Visum Indonesië
-
- Vakantieganger
Re: invullen visum; 1 ding onduidelijk, wie helpt mij?
Ok bedankt, euhm misschien domme vraag maar als ik hem hier heb geregeld moet ik er daar straks op het vliegveld dus ook nog wat mee of gewoon laten zien..? Ben zoals je merkt niet bepaald een ervaren reiziger dus is misschien wel een rare vraag...ik vlieg trouwens op jakarta heen en van bali terug...
- bolletjeom
- Reisexpert
hij komt in je paspoort te zitten en de douane bladert altijd door een paspoort om te zien of er een visum in zit
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Facebook comment
Hi! Ja dat betekent het inderdaad. Gewoon de gegevens invullen. Ze doen er niets mee maar willen het gewoon weten. Soort zelfde iets dat ik in Marokko in elk hotel moest invullen wat mijn beroep is.
Succes en heel veel plezier! Geweldig lan...d!
Succes en heel veel plezier! Geweldig lan...d!
-
- Vakantieganger
Re: iemand tips/ervaring met ticket airasia+visa regelen...
[/quote]
Ook hier heb ik ervaring mee... Alleen vliegt Air Asia niet rechtstreeks van Bali naar BKK, en dus zul je twee losse vluchten moeten boeken. Bali - Kuala Lumpur - Bangkok is een optie, of Bali - Jakarta - Bangkok. Houd er rekening mee dat dit ECHT twee losse vluchten zijn, je moet je bagage dus ophalen en opnieuw inchecken! Op zich geen probleem, maar je moet wel voldoende tijd in acht nemen om over te stappen!!!!
[/quote]
Jenny, destijds gaf je me bovenstaand advies; nou las ik het nog eens terug maar inmiddels heb ik ticket geboekt bij airasia. De heenreis vlieg ik van BKK naar Jakarta en terug van Bali-Bkk. Zoals staat vermeld op het e-ticket is het gewoon 1 vlucht, kan het niet zo zijn dat er dan gewoon passagiers instappen of moeten we daadwerkelijk opnieuw in en uit checken zonder dat dit vermeld staat??? We hebben het ook gewoon als 'rechtstreekse' vlucht geboekt..maar nu ik bovenstaande lees is het mij niet helemaal meer duidelijk...
Weet je zeker dat het niet mogelijk is inmiddels?
Ook hier heb ik ervaring mee... Alleen vliegt Air Asia niet rechtstreeks van Bali naar BKK, en dus zul je twee losse vluchten moeten boeken. Bali - Kuala Lumpur - Bangkok is een optie, of Bali - Jakarta - Bangkok. Houd er rekening mee dat dit ECHT twee losse vluchten zijn, je moet je bagage dus ophalen en opnieuw inchecken! Op zich geen probleem, maar je moet wel voldoende tijd in acht nemen om over te stappen!!!!
[/quote]
Jenny, destijds gaf je me bovenstaand advies; nou las ik het nog eens terug maar inmiddels heb ik ticket geboekt bij airasia. De heenreis vlieg ik van BKK naar Jakarta en terug van Bali-Bkk. Zoals staat vermeld op het e-ticket is het gewoon 1 vlucht, kan het niet zo zijn dat er dan gewoon passagiers instappen of moeten we daadwerkelijk opnieuw in en uit checken zonder dat dit vermeld staat??? We hebben het ook gewoon als 'rechtstreekse' vlucht geboekt..maar nu ik bovenstaande lees is het mij niet helemaal meer duidelijk...
Weet je zeker dat het niet mogelijk is inmiddels?
Re: iemand tips/ervaring met ticket airasia+visa regelen...
Sinds kort kan je rechtstreeks van BKK naar Indonesie vliegen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Als beroep vul ik altijd 'worker' of 'factory worker' in. Altijd veilig
Die dingen die je in moeten vullen gaan heel vaak helemaal nergens over. Ik heb zo vaak onzin opgeschreven..

Die dingen die je in moeten vullen gaan heel vaak helemaal nergens over. Ik heb zo vaak onzin opgeschreven..
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Visum Indonesie vanuit Maleisie
Hey allemaal,
Ik ben hard bezig met alle visumvoorbereidingen van mijn reis door azie.
Vanuit Maleisie wil ik naar Indonesie reizen.
En ik wil langer dan 30 dagen reizen in Indonesie.
Ik ben nu een beetje aan het rondspitten over verschillende fora en overal hoor ik verschillende dingen.
Op deze site wordt gezegd dat je niet een VOA kan verlengen en naar het buitenland moet.
Maar op de onderstaande site zeggen ze dat het juist wel weer kan.
http://indonesiepagina.nl/indonesie/IND ... onesie.php
En ergens schreef volgens mij Jenny dat ze haar visum in Maleisie had geregeld, ging dat om een 30 of 60 dagen visum? En als je deze wilt verlengen heb je dan wel of geen 'sponser' nodig. Daar worden ook verschillende dingen over geroepen.
weet iemand hoe de huidige situatie is?
gr
Buchi
Ik ben hard bezig met alle visumvoorbereidingen van mijn reis door azie.
Vanuit Maleisie wil ik naar Indonesie reizen.
En ik wil langer dan 30 dagen reizen in Indonesie.
Ik ben nu een beetje aan het rondspitten over verschillende fora en overal hoor ik verschillende dingen.
Op deze site wordt gezegd dat je niet een VOA kan verlengen en naar het buitenland moet.
Maar op de onderstaande site zeggen ze dat het juist wel weer kan.
http://indonesiepagina.nl/indonesie/IND ... onesie.php
En ergens schreef volgens mij Jenny dat ze haar visum in Maleisie had geregeld, ging dat om een 30 of 60 dagen visum? En als je deze wilt verlengen heb je dan wel of geen 'sponser' nodig. Daar worden ook verschillende dingen over geroepen.
weet iemand hoe de huidige situatie is?
gr
Buchi
Re: Visum Indonesie vanuit Maleisie
Een visum van 60 dagen is in Maleisie te regelen, maar net als voor een VOA heb je ook voor dit visum een ticket het land uit nodig. Dit kan o.a. in KL of Penang.
Voor verlengingen van visa van 60 dagen heb je normaliter een sponsor nodig.
Ok, bedankt voor je snelle reactieJenny schreef:Een visum van 60 dagen is in Maleisie te regelen, maar net als voor een VOA heb je ook voor dit visum een ticket het land uit nodig. Dit kan o.a. in KL of Penang.
en ik begrijp dat een sponser een persoon is met Indonesische nationaliteit die garant staat en verantwoordelijk is voor het verblijf van de toerist?
hoe kom je zo iemand tegen

heb je hier ervaring mee?
Ik heb wel een sponsor, maar daar heb jij niks aan.... Een sponsor moet een KTP hebben, en is bereid financieel en juridisch verantwoordelijk voor je te zijn. Je snapt wel dat niet iedereen daartoe bereid is - en terecht!
Bij een visumbureau kun je een sponsor kopen. Zelf even google-en, ik heb daar geen ervaring mee. Uiteraard kost dit geld, maar ze verlengen je visum dus het scheelt een paar ritje naar de kantor imigrasi.
Mocht je overigens maar 60 dagen willen blijven, den heb je geen sponsor nodig! Dat is echt alleen voor een visum voor 2-6 mnd.
Bij een visumbureau kun je een sponsor kopen. Zelf even google-en, ik heb daar geen ervaring mee. Uiteraard kost dit geld, maar ze verlengen je visum dus het scheelt een paar ritje naar de kantor imigrasi.
Mocht je overigens maar 60 dagen willen blijven, den heb je geen sponsor nodig! Dat is echt alleen voor een visum voor 2-6 mnd.
- bolletjeom
- Reisexpert
wij hebben een 60 dagen visum geregeld in Singapore. Daar konden we ook een ferry ticket kopen naar indonesie om aan te tonen dat we een ticket het land uit hadden en die konden we later weer terug brengen en geld voor terug krijgen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
- LadyHeather
- Reisexpert
aangezien ik bijna 4 maanden naar Indonesie hoop te gaan wil ik vanuit nederland een 60 dagen visum regelen en dan halverwege naar Kuala Lumpur vliegen en daar opnieuw een 60 dagen visum aanvragen. Nou is mijn vraag eigenlijk, hoe lang moet ik daar ongeveer voor uit trekken in Kuala Lumpur? Ik had het idee dat het al ergens op dit forum staat maar ik kan het niet terug vinden...
Een vriendinnetje van mij had na 2 dagen haar visum, is dat normaal? Ik wil natuurlijk niet mijn vlucht missen omdat mn visum nog niet klaar is maar heel veel langer in KL zijn dan nodig hoeft nou ook weer niet... Dacht zelf te gaan voor 5 of 7 dagen en dan kijken of ik iets leuks kan doen in (de buurt van) Kuala Lumpur als ik tijd over heb
Een vriendinnetje van mij had na 2 dagen haar visum, is dat normaal? Ik wil natuurlijk niet mijn vlucht missen omdat mn visum nog niet klaar is maar heel veel langer in KL zijn dan nodig hoeft nou ook weer niet... Dacht zelf te gaan voor 5 of 7 dagen en dan kijken of ik iets leuks kan doen in (de buurt van) Kuala Lumpur als ik tijd over heb

Selalu mencari...
Mijn info is oud, maar TOEN was het 1-3 dagen....
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Hallo,
Ik heb mijn visum in 2008 aangevraagd in Penang en dit was de ene dag halen de andere dag ophalen dus 2 dagen. Ze waren wel heel streng met het bewijs het land uit daar wilde ze ook een kopie van hebben.
Ik heb mijn visum in 2008 aangevraagd in Penang en dit was de ene dag halen de andere dag ophalen dus 2 dagen. Ze waren wel heel streng met het bewijs het land uit daar wilde ze ook een kopie van hebben.
Visum 60+ dagen voor Indonesie
Hallo!
Er is bij mij enige onduidelijkheid over een visum voor Indonesie, hopelijk kunnen jullie mij duidelijkheid geven over de opties.
Mijn vriend en ik gaan vanaf januari 6 maanden reizen door Azie. Op dit moment staat onze terugvlucht naar NL gepland op 30 juni vanaf Jakarta. We willen graag 3 maanden reizen door Indonesie en komen dan aan op 1 april.
Kan ik een 60 dagen visum aanvragen op de ambassade in Den Haag en die vervolgens verlengen in Indonesie met nog eens 30 dagen?
Hoe lang is het visum geldig na afgifte van de ambassade in Den Haag?
Bedankt alvast!
Yvette
Er is bij mij enige onduidelijkheid over een visum voor Indonesie, hopelijk kunnen jullie mij duidelijkheid geven over de opties.
Mijn vriend en ik gaan vanaf januari 6 maanden reizen door Azie. Op dit moment staat onze terugvlucht naar NL gepland op 30 juni vanaf Jakarta. We willen graag 3 maanden reizen door Indonesie en komen dan aan op 1 april.
Kan ik een 60 dagen visum aanvragen op de ambassade in Den Haag en die vervolgens verlengen in Indonesie met nog eens 30 dagen?
Hoe lang is het visum geldig na afgifte van de ambassade in Den Haag?
Bedankt alvast!
Yvette