering via Tunafish..die dekt ook parachute springen en andere gevaarlijke sporten!
Sowieso is het eigen risico wat je moet betalen bij de Ohra veel hoger en daarnaast kun je met de Ohra verzekering ook niet terug bij ernstige ziekte van familieleden maar alleen bij overlijden...en kun je daarna je reis ook niet meer hervatten, bij de special isis wel!
Ik heb na wat wikken en wegen de keuze gemaakt voor de Special isis verkzekering via Tunafish..die dekt ook parachute springen en andere gevaarlijke sporten!

- bolletjeom
- Reisexpert
@lorinda
Waar heb jij deze info vandaan? waar baseer je het op??
Het verschil tussen OHRA en ISIS is dat je bij ISIS mag werken
Bij de OHRA mag je naar huis bij ernstige ziekte én ook weer terug naar je bestemming als je na een begrafenis ofzo weer de draad wilt oppakken. Eigen risico is 100 euro.
Waar heb jij deze info vandaan? waar baseer je het op??
Het verschil tussen OHRA en ISIS is dat je bij ISIS mag werken
Bij de OHRA mag je naar huis bij ernstige ziekte én ook weer terug naar je bestemming als je na een begrafenis ofzo weer de draad wilt oppakken. Eigen risico is 100 euro.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
- bolletjeom
- Reisexpert
uit een oud topic:
Ik heb met de Ohra gebeld en heb een Officiele verklaring van ze gekregen (via public relations) dus niet zomaar iemand aan de telefoon die het niet snapt
Vraag 1:
Als mijn moeder komt te overlijden mag mijn partner dan mee naar huis voor de begravenis? en moet die partner geregistreerd zijn ofzo?
Ohra: Ja, je partner mag mee naar huis. Een partner is iemand met wie jij op reis bent. Dit mag ook een broer of vriendin zijn. Wat belangrijk is is dat jullie op dezelfde datum zijn vertrokken en dat je reispartner anders alleen achterblijft.
Let dus even op! Ze konden geen duidelijkheid geven wat ze zouden beslissen als je reispartner je bijvoorbeeld later is komen na reizen. En boek dus nooit tegelijk met vrienden of ouders ofzo een ticket want je partner mag dus niet mee naar huis omdat jij steun nodig hebt maar omdat ie anders alleen achter blijft.
Vraag 2:
Vergoeden jullie de vlucht van mij en mijn partner terug naar onze vakantie bestemming als we onze vakantie na de begravenis voort willen zetten?
Ohra: Ja, naar het land waar vandaan je bent terug gevlogen, niet naar het land waar je anders eventueel geweest zou zijn als je door gereisd was. Als jij aangeeft nog tijd te hebben voor vakantie gaan wij ervan uit dat dit zo is. Je hoeft verder niets te bewijzen.
Vraag 3:
Wat als mijn partner ergens anders is verzekerd?
Ohra: Dan moet hij zijn verzekering bellen en die zullen de terugreis dan vergoeden. Of die ook de weg terug weer vergoeden moet je daar na vragen.
Hetzelfde geldt ook andersom. Als een ouder vanje partner komt te overlijden bel je ons en dan regelen wij de vlucht terug.
lijkt mij allemaal duidelijk! Dit gaat dus over Doorlopende reisverzekering van de Ohra waarmee je 365 dagen aaneengesloten op reis mag
Bedoel je dat bij ernstige ziekte van familie terugkeer ook gedekt wordt? want ik heb begrepen dat het niet het geval is.. en waar zie jij dan in de polisvoorwaarden van ohra staan dat je kosten van terugkeer vergoed worden? want ik kan t zelf niet vinden...
Ik wil nl. wel de mogelijkheid om terug te keren als mn oma bijv. ernstig ziek zou worden....
Ik wil nl. wel de mogelijkheid om terug te keren als mn oma bijv. ernstig ziek zou worden....
- bolletjeom
- Reisexpert
lees mijn reactie van hierboven. Dat is een officiële reactie van de OHRA.
je kunt ze ook zelf bellen......
je kunt ze ook zelf bellen......
- bolletjeom
- Reisexpert
@ lorinda, reactie van net was wat kort. ben aan het werk
Van wie heb je begrepen dat je met een OHRA reisverzekering niet naar huis mag als je oma komt te overlijden???
Want dat is namelijk ongeveer de hoofdreden om een reisverzekering af te sluiten. volgens mij bestaan er niet eens reisverzekeringen die dat niet vergoeden.
Het weer terug reizen kan wel verschillen. vrijwel alle verzekeraars die een doorlopende verzekering aanbieden doen dit maar als je een tijdelijke verzekering hebt dan bijna nooit.
Ernstige ziekte is een breed begrip. Over het algemeen mag je alleen terug als iemand op sterven ligt. Dat is bij alle verzekeraars zo. én je moest dit niet al van te voren weten. Dus als iemand al terminaal is mag je niet naar huis als je zelf hebt besloten om toch op vakantie te gaan. Hoewel ik laatst nog mee heb gemaakt dat een verzekering daar niet moeilijk over deed.
Van wie heb je begrepen dat je met een OHRA reisverzekering niet naar huis mag als je oma komt te overlijden???
Want dat is namelijk ongeveer de hoofdreden om een reisverzekering af te sluiten. volgens mij bestaan er niet eens reisverzekeringen die dat niet vergoeden.
Het weer terug reizen kan wel verschillen. vrijwel alle verzekeraars die een doorlopende verzekering aanbieden doen dit maar als je een tijdelijke verzekering hebt dan bijna nooit.
Ernstige ziekte is een breed begrip. Over het algemeen mag je alleen terug als iemand op sterven ligt. Dat is bij alle verzekeraars zo. én je moest dit niet al van te voren weten. Dus als iemand al terminaal is mag je niet naar huis als je zelf hebt besloten om toch op vakantie te gaan. Hoewel ik laatst nog mee heb gemaakt dat een verzekering daar niet moeilijk over deed.
Hm...o.b.v. jouw info is terugkeer bij ernstige ziekte van familie dus niet gedekt bij ohra? dan kies ik toch liever voor een backpack reisverzekering die dit wel dekt!
- bolletjeom
- Reisexpert
waar lees jij dat ik zeg dat het niet gedekt is?Hm...o.b.v. jouw info is terugkeer bij ernstige ziekte van familie dus niet gedekt bij ohra? dan kies ik toch liever voor een backpack reisverzekering die dit wel dekt!
Ik zeg dat ernstig ziek een breed begrip is. Wil je zeggen dat je denkt dat je van Isis wel naar Nederland mag vliegen als een familielid een hartinfarct heeft gehad maar niet in levensgevaar is???
Dat zou me ernstig verbazen. Ik heb redelijk regelmatig te maken met dit soort gevallen en verschillende maatschappijen en de ongeschreven regel is: als iemand stervende is mag je naar huis. En sommige maatschappijen geloven je op je woord en sommige willen een telefoonnummer van een arts die kan bevestigen dat het een aflopende zaak is.
Mij vertelde een werknemer van de Ohra dat ik kon werken en dan via mijn werkgever verzekerd zou zijn. maar dat klopt dus niet?Yvonnetje schreef:Het moet dan wel echt om reizen gaan..,
Ik wilde ook bij OHRA bij mijn reisverzekering afsluiten, maar dit kon niet omdat ik ook ga werken/stage lopen. Wel jammer, want het scheelt een hoop.
Nu ben ik nog aan het twijfelen tussen de Europeesche en Mondial Assistance.
Qreply
Ja, een reisverzekering bij OHRA!
Nooit meer een verzekering bij de OHRA! . Beste mensen, dit is een waarschuwing:
Er zijn in Nederland betere verzekeringen, dan de OHRA.
Ik had een autoverzekering en reisverzekering afgesloten bij de OHRA. Ik ben met vakantie geweest in Roemenie in Bucuresti.
In Roemenie was mijn auto opengebroken en gestolen. Ik heb de hupdienst vande OHRA gebeld. Niets, OHRA liet mijn staan in Roemenie met geen geld op zak en ook niet getracht om mij snel naar Nederland te halen. Ook dat OHRA in Roemenie in steunpunt in Bucurest heeft, is niet juist. Ik ben bij het z.g.m. steunpunt geweest wat op de groene kaart stond, het was een adres waar 10 jaar geleden een benzinestation was. Beste mensen, alvorens jullie een autoverzekering of reisverzekering bij de OHRA afsluiten, check eerst op de OHRA daadwerkelijk deze steunpunten heeft.
Tot heden heeft de OHRA geweigerd om mijn de geleden schaden te vergoeden!
Bedankt OHRA. Wees eerlijk en maak geen valse reclame.
Delta Loyd en de verzekeringen van de Friesland Bank zijn de beste verzekeringen. Snelle hulp en concrete en efficiente hulpverlening.
OHRA moet zich schamen.
Nooit meer een verzekering bij de OHRA! . Beste mensen, dit is een waarschuwing:
Er zijn in Nederland betere verzekeringen, dan de OHRA.
Ik had een autoverzekering en reisverzekering afgesloten bij de OHRA. Ik ben met vakantie geweest in Roemenie in Bucuresti.
In Roemenie was mijn auto opengebroken en gestolen. Ik heb de hupdienst vande OHRA gebeld. Niets, OHRA liet mijn staan in Roemenie met geen geld op zak en ook niet getracht om mij snel naar Nederland te halen. Ook dat OHRA in Roemenie in steunpunt in Bucurest heeft, is niet juist. Ik ben bij het z.g.m. steunpunt geweest wat op de groene kaart stond, het was een adres waar 10 jaar geleden een benzinestation was. Beste mensen, alvorens jullie een autoverzekering of reisverzekering bij de OHRA afsluiten, check eerst op de OHRA daadwerkelijk deze steunpunten heeft.
Tot heden heeft de OHRA geweigerd om mijn de geleden schaden te vergoeden!
Bedankt OHRA. Wees eerlijk en maak geen valse reclame.
Delta Loyd en de verzekeringen van de Friesland Bank zijn de beste verzekeringen. Snelle hulp en concrete en efficiente hulpverlening.
OHRA moet zich schamen.
Verschil in OHRA en Europeesche verzekering (behalve prijs)
Oke even een klein vraagje.
Ik ga voor max een jaar naar Australie, een working holiday Visa ga ik aan vragen, nu mijn verzekering.
Je reisverzekering, komt boven op je eigen zorgverzekering neem ik aan?
Hoe kan het dat ik bij OHRA op 4 euro per maand uit kom, en bij de europeesche op 16 euro per maand?(en daar heb ik dan nog eens opties om dingen extra te verzekeren. met een max van 43euro per maand.
Het is denk ik goed dat ik eerst bij mijn zorgverkzekering(menzis) na ga wat ik allemaal vergoed krijg maak ik hier dus uit op? Verder had ik altijd een doorlopende reisverzekering(europa) van de Rabobank(interpolis) Wellicht dat ik die ga contacten wat ze mij te bieden hebben.
Ik ga voor max een jaar naar Australie, een working holiday Visa ga ik aan vragen, nu mijn verzekering.
Je reisverzekering, komt boven op je eigen zorgverzekering neem ik aan?
Hoe kan het dat ik bij OHRA op 4 euro per maand uit kom, en bij de europeesche op 16 euro per maand?(en daar heb ik dan nog eens opties om dingen extra te verzekeren. met een max van 43euro per maand.
Het is denk ik goed dat ik eerst bij mijn zorgverkzekering(menzis) na ga wat ik allemaal vergoed krijg maak ik hier dus uit op? Verder had ik altijd een doorlopende reisverzekering(europa) van de Rabobank(interpolis) Wellicht dat ik die ga contacten wat ze mij te bieden hebben.
- Kims
- Reisexpert
Re: Verschil in OHRA en Europeesche verzekering (behalve pri
Hi,
Realiseer je wel dat als je in Australie bent en je hebt de Nederlandse basisverzekering, dat je dan automatische onder het Australische Medicare systeem valt. Dat betekent dat minstens een groot deel van je medische kosten hoe dan ook gedekt zijn en je in noodgevallen altijd wordt geholpen in ziekenhuizen. Je moet dan wel je aanmelden bij Medicare met dit formulier: http://www.humanservices.gov.au/spw/cus ... 1010en.pdf
Maar voor die kleine bedragen die je hebt genoemd, is het wel slim om zo bijvoorbeeld alle extra's zoals bagage, repatriering etc. gedekt te hebben dmv een extra reisverzekering.
Groetjes
Realiseer je wel dat als je in Australie bent en je hebt de Nederlandse basisverzekering, dat je dan automatische onder het Australische Medicare systeem valt. Dat betekent dat minstens een groot deel van je medische kosten hoe dan ook gedekt zijn en je in noodgevallen altijd wordt geholpen in ziekenhuizen. Je moet dan wel je aanmelden bij Medicare met dit formulier: http://www.humanservices.gov.au/spw/cus ... 1010en.pdf
Maar voor die kleine bedragen die je hebt genoemd, is het wel slim om zo bijvoorbeeld alle extra's zoals bagage, repatriering etc. gedekt te hebben dmv een extra reisverzekering.
Groetjes
Travel is the only thing you buy that makes you richer!