Montenegro of Letland/Litouwen

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Montenegro of Letland/Litouwen

Bericht door Tikva »

Heb ik aug nog een weekje vakantie en wil dan van 5-7 dagen weg niet te duur, iets nieuws en wel een beetje relaxt want begin daarna met nieuwe baan maar moet ook wel weer een beetje spannend want volgende vakantie pas in 2011. Ga alleen, ben een vrouw :)

Al veel afgevallen maar zit nu te denken aan:
Letland en Litouwen (7dg) lijkt me nog niet zo toeristisch, vlucht maar 75 euro, veel hostels en mooie stadjes heb ik begrepen. Vraag me alleen af of er meer te doen is dan steden bekijken.
Een andere optie zou zijn Montenegro (6dg) is wel duurder vliegen (180) maar nog heel onbekend, er is strand en je kunt er duiken dus lijkt me wel relaxt. Ook mooie steden heb ik begrepen. Dus dat spreekt me wel aan, zijn er alleen wel genoeg hostels en andere backpackers?

Waar zou jij voor kiezen en waarom?
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

Re: Montenegro of Letland/Litouwen

Bericht door bolletjeom »

wat ik heb gezien van Riga smaakt naar meer!!
Maar ik hb verder geen vergelijkings materiaal.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Travel is life
Reiziger

Bericht door Travel is life »

Vorige zomer in Litouwen geweest, een mooi land die qua landschap veel op Finland lijkt. Voor de rest is Vilnius een heel gezellig onontdekte stadje. Litouwen is qua prijzen ruim goedkoper dan Nederland. Montengro ga ik in herfst heen, ik kan nu niet zeggen welk land het mooist is. Wel kan ik zeggen dat ik in Kroatie, Hongarije en Servië ben geweest, de landen in de "buurt" van Montenegro. Vooral Servië is getekend door oorlogs geschiedenis. Van vrienden heb ik begrepen dit nog meer het geval is in Bosnië en Montenegro. Het is maar waar je voor kiest :) Een vraagje, waar heb je goedkope vliegtickets naar Montenegro gevonden?
Reizen maakt je rijk.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Malev air (via boedapest) maar zie net :@ dat ik gisteren niet gezien heb dat de overstap niet dezelfde dag is maar een dag later.

Andere optie is gelijk alweer 250 euro.. Montengro zal het dus wel niet worden.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Als je ooit de kans krijgt naar Montenegro te gaan zou ik zeggen DOEN! Vind het echt een schitterend land, veel mooier dan wat ik van Kroatië heb gezien, De zee is mooi helder, de dorpjes/stadjes zijn leuk en het is gewoon een schitterende bestemming!

Letland/Litouwen ga ik samen met Estland deze zomer ontdekken dus daar kan ik nog niet veel zinnigs over zeggen!
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ben net terug uit Estland, Letland, en Lithouwen (en Helsinki). Vond Tallinn het minste (wel mooi, maar zooo veel foute Duitserss en Finnen; bad taste all over the place.....), dus Letland plus Lithouwen is een leuk rondje. Wat je in 7 dagen zou kunnen doen is Riga, dan naar de Curonian Split via Klaipeda (eiland met heel hoge duinen; google eens op Nida), en vervolgens naar Vilnius. Ook leuke dagtrips vanuit de steden. Trakai vanuit Vilnius is mooi en easy (30 minuten met de bus), en je kunt vanuit Riga oa dagje naar strand van Jurmala. 7 dagen is wel krap voor dit rondje.

Klaipeda is trouwens ook qua geschiedenis wel interessant. Wist niet een waar Pruisen ooit lag, maar ben er nu geweest = Kalinggrad + stukje Lithouwen (oa Klaipeda, voorheen Memel) :-)
roelopreis
Contacteer:

Bericht door roelopreis »

Ik had een ticket naar Kaunas (tweede stad van Litouwen) voor 36 euro via ryanair (tipje) ben daar met mijn neef 4 dagen geweest en dat is precies genoeg voor als je naar litouwen alleen wilt. Wij zijn nadat we aankwamen in Kaunas meteen door naar Vilnius gegaan met de bus en een 2 dagen gebleven, veel te zien! Ook nog naar Trakai Castle (zie foto) wat op de kaft van de lp staat. En nog naar Kaunas laatste dag, ook veel te zien!

Litouwen is dus echt een aanrader als je het op deze manier doet, dan zie je alles ;-) Ik heb een blog waarop ik een uitgebreid reisverhaal heb staan en de foto's, weet alleen nog niet of ik die hier mag neerzetten ;P anders moet je het even vragen dan geef ik hem :)

Afbeelding

///zie dat meer mensen het hebben dus ik zet mijn link onder mijn bericht haha :p Misschien heeft iemand er wat aan
Vind reisverhalen en foto's op http://aftertomorrow.org
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ooh leuk ga ik even lezen ^O^ ga de 21e naar Vilnius en daarna Riga.
Travel is life
Reiziger

Bericht door Travel is life »

Trakai Castle heb ik ook bezocht, een mooi plaatsje met schattig gekleurde huisjes. En markt, waar ik bij een kraampje een tas, een mooie exemplaar, heb gekocht die gemaakt was door verstandelijk beperkten. Wow, echt betaalbaar om te vliegen naar Kaunas!
Reizen maakt je rijk.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Trakai is inderdaad mooi. Maar waarom steeds vooral die steden?
Curonian Split/Nida is ook leuk voor de afwisseling. Bij deze de Paradise Dune (52m hoog) met Kalinggrad op de achtergrond.....
Bijlagen
Nida.jpg
Nida.jpg (39.69 KiB) 955 keer bekeken
Waldorf
Contacteer:

Bericht door Waldorf »

Montenegro is helemaal niet zo onbekend als je zou denken... De hele kuststreek is behoorlijk toeristisch met als uitschieters Budva en de baai van Kotor.
Het binnenland is minder toeristisch maar prachtig van natuur.
Ik ben een dikke week in Montenegro geweest, wat op zich genoeg was om te zien en doen waar ik zin in heb.
Als je interesse hebt, hier zijn mijn foto's: http://www.nicolasdecorte.be/category/i ... negro-2010

groeten.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Ik ben inmiddels in Montenegro en in Letland/Litouwen geweest en denk dat ik Montenegro nog net mooier vind als Letland/Litouwen het is alleen zo heel anders, Letland/Litouwen heeft een hele boeiende geschiedenis hele andere bouwstijlen en de natuur is ook compleet anders.. Hoop alleen van Montenegro dat het in de laatste 4 jaar niet te veel veranderd is..
Plaats reactie