Hoi,
In Peru heb ik met twee busmaatschappijen gereisd, in het noorden met Ormeno, en zuidelijker, tussen nazca en cusco met Cial, dat is een iets goedkopere maatschappij met prima bussen en goede ligstoelen. Ik vond het reizen met de bus in Peru toch vrij prijzig, en we zijn toch wel wat onderhandelen gewend. over busprijzen valt ook te onderhandelen!
Mocht je naar Lake Titicaca gaan, dan raad ik je de Boliviaanse kant (copacabana) in plaats van de Peruaanse kant (Puno). De floating islands bij puno zijn te toeristisch voor woorden, als je wil worden uitgezwaaid door "echte indeginous people" die 'roll roll roll roll your boat' en 'my body is over the ocean' zingen, dan moet je het vooral doen. Je ziet de mensen nog net niet in een kooi en hun kleren nog even rechttrekken voordat de eerste boten met toeristen aankomen.
Een nachtje slapen op het eiland Isla del Sol bij Copacabana is voor mij een van de hoogtepunten van mijn reis geweest. Zelden ben ik zo ontspannen geweest als daar. lopen van zuid naar noord op 4000 meter hoogte!!!
Mocht je de salar de uyuni willen bezoeken, en niet alleen voor 1 ochtend maar de 4 dagen trip doen, dan raadt ik je aan om in Uyuni een jeep naar Tupiza te pakken, de jeeps komen tussen 12:00 en 15:00 uur aan en rijden door naar Tupiza, voor een klein bedrag kun je 5 uur lang door een mooi stuk Bolivia rijden. Maar wat nog mooier is, de prijzen voor een tourtje zijn in Tupiza goedkoper, en je rijdt eerst 3 dagen door de mooie berglandschappen van Bolivia voordat je eindigt met het mooiste van de tour, de zoutvlaktes. als je de tour boekt vanuit Uyuni begin je met het hoogtepunt en rijd je eigenlijk nog 3 dagen zinloos door Bolivia, althans, ik ben bang dat je dat gevoel zult krijgen.
van la paz naar uyuni is een bumpy road.
Van Uyuni naar Sucre maakten wij de fout op de aanbevolen busmaatschappij uit de lonely planet te nemen, oude verrotte bus. aan de overkant, de maatschappij 11 julio, had nieuwe bussen.
Sucre is een leuke stad, je hebt hier ook een bioscoop waar je redelijk nieuwe films kunt kijken

. veel mensen doen hier een cursus spaans.
Veel plezier!!!