Internationaal rijbewijs
Internationaal rijbewijs
Is het verplicht om in Australië een internationaal rijbewijs te hebben ??
- bolletjeom
- Reisexpert
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Internationaal rijbewijs
Ja is verplicht zoals bolletje om ook al schrijft.
- LovesStedentrips
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Inderdaad. Je kunt het gewoon bij de ANWB halen.
Heb je leuke tips over stedentrips?
Je kunt ze kwijt op http://www.mooistestedentrips.nl
Je kunt ze kwijt op http://www.mooistestedentrips.nl
Facebook comment
Period! Elk land in combinatie met legetimatie / nl rijbewijs
Idd verplicht. Ik zou hem ook halen, ik heb veel mensen gehoord dat ze hem niet gingen halen omdat het toch weer geld kost (15 euro). Ik denk dat de kosten die je hebt als je wordt aangehouden en je hebt hem niet nog wel wat meer kunnen zijn...
- bolletjeom
- Reisexpert
dat niet alleen. als je van plan bent een auto of camper te huren krijg je die niet mee als je geen internationaal rijbewijs kunt laten zien.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ik ga ´m ook halen en ik rij in Nederland niet eens.
Je weet maar nooit...
Ik zie mezelf al gaan, stuur aan de verkeerde kant, weghelften verwisseld...lol, ach ja, je weet maar nooit.
Je weet maar nooit...
Ik zie mezelf al gaan, stuur aan de verkeerde kant, weghelften verwisseld...lol, ach ja, je weet maar nooit.
Mijn ervaring is anders, heb in Australië een camper gehuurd (travellers autobarn) en die wilden alleen mn nederlandse rijbewijs zien. Van het internationale rijbewijs wilden ze niet weten. Maar dit zal ongetwijfeld verschillen per verhuurder!
Oh en links rijden valt best mee
. Als je eenmaal rijdt is er niks aan. Alleen ff opletten bij wegrijden, dan wilde ik nog wel eens de verkeerde baan pakken
.
Oh en links rijden valt best mee

Bij mij vroegen ze er ook niet om in Nieuw-Zeeland. Wel om het gewone rijbewijs. Ik heb het eigenlijk mijn hele reis niet nodig gehad maar het is niet zo'n grote kostenpost en wel handig om te hebben als er wat gebeurt in landen waar de taal een probleem is.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Dank jullie wel, het kost inderdaad vrij weinig dus wel handig om er gewoon een te kopen !
-
- Reiziger
Ik had een Internationaal rijbewijs tijdens mijn eerste jaar in OZ, maar bij de huur van auto's heeft er nooit iemand om gevraagd. Ook niet in NZ.
Het enige wat ze van mij wouden zien was mijn NLse rijbewijs.
Eigenlijk stelt de wet in OZ (iig QLD) dat als je langer dan 3 maand op dezelfde plaats bent, dat je dan een australisch rijbewijs dient te kopen. Maar daar moet je niet wakker van liggen, want er is toch niemand die kan controleren hoe lang je al ergens bent!
Het enige wat ze van mij wouden zien was mijn NLse rijbewijs.
Eigenlijk stelt de wet in OZ (iig QLD) dat als je langer dan 3 maand op dezelfde plaats bent, dat je dan een australisch rijbewijs dient te kopen. Maar daar moet je niet wakker van liggen, want er is toch niemand die kan controleren hoe lang je al ergens bent!
Home is where the heart is, away is where the soul sings!
Het is me in Oz een paar keer gebeurd dat ze in een hostel in plaats van een geldbedrag een ID-bewijs als onderpand wilden hebben. Ik geef dan liever een EUR 15 rijbewijs af dan mijn paspoort. Ook iets om rekening mee te houden?