Alleen rugzak of ook een buikzak ?

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Marije
Reisexpert

Re: Alleen rugzak of ook een buikzak ?

Bericht door Marije »

Ik heb nog geen ervaring maar ben me hard aan het voorbereiden op mijn eerste grote reis en ik heb ook met dit dillema gezeten. Het liefst zou ik natuurlijk ook maar 1 rugzak op hebben op 'reisdagen' (waarop alles mee moet), maar ik heb er toch voor gekozen om een daypack te kopen die waarschijnlijk niet bij mijn tas in past. Als ik een dag ga wandelen (of een dag de stad in ga) wil ik toch een rugzak hebben die goed zit en ik heb er een gekocht met zo'n frame, die dus niet direct op je rug hangt, tegen de bezweette ruggetjes. Het wordt denk ik lastig om deze op reisdagen in de grote backpack te stoppen, maar dat is dan jammer...dan maar één tas op de buik of in de hand ofzo...of ik bind 'm op een of andere manier aan mijn backpack vast... ik zie wel...
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik had ook ooit bedacht om mijn dagrugzak vast te maken aan de grote maar in de praktijk werkt dat toch niet helemaal. Vaak heb je in die kleine rugzak de dingen zit waar je snel bij wilt kunnen en dan heb je geen zin om iedere keer je grote rugzak af te doen.
Daarnaast heb je ook nog zoiets als zwaartekracht en zwaartepunt. Met een rugzak op je buik ben je meer in balans (sta je steviger) dan wanneer er aan je rugzak nog een beetje gewicht hangt dat je nog verder naar achteren trekt.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

bolletjeom schreef:ik had ook ooit bedacht om mijn dagrugzak vast te maken aan de grote maar in de praktijk werkt dat toch niet helemaal. Vaak heb je in die kleine rugzak de dingen zit waar je snel bij wilt kunnen en dan heb je geen zin om iedere keer je grote rugzak af te doen.
Daarnaast heb je ook nog zoiets als zwaartekracht en zwaartepunt. Met een rugzak op je buik ben je meer in balans (sta je steviger) dan wanneer er aan je rugzak nog een beetje gewicht hangt dat je nog verder naar achteren trekt.
Ja kan ik me voorstellen inderdaad! Waarschijnlijk zal het er wel op neerkomen dat ik 'm gewoon voor me draag. Ik ben nog lang niet weg, maar t.z.t. ga ik wel een keer 'proefpakken' en dan gewoon even oefenen en testen wat me bevalt :) En anders kom ik er onderweg wel achter, hihi!
merc
Wereldreiziger

Bericht door merc »

Ik heb zaterdag "rugzakdag" :P
Ik ga bij Bever het aantal liters bekijken en uitproberen. M'n kijk op liters, centimeters en kilo's is behoorlijk verstoord denk ik als ik jullie zo hoor :D
Als ik het wil overdrijven ga ik dus voor iets van 60+ achterop en 25+ "voorop".
Ik ga het wel zien.
annemiekje

Bericht door annemiekje »

het hangt ook af van je manier van reizen.
ik ben steeds aan het liften, ( vrijwel altijd alleen) en reis daarom zo licht mogelijk.
Heb dan een kleine backpack met slaapzak en kleren, een klein tasje met daarin wegenkaart
water en eten. ( neem ik dan mee voorin) De echte belangrijke spullen zoals portomonee, mes, paspoort en telefoon hou ik bij me aan/in een ( hmm hoe noem je zoiets..) een soort riem met daaraan vakjes genaaid.

De backpack gaat dan in de achterbak, ik kan in de auto nog steeds kaartlezen als we vage weggetjes opgaan en wegrennen mocht ik een foute inschatting gemaakt hebben bij het aannemen van een lift bijv, zonder dat ik die belangrijke shit kwijtraak.

Mijn ervaring is dat je met reizen beter te weinig dan te veel mee kan nemen.
Vaak gebruik je maar de helft, en wat je echt nog nodig hebt vind je onderweg wel weer
Plaats reactie