Beste Bramm (en Vikken)
Eerst even een praktisch verzoekje. Wil je alleen maar tekst quoten als je echt iets er uit wilt laten springen??? Dus alleen 1 zin ofzo? Dat is fijner voor de site omdat ie dan niet megatraag word en ook lekkerder lezen want je hebt minder te scrollen. Op dit forum reageren we naar speciefieke reacties van mensen meestal met een:
@ bolletjeom..blablabla.
@bramm...blabla
Dan weten we onderling wel wat het gespreksonderwerp was
Ok, on topic....
Is het niet leuk om hier een korte trip over de mekong te maken?
Wanneer je in Noord Thailand Laos binnenkomt en naar Luang Prabang gaat zit je 2 dagen op een boot op de mekong.
Hierbij gelijk een punt uit je planning. Er is niet zoiets als een bus van Chiang Mai naar Luang Prabang. Er zijn geen wegen die deze verbinding mogelijk maken.
Je reist in noord-thailand eerst naar de grens met Laos. Chiang Mai naar de grens is 4 uur in de bus. De meeste mensen overnachten hier. Dan ga je om 8.00 in de ochtend de grens over en heb je 2 opties. Of de slowboat die je in 2 dagen over de mekong naar Luang Prabang brengt of een bus die je over slingerende weggetjes naar Luang Prabang brengt. Ik meen dat die er een uur of 14 over doet maar dat weet ik niet heel zeker.
De boot heb ik al meerdere keren gedaan en die bus leek me verschrikkelijk dus heb ik nooit geprobeerd.
Mocht je meer boot willen dan kan je met een beetje zoeken in Pakse soms een bootje regelen richting Champasak. Dat is leuk. Daarna word echt transport per boot lastiger omdat er veel watervallen zijn die de route blokkeren. Dit is bij Si Pan don. oftewel de 4000 eilanden. Een mooi gebied juist door die watervallen en om bij je eiland te komen om te slapen moet je ook op een bootje.
Denkt overigens niet aan luxe feest eilanden met palmbomen. Het is Laos dus electriciteit is al een luxe en het zijn riviereilanden oftewel veredelde zandbanken.
En je reist voor je beroep, waarvoor werk je precies dan?
Tot 2 weken geleden werkte ik als reisbegeleider en eind volgende maand start ik bij de concurent op kantoor.