Hoeveel en welk % Deet meenemen?
Hoeveel en welk % Deet meenemen?
Hallo,
Ik ga in januari 7 maanden op reis. Argentine en Chili en Z-O Azie. Nu vroeg ik me af hoeveel Deet ik mee moet nemen. En welk percentage, substantie ik het beste kan nemen.
Is deed in deze landen te krijgen?
Alvast bedankt!
Gr Sanne
Ik ga in januari 7 maanden op reis. Argentine en Chili en Z-O Azie. Nu vroeg ik me af hoeveel Deet ik mee moet nemen. En welk percentage, substantie ik het beste kan nemen.
Is deed in deze landen te krijgen?
Alvast bedankt!
Gr Sanne
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Hoeveel en welk % Deet meenemen?
zoveel mogelijk %
ik heb 50 bij me
Ik vind de busjes met een spuitpompje fijn. die gewone flacons moet je het spul eerst op je handen gieten en dan uit smeren. Met zo'n spray veel minder.
Let wel op dat je de zooi niet inademt en dus ook niet sprayen als je onder een ventilator staat. Ik heb het spul ook wel eens in een (deo-achtige) roller gezien. Dat lijkt me ook handig.
Hoeveel je mee moet nemen? ehm, 2 flesjes???
ik heb 50 bij me
Ik vind de busjes met een spuitpompje fijn. die gewone flacons moet je het spul eerst op je handen gieten en dan uit smeren. Met zo'n spray veel minder.
Let wel op dat je de zooi niet inademt en dus ook niet sprayen als je onder een ventilator staat. Ik heb het spul ook wel eens in een (deo-achtige) roller gezien. Dat lijkt me ook handig.
Hoeveel je mee moet nemen? ehm, 2 flesjes???
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Bedankt voor je zeer snelle reactie.
Ik zat zelf ook al aan zo'n spray te denken, dat werkt denk ik het zuinigste.
Is het in azie te krijgen? Want ik graag me af of ik genoeg heb aan twee flesjes....
Ik zat zelf ook al aan zo'n spray te denken, dat werkt denk ik het zuinigste.
Is het in azie te krijgen? Want ik graag me af of ik genoeg heb aan twee flesjes....
- bolletjeom
- Reisexpert
bij de 7eleven in Thailand koop ik altijd de sketoleen. de gele heeft Deet de groene niet.
ik vind gel juist fijner dan die pompjes, makkelijk te smeren. pompjes gaan bij mij om de een of andere reden altijd lekker 

ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Als ik het goed heb is er geen gel met een heel hoog percentage Deet....
- bolletjeom
- Reisexpert
gel ken ik ook niet. alleen die flacons met vloeistof. Gel lijkt me ook handiger smeren dan die vloeistof
@supersan, je weet dat het rotzooi is? dat het plastic doet smelten? ik heb slippers met gaten er in gebrand door de Deet en het "glas" van mijn horloge was ook aangetast.
Voorzichtig aan brengen dus en heel goed je handen daarna wassen!
@supersan, je weet dat het rotzooi is? dat het plastic doet smelten? ik heb slippers met gaten er in gebrand door de Deet en het "glas" van mijn horloge was ook aangetast.
Voorzichtig aan brengen dus en heel goed je handen daarna wassen!
Bedankt voor de waarschuwing, ik heb het eerder gebruikt dus weet idd dat het geen al te aardig goedje is...
Hier is de gel te vinden: careplus.nl/website.asp?l=nl&lnd=nl
Hier is de gel te vinden: careplus.nl/website.asp?l=nl&lnd=nl
Zit er ook een houdbaarheid op die DEET. Heb nog flesjes liggen en waarschijnlijk hebben we ze in Zuid-Afrika nodig, maar ik kan op de flesjes niks vinden. En de doosjes waar ze in zaten hebben we toen direct weggegooid vanwege de ruimte..
- bolletjeom
- Reisexpert
zoeken met google geeft zo snel geen antwoord
je zou even in een winkel kunnen kijken op een doosje wat daar de houdbaarheidsduur is en dan even omrekenen hoe lang jij de jouwe al hebt.
je zou even in een winkel kunnen kijken op een doosje wat daar de houdbaarheidsduur is en dan even omrekenen hoe lang jij de jouwe al hebt.
Bij de GGD hebben ze me verteld om nooit meer dan 30% DEET te gebruiken omdat het ongezond zou zijn.
Wat is jullie mening hierover?
mmmm ik had de gel laatst op vakantie. Nadeel: is erg snel leeg. Over het algemeen vind ik de roller nog steeds het best, want ook bij een spray spuit je vaak op plekken veel te veel/niet op de juiste plek (bijv. naast je arm:P)
Ik zou dan wel zo'n waterige roller nemen, want die kan je uitsmeren. Is echt alles mugvrij:P
Daarna gewoon je handen wassen met zeep, zodat je geen prikkende ogen krijgt door je ingesmeerde vingertoppen of heerlijke deet op zit te eten:P
Het percentage weet ik niet. Ik zou zo hoog mogelijk nemen wat ze bij een drogist verkopen en ook kijken of het spul alleen tegen muggen is of ook andere beesten. Ik merk dat hier echt wel verschil tussen zit qua effectiviteit. (alleen tegen muggen werkt bij mij niet zo goed...)
Als je echt zoveel last heb van beesten kan je altijd wierook aansteken. Lijkt me een veiligere methode.
Groetjes Liza
Ik zou dan wel zo'n waterige roller nemen, want die kan je uitsmeren. Is echt alles mugvrij:P
Daarna gewoon je handen wassen met zeep, zodat je geen prikkende ogen krijgt door je ingesmeerde vingertoppen of heerlijke deet op zit te eten:P
Het percentage weet ik niet. Ik zou zo hoog mogelijk nemen wat ze bij een drogist verkopen en ook kijken of het spul alleen tegen muggen is of ook andere beesten. Ik merk dat hier echt wel verschil tussen zit qua effectiviteit. (alleen tegen muggen werkt bij mij niet zo goed...)
Nou dan zou ik inderdaad niet meer dan 30% gebruiken:P:P GGD zegt het vast niet voor niks.... Ik wil het in ieder geval niet testen:Pliquid_ice schreef:Bij de GGD hebben ze me verteld om nooit meer dan 30% DEET te gebruiken omdat het ongezond zou zijn.
Als je echt zoveel last heb van beesten kan je altijd wierook aansteken. Lijkt me een veiligere methode.
Groetjes Liza
- bolletjeom
- Reisexpert
deet is niet gezond: feit!
deet mag verkocht worden met 50% in nederland en er zijn strenge eisen voor dat soort dingen.
Mijn motto: malaria is erger!
deet mag verkocht worden met 50% in nederland en er zijn strenge eisen voor dat soort dingen.
Mijn motto: malaria is erger!
men heeft mij ooit eens verteld dat elke 5 procent staat voor 1 uur bescherming. 40% zou dus genoeg zijn om een fatsoenlijke nacht te kunnen maken. Ik heb voor de reis veel deet gekocht bij de bever, spray van 40% en twee potjes met vloeistof van 50%. Spray op, bijvullen met de vloeistof.
Het is inderdaad troep, maar Malaria is erger, en een slechte reis door slaapgebrek zo mogelijk nog erger
Niet in de ogen of wondjes smeren, en je hoeft het maar 1x te proeven om dat nooit meer te doen
Het is inderdaad troep, maar Malaria is erger, en een slechte reis door slaapgebrek zo mogelijk nog erger

Niet in de ogen of wondjes smeren, en je hoeft het maar 1x te proeven om dat nooit meer te doen

Hallo!
Dit is een heel oud topic, maar ik heb dezelfde vraag.. Ik heb gisteren ' Jaico muggenmelk Spray met DEET' gekocht. Wie heeft ervaring met deze spray? Het percentage DEET is nl niet zo hoog, de muggenmelk bevat een laag percentage DEET waardoor deze minder toxisch wordt, maar door de toevoeging van etherische oliën is het effectiever dan producten die alleen een hoog percentage DEET bevatten.
Maar beschermt ie wel goed???
Dit is een heel oud topic, maar ik heb dezelfde vraag.. Ik heb gisteren ' Jaico muggenmelk Spray met DEET' gekocht. Wie heeft ervaring met deze spray? Het percentage DEET is nl niet zo hoog, de muggenmelk bevat een laag percentage DEET waardoor deze minder toxisch wordt, maar door de toevoeging van etherische oliën is het effectiever dan producten die alleen een hoog percentage DEET bevatten.
Maar beschermt ie wel goed???