Waar te zijn met Oud en Nieuw?

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
thelklutsen
Vakantieganger

Waar te zijn met Oud en Nieuw?

Bericht door thelklutsen »

Hallo,

Ik heb al meerdere topics gezien over Oud en Nieuw, maar deze gaan vrijwel allemaal over Sydney. Ik heb nog geen definitieve plannen voor oud en nieuw, maar de kans is groot dat het geen Sydney wordt. Tijdens een kort zoekrondje kwam ik er namelijk al achter dat zowel de beschikbaarheid als de prijzen niet erg gunstig zijn. Wel begrijpelijk, het is al bijna september.

Mijn vraag aan jullie, wat zijn nou nog meer prachtige plekken om Oud en Nieuw te vieren? Melbourne is voor de hand liggend, maar misschien hebben jullie nog een veel betere ervaring die in de buurt kan komen van Sydney!

Alvast bedankt ;)
Larissa Laus

Facebook comment

Bericht door Larissa Laus »

Hi!
Ik heb zelf oud en nieuw gevierd in Cairns. Haalt het natuurlijk niet bij zo'n geweldig vuurwerk als in Sydney plus de kans dat je niet droog blijft maar het was super gezellig. Uiteraard ligt het ook aan jezelf. Mij kan het niet zo veel schelen waar ik oud en nieuw vier, ik maak het overal wel gezellig. Plus mijn oudjaarsdag was the best ever. Snorkelen op het Great Barrier Reef, wat wil je nog meer :-)
willemvdwoude
Contacteer:

Re: Waar te zijn met Oud en Nieuw?

Bericht door willemvdwoude »

Vandaag de knoop doorgehakt en een hostel in Sydney geboekt! *O*
thelklutsen
Vakantieganger

Was dat nog voor een redelijk prijsje te doen dan? En in welk hostel zit je als ik vragen mag?

Ik zit nu zelf te denken aan Brisbane, ook omdat dat een beetje de uitgaansstad is. Voor een feest als Oud en Nieuw wil ik wel ergens zitten waar ook nog wat gebeurt natuurlijk.
willemvdwoude
Contacteer:

Bericht door willemvdwoude »

Hey,

De beschikbaarheid valt nog reuze mee! Je moet alleen niet via een hostelworld.com gaan zoeken maar de hostels zelf benaderen, dan zul je zien dat er nog plek zat is. Ik heb alleen wel gemerkt dat de prijzen soms belachelijk hoger liggen en je eigenlijk overal aann een minimaal aantal nachten zit gebonden.

Zelf heb ik geboekt bij http://www.bighostel.com Je hebt hier alleen wel een minimum van, schrik niet 14 nachten. Alleen de prijzen waren nu maar 11 AUD per nacht duurder dan normaal tarief. Zelf had ik al in gedachten om voor de kerst naar Sydney te gaan en het weekend na oud en nieuw weer weg, dus zat ik sowieso al op een nacht of 10, dus die 4 extra vind ik nou ook geen ramp. En veel hostels waren met een minimaal aantal nachten van 10 nogal duurder dan ik nu uit ben met 14. Ik snap dat als wanneer je snel even oud en nieuw wilt meepakken en dan weer weg dit geen optie is.

Ik heb nu besloten om wanneer ik in Sydney aankom zo snel mogelijk door te reizen en dan met de feestdagen Sydney door te spitten! Suc6

Willem
thelklutsen
Vakantieganger

Aha, die minimale verblijfsduur kwam ik inderdaad ook al tegen. Nou zouden we in die periode kunnen gaan werken natuurlijk, tenminste, de dagen na Oud en Nieuw, maar ik denk dat er al meerdere mensen op dit idee zijn gekomen. En 14 dagen lang in Sydney zonder te werken is mij net te lang, dat laat mijn budget niet toe ;)
Plaats reactie