werken horeca australie, speciaal formulier nodig?
werken horeca australie, speciaal formulier nodig?
Hey allemaal,
Ik ga in januari naar Australie, en ik denk dat ik daar nog wel een aantal werken wil werken...
Sowiezo ga ik wooffen omdat het me heel leuk lijkt maar het lijkt me ook leuk om daar in de horeca te werken.
Ik heb zelf al 4 jaar ervaring in de horeca, zowel in de keuken als achter de bar in een café.
Nu heb ik gehoord dat je een formulier vanuit NL nodig hebt, met een soort van bewijs van ervaring ofz??
Dan zou het makkelijker zijn om werk te vinden in de horeca in Australie?
Weet iemand welk formulier diegene bedoelt en hoe ik er aan kom? En misschien zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden met werken in Australie?
Alvast bedankt voor je/jullie hulp!
Groetjes Fronie
Ik ga in januari naar Australie, en ik denk dat ik daar nog wel een aantal werken wil werken...
Sowiezo ga ik wooffen omdat het me heel leuk lijkt maar het lijkt me ook leuk om daar in de horeca te werken.
Ik heb zelf al 4 jaar ervaring in de horeca, zowel in de keuken als achter de bar in een café.
Nu heb ik gehoord dat je een formulier vanuit NL nodig hebt, met een soort van bewijs van ervaring ofz??
Dan zou het makkelijker zijn om werk te vinden in de horeca in Australie?
Weet iemand welk formulier diegene bedoelt en hoe ik er aan kom? En misschien zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden met werken in Australie?
Alvast bedankt voor je/jullie hulp!
Groetjes Fronie
Re: werken horeca australie, speciaal formulier nodig?
goeie vraag!!? daar sluit ik me bij aan!
waar is iemand die ons meer kan vertellen??
waar is iemand die ons meer kan vertellen??
- Kims
- Reisexpert
Hi,
Volgens mij heb je niet perse een formulier nodig. Ik heb er nog niet eerder van gehoord en ik ken meerdere mensen die in de horeca werken. Het ligt er misschien ook aan waar je solliciteert, maar meestal zijn ze bij baantjes in de horeca vrij makkelijk. Zeker omdat je ervaring hebt, zal het wel loslopen. Het is wel belangrijk om je cv goed op te stellen.

Volgens mij heb je niet perse een formulier nodig. Ik heb er nog niet eerder van gehoord en ik ken meerdere mensen die in de horeca werken. Het ligt er misschien ook aan waar je solliciteert, maar meestal zijn ze bij baantjes in de horeca vrij makkelijk. Zeker omdat je ervaring hebt, zal het wel loslopen. Het is wel belangrijk om je cv goed op te stellen.

Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Je hebt een RSA (Responsible Service of Alcohol) nodig als je in de horeca wilt gaan werken, anders mag je namelijk geen alcohol schenken.
- Ron
- Reisexpert
- Contacteer:
de vraag is hoe streng is de baas daar mee in de tijd dat ik zo'n 6 jaar terug daar was en in de horeca werkte had ik die niet, heb dan wel de nederlandse versie. maar had daar geen copy van bij mij.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
http://www.rocomo.nl
JA!
Die moet je halen. Dat kan je als gewone cursus doen maar ook online. je zit een paar uur achter de computer vragen te beantwoorden en als je alles met succes hebt afgerond krijg je je formulier. Je kan het net zo vaak fout doen als je wil haha. Ik geloof dat ik er 90 dollar voor heb betaald. De gewone is 25,- duurder nog, je krijgt dan les in een groep en dat duurt een dag. echt onzin dus niet doen.
Naar mijn weten heb je 2 verschillende. 1 formulier die in elke provincie geldig is behalve queensland en 1 voor queensland. Heel raar ja maar het is niet anders. Handig dus om een beetje te plannen waar je gaat werken of je haalt ze allebij.
Overal vragen ze er naar en je mag niet eerder beginnen voordat je er 1 hebt.
Njoy OZ
topic close / sticky
Die moet je halen. Dat kan je als gewone cursus doen maar ook online. je zit een paar uur achter de computer vragen te beantwoorden en als je alles met succes hebt afgerond krijg je je formulier. Je kan het net zo vaak fout doen als je wil haha. Ik geloof dat ik er 90 dollar voor heb betaald. De gewone is 25,- duurder nog, je krijgt dan les in een groep en dat duurt een dag. echt onzin dus niet doen.
Naar mijn weten heb je 2 verschillende. 1 formulier die in elke provincie geldig is behalve queensland en 1 voor queensland. Heel raar ja maar het is niet anders. Handig dus om een beetje te plannen waar je gaat werken of je haalt ze allebij.
Overal vragen ze er naar en je mag niet eerder beginnen voordat je er 1 hebt.
Njoy OZ

topic close / sticky

-
Maar geldt dit ook als je Afgestudeerd kok bent, kan namelijk niks vinden in mijn diploma over het 'omgaan met alcohol' wel bijvoorbeeld hygiene, bepaalde werkzaamheden etc.
mmm, dat weet ik niet zeker. Ik denk het wel omdat ze er erg op hameren maar dat is simpel een speculatie. Zie het niet als een obstakel want je hebt dat geld zo terug verdient.